LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio betaald zomaar geld terug?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dfeenstra

Oxxio betaald zomaar geld terug?

Ongelezen bericht door dfeenstra »

Enige tijd geleden kreeg ik een e-mail van Oxxio met daarin mijn contract, althans zo leek het. Ik schrok want ik ben daar helemaal geen klant. Toen ik het contract bekeek bleek dat voor een klant met mijn initialen en achternaam in Utrecht. Op de een of andere manier is mijn e-mailadres in het systeem bij deze klant gekomen. Dus heb ik Oxxio hiervan op de hoogte gesteld. Leek mij wel zo netjes. Ze waardeerden dit en hebben mij laten weten het adres aan te passen. Daarnaa kreeg ik nog een mail waarmee ik werd uitgenodigd voor een vrijblijvende enquete, waar ik niet aan mee heb gedaan. Dat was dat, althans dat dacht ik.

Echter, vandaag kreeg ik een brief van Oxxio in mijn bus met als onderwerp "Terugbetaling aan u". Hierin wordt uitgelegd dat ik een bedrag van Oxxio tegoed heb en ze me dit willen betalen, echter moet ik dan wel mijn rekeningnummer en adres doorgeven omdat ze een onjuist rekeningnummer van mij hebben. Het rekeningnummer dat ze van mij hebben is P12345, volgens mij bestaat deze niet. Willen ze mij op deze manier als klant proberen te krijgen, of zou het echt zijn dat ik nog geld van hun krijg? Ik ben hierover nogal argwanend omdat ik een tijd klant ben geweest bij Go Energy waar ik ongewenst klant ben gemaakt door een verkoper van hun aan mijn deur. Ze zijn samen gegaan met Oxxio, vandaar dat ik deze vraag stel.

alfatrion

Re: Oxxio betaald zomaar geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou het adres controleren, zodat je niet naar een oplichter je gegevens opstuurt. Als alles klopt dan zou het geld aannemen en laten staan op een bankrekening voor het geval dat ze tot de ontdekking komen dat ze een fout hebben gemaakt.

Gesloten