LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen van Essent Naar Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Guido001

Overstappen van Essent Naar Essent

Ongelezen bericht door Guido001 »

Hallo allemaal

Stom toevallig zat ik vandaag op startpagina.nl om via een link mijn energieprijzen te vergelijken.Na het bezoek van verschillend vergelijkers kwam ik bij pricewize mijn eigen leverancier "essent" tegen. De prijs die ze daar aangeven verschilde met mijn jaarafrekening wel 540 euries.Ja echt 540 euries.
Ik essent gebeld dat ik graag van deze actie gebruik wilde maken en /of ook zoveel korting wilde hebben.540 euries is wel heel erg veel geld. Essent vertelde dat ik bij die vergelijker zelf moest zijn enz enz enz... Om een lang verhaal kort te houden volgens de vergelijking ben ik 540 euries goedkoper uit ( 7110 kw stroom 1100 m3 gas) .De tarieven die gehanteerd worden door pricewize is 0.22 cent per kw en gas 0.53 cent de m3. Zelf essent gebeld voor de tarieven 0.091 cent per kw en gas 0.351 cent per m3.
Kijk uit met vergelijkers en vraag goed na wat het je daadwerkelijk gaat kosten.Want zoals je in mijn klein stukje kan lezen betaal ik meer per eenheid bij pricewize en ben ik nog goedkoper uit. ???? Das wel heel vreemd.

Zouden svp meer mensen die bij http://www.prizewize.nl/ de vergelijkingstest willen doen en dan van essent naar essent over willen stappen en het resultaat hier posten.

Ik dank jullie voor jullie medewerking.

PP2010

Re: Overstappen van Essent Naar Essent

Ongelezen bericht door PP2010 »

beste Guido,

Je vergelijkt prijzen incl. BTW en belasting met prijzen zonder BTW en belasting.

Vandaar dat je goedkoper uit bent, terwijl het duurder lijkt.

Guido001

Ongelezen bericht door Guido001 »

Ik zou willen dat daar het verschil in zat maar de prijzen zijn toch echt incl btw helaas. Ze mogen het niet eens aanbieden zonder btw....

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Niet het totaalbedrag is ex belastingen etc., maar het tarief dat Essent je heeft meegedeeld. Voorbeeld, bij electriciteit is het kale bedrag voor electriciteit ongeveer 9 ct/kwh, maar daar overheen komt nog ruim 13 ct energiebelasting. Het tarief van Essent is dus 9 ct exclusief energiebelasting, of 22 ct inclusief energiebelasting.

Tussen de twee opgegeven tarieven zit dus weinig verschil. Wat nog wel uitmaakt zijn twee dingen. Als nieuwe klant een extra eenmalige korting, van 315 euro. Dat heb je trouwens bij meerdere bedrijven, dus kan het om die reden lonen om elk jaar over te stappen. Een tweede punt is dat er verschillende tarieven zijn voor verschillende contractvormen: dus een meteen opzegbaar contract (standaard) of een contract van minstens 12 maanden (bij het goedkopere tarief) en verschil tussen vaste en variabele prijzen.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Guido001,

In uw bericht van 2 februari op dit forum geeft u aan dat er voor u onduidelijkheid bestaat omtrent de door Essent aangeboden energietarieven.

Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

wijsamen

Ongelezen bericht door wijsamen »

Als wij overstappen van Essent naar Essent is ons voordeel 315 euro dat is toch best veel.
Maar als ik het goed begrijp moet je dat dus op de vergelijkingssite doen en niet bij Essent zelf?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

wijsamen schreef:Als wij overstappen van Essent naar Essent is ons voordeel 315 euro dat is toch best veel.
Maar als ik het goed begrijp moet je dat dus op de vergelijkingssite doen en niet bij Essent zelf?
Klopt, overstappen via een vergelijkingssite levert meer op dan rechtstreeks overstappen. Datzelfde zie je trouwens ook bij bv. telefoonabonnementen.

Gesloten