| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio colportage - oplichting
-
zagortenej
Oxxio colportage - oplichting
Eergisteren heeft een medewerker van oxxio aan de deur aan mijn vriendin ongewild een contract naar oxxio afgesloten. Zeer opdringerig totdat mijn vriendin instemde om alleen een informatiepakket te ontvangen via mail. Na herhaaldelijk te vragen of ze nergens aan vast zit, beloofde hij alleenmaar 'digitale folder' via de mail te sturen. Ze tekende. Via mail kwam een bevestiging van overstap naar oxxio. Oplichters! Die oxxio medewerker aan de deur was Tom van Toor. Kijk uit voor deze oplichter!
Re: Oxxio colportage - oplichting
Met alle respect, maar als je je handtekening zet om 'alleen een folder per mail' te ontvangen ben je niet echt slim. Zeker ook niet gelezen waar ze precies haar handtekening onder zette??
-
Bob Schurkjens
Jij hebt makkelijk praten. Op de hei komen die colporteurs van Oxxio niet.Met alle respect, maar als je je handtekening zet om 'alleen een folder per mail' te ontvangen ben je niet echt slim. Zeker ook niet gelezen waar ze precies haar handtekening onder zette??
Vraag me trouwens af: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bassie_en_Adriaan
Familie van?
Makkelijk praten?? Ik gebruik gewoon mn gezonde verstand. Doe niet eens open voor die badgasten 
-
Bob Schurkjens
De meeste mensen zijn dit soort hufterpraktijken à la Oxxio gewoon niet gewend. Niet iedereen kan zich even goed wapenen tegen agressie en oplichting aan de deur. Het is niet voor niets dat ouderen dagelijks het slachtoffer worden van babbeltruucs.
Oxxio heeft het trouwens voor elkaar gekregen Tros Radar inzake Oxxio uit de kop in Google weg te krijgen. Stonden de Oxxioklachten op dit forum een jaar geleden nog bovenaan in Google op blz 1; nu is Tros Radar verdwenen. Wat zullen ze daar hard aan gewerkt hebben. Weggewerkt naar Google blz 5.
Oxxio heeft het trouwens voor elkaar gekregen Tros Radar inzake Oxxio uit de kop in Google weg te krijgen. Stonden de Oxxioklachten op dit forum een jaar geleden nog bovenaan in Google op blz 1; nu is Tros Radar verdwenen. Wat zullen ze daar hard aan gewerkt hebben. Weggewerkt naar Google blz 5.
Wist je al dat je een deur dicht kan doen? 
-
Bob Schurkjens
@zagortenej
Voor oplossingen zie http://www.consuwijzer.nl/energie/klant ... colportage
Als je een brief stuurt naar Oxxio, doe dat dan aangetekend en bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar.
Voor oplossingen zie http://www.consuwijzer.nl/energie/klant ... colportage
Als je een brief stuurt naar Oxxio, doe dat dan aangetekend en bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar.
-
zagortenej
@ sephora30
Ik had zelf nooit een handtekening gezet, maar mijn vriendin was erin getrapt, vanuit gegaan van menselijk fatsoen-belofte om alleen informatiepakket toe sturen.
@ bos schurkjens
Vandaag heb een aangetekend brief gestuurd aan oxxio om de contract te annuleren. Ik heb de voorbeeldbrief van consuwijzer gebruikt. Dat zal wel goed komen.
Ik ben teleurgesteld in werkwijze van deze grote, reguliere bedrijven.
Ik had zelf nooit een handtekening gezet, maar mijn vriendin was erin getrapt, vanuit gegaan van menselijk fatsoen-belofte om alleen informatiepakket toe sturen.
@ bos schurkjens
Vandaag heb een aangetekend brief gestuurd aan oxxio om de contract te annuleren. Ik heb de voorbeeldbrief van consuwijzer gebruikt. Dat zal wel goed komen.
Ik ben teleurgesteld in werkwijze van deze grote, reguliere bedrijven.
Juist vanwege dit soort praktijken is er de colportage wet.
U kunt de overeenkomst binnen 8 dagen na ontvangst van de overeenkomst ontbinden.
U kunt de overeenkomst binnen 8 dagen na ontvangst van de overeenkomst ontbinden.
Nog even wat anders.
Heb jij of je vriendin een contract op schrift overhandigd gekregen dat zowel zoor haar als door colporteur was ondertekend? Zo nee dan is het contract nietig (oftewel, het is nooit tot stand gekomen). Alleen een bevestiging per e-mail is niet toegestaan.
Heb jij of je vriendin een contract op schrift overhandigd gekregen dat zowel zoor haar als door colporteur was ondertekend? Zo nee dan is het contract nietig (oftewel, het is nooit tot stand gekomen). Alleen een bevestiging per e-mail is niet toegestaan.
-
zagortenej
@ olaf79
Nee, mijn vriendin heeft een handtekening op een iPad gezet. Later per mail kwam de contract binnen met haar handtekening en de handtekening van algemeen directeur van oxxio ernaast.
Nee, mijn vriendin heeft een handtekening op een iPad gezet. Later per mail kwam de contract binnen met haar handtekening en de handtekening van algemeen directeur van oxxio ernaast.
-
Bob Schurkjens
Het wordt hoog tijd dat colportage door energieleveranciers wordt verboden. Dit soort wanpraktijken is al jaren aan de gang.
Dat ben ik helemaal met je eens Bob Schurkjens aangezien er toch steeds mensen blijken te zijn die er intrappen.
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Beste zagortenej,
In uw bericht van 8 december jl. geeft u aan, dat uw vriendin ongewild een contract met Oxxio heeft afgesloten. Vervelend dat uw vriendin het idee heeft gekregen, dat zij slechts een informatiepakket zou ontvangen. Oxxio stuurt nooit informatiepakketten toe. Op onze formulieren staat duidelijk vermeld, dat iemand een contract aangaat. U zult begrijpen dat er voor een informatiepakket geen bankrekeningnummer wordt gevraagd.
Wij begrijpen uit uw verhaal, dat u uw toekomstige leveringsovereenkomst wilt annuleren. Wij verzoeken u daarom vriendelijk of u uw naam, adres en huisnummer, postcode en woonplaats, wilt versturen aan '[email protected]', zodat wij uw annulering voor u in orde kunnen maken.
Met vriendelijke groet,
Dicky
De Oxxiomedewerker
In uw bericht van 8 december jl. geeft u aan, dat uw vriendin ongewild een contract met Oxxio heeft afgesloten. Vervelend dat uw vriendin het idee heeft gekregen, dat zij slechts een informatiepakket zou ontvangen. Oxxio stuurt nooit informatiepakketten toe. Op onze formulieren staat duidelijk vermeld, dat iemand een contract aangaat. U zult begrijpen dat er voor een informatiepakket geen bankrekeningnummer wordt gevraagd.
Wij begrijpen uit uw verhaal, dat u uw toekomstige leveringsovereenkomst wilt annuleren. Wij verzoeken u daarom vriendelijk of u uw naam, adres en huisnummer, postcode en woonplaats, wilt versturen aan '[email protected]', zodat wij uw annulering voor u in orde kunnen maken.
Met vriendelijke groet,
Dicky
De Oxxiomedewerker
Leuke damagecontrol Dicky.
Tenminste geen valse beloftes dat jullie ook iets gaan doen aan die liegende colporteurs.
Tenminste geen valse beloftes dat jullie ook iets gaan doen aan die liegende colporteurs.
daar wordt ook niets aan gedaanBarman schreef:Leuke damagecontrol Dicky.
de problemen zijn al jaren bekend
maar het levert toch klanten op?
van alle klanten die ongewild tekenen voor een contract blijft er altijd een gedeelte hangen, omdat ze niet goed weten hoe ze weer van dat contract af moeten komen
dan wel te laat of onjuist reageren
wat kan de oxxio een slechte naam nu schelen
als er maar wordt verdiend
-
zagortenej
@dicky
Mijn vriendin erkent heel naïef te zijn geweest om bankrekeningnummer te geven. Maar na verschillende keren te vragen waarom hij een bankrekeningnummer nodig heeft voor alleen een informatiepakket, beloofde hij dit alleen als formaliteit te moeten gebruiken en beloofde hij dat ze nergens aan vast zit.
Mijn vriendin erkent heel naïef te zijn geweest om bankrekeningnummer te geven. Maar na verschillende keren te vragen waarom hij een bankrekeningnummer nodig heeft voor alleen een informatiepakket, beloofde hij dit alleen als formaliteit te moeten gebruiken en beloofde hij dat ze nergens aan vast zit.
-
Bob Schurkjens
Het interesseert Oxxio geen ene holbewoner hoe ze aan klanten komen. Dat is met deze reactie van Oxxio weer helemaal duidelijk geworden.
Het vuile werk wordt uitbesteed aan colporteurs die niet in dienst zijn bij Oxxio zelf. Zij krijgen een vast bedrag per afgesloten contract. Dat is altijd al zo geweest.
Ik adviseer mensen die de dupe zijn geworden van Oxxio op de site Prefenso een beoordeling te plaatsen. Deze site staat helemaal bovenaan in Google.
http://www.google.com/search?q=oxxio&ie ... lr=lang_nl
Het vuile werk wordt uitbesteed aan colporteurs die niet in dienst zijn bij Oxxio zelf. Zij krijgen een vast bedrag per afgesloten contract. Dat is altijd al zo geweest.
Ik adviseer mensen die de dupe zijn geworden van Oxxio op de site Prefenso een beoordeling te plaatsen. Deze site staat helemaal bovenaan in Google.
http://www.google.com/search?q=oxxio&ie ... lr=lang_nl