Na ruim een jaar hierop gewacht te hebben en na inschakeling van de Stichting Geschillencommissie (SGC) begin November 2005, heb ik nu eindelijk een juiste eindafrekening 2004 van Oxxio mogen ontvangen. Ik krijg zelfs geld retour i.p.v. ruim 900 Euro te moeten bij betalen. Ook heeft Oxxio 50 Euro schadevergoeding overgemaakt.
Dit alles zonder dat de SGC hierover een zitting heeft moeten houden!
Oxxio heeft destijds gedreigt met afsluiten en een incasso-buro, maar het melden dat je een zaak tegen hun hebt lopen bij de SGC en een klacht bij de DTe hebt ingediend houdt ze rustig.
Ik ben er maar mee akkoord gegaan, dan kan voor mij eindelijk dit slechte boek dicht.
Dus beste mensen, bij een onwillig energiebedrijf gewoon de SGC inschakelen. Het kost wat moeite maar levert veel op, waaronder een goede nachtrust....
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... highlight=
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio doet schikkingsvoorstel. Het werd tijd...
Re: Oxxio doet schikkingsvoorstel. Het werd tijd...
Oxxio,
Oxxio reageert ook niet opinschakelen geschillencommissie.
Ze reageren nergens op. Ze sluiten je alleen maar af van stroom.
Ik wacht op de uitvoering.
Oxxio reageert ook niet opinschakelen geschillencommissie.
Ze reageren nergens op. Ze sluiten je alleen maar af van stroom.
Ik wacht op de uitvoering.
-
Indien U officieel bewaar hebt gemaakt mogen ze U niet afluisten!
@Andreti: Gefeliciteerd met dit resultaat! Ook al heeft het even geduurd, het is weer bewezen dat een officiële klacht via de SGC helpt als je weet dat je in je recht staat. Dat levert meer op dan zelf blijven vechten tegen de bierkaai of dubieuze hulpverleners inschakelen.
@ Chanmaster: Juist Chanmaster, laat je niet afluisten! Stel je voor zeg, afluisten dat mag helemaal niet. En al helemaal niet als je in de hulpschuldverlening zit! Zo word je toch van de wal in de sloot geholpen.
@Jakobsen: (Ook) OXXIO moet zich houden aan uitspraken van de Geschillencommissie SGC, daar hebben zij zich vrijwillig toe verplicht. Wanneer had u uw klacht ingediend? is het misschien te kort geleden? Welke uitspraak is er in uw geval gedaan?
Geplaatst op 27 Feb 2006 17:58 door Chanmaster
Indien U officieel bewaar hebt gemaakt mogen ze U niet afluisten!
@ Chanmaster: Juist Chanmaster, laat je niet afluisten! Stel je voor zeg, afluisten dat mag helemaal niet. En al helemaal niet als je in de hulpschuldverlening zit! Zo word je toch van de wal in de sloot geholpen.
@Jakobsen: (Ook) OXXIO moet zich houden aan uitspraken van de Geschillencommissie SGC, daar hebben zij zich vrijwillig toe verplicht. Wanneer had u uw klacht ingediend? is het misschien te kort geleden? Welke uitspraak is er in uw geval gedaan?
Ik heb ook twee schikkingsvoorstellen gehad en ben hier NIET op ingegaan want € 50 voor 1,5 jaar gedonder dat is veel te weinig
de jaarnota klopt nog niet
dus ik ga door en zit ondertussen bij een andere leverancier die ook prutst overigens
de jaarnota klopt nog niet
dus ik ga door en zit ondertussen bij een andere leverancier die ook prutst overigens
mnb: welk bedrag had je dan wel in gedachten, of lijkt jou op zijn minst wél redelijk?
Is er trouwens al een uitspraak van de SGC geweest in jouw zaak, of loopt die nog?
Is er trouwens al een uitspraak van de SGC geweest in jouw zaak, of loopt die nog?
Mijn verhaal is een ander dan genoemde zaak, 2004 vind ik nog wel meevallen
Die € 50 dekt dubbel de betaling aan de geschillencommissie volgens mij vergissen ze zich telkens weer hierin, het is nl € 25 voor de consument en € 25 voor de SGC
Ik ben al vele jaren bezig en heb veel kosten gemaakt, dus kosten zijn hoger
Wel vreemd dat als je maar 800 KWH per jaar zou verbruiken, je geld terugkrijgt, dat heb ik nu dus. De heffingskortingen zijn dan hoger dan de prijs van de geleverde energie
vreemd
maar die meterstanden deugen niet dus ik ga door met een uiteraard hogere claim
Die € 50 dekt dubbel de betaling aan de geschillencommissie volgens mij vergissen ze zich telkens weer hierin, het is nl € 25 voor de consument en € 25 voor de SGC
Ik ben al vele jaren bezig en heb veel kosten gemaakt, dus kosten zijn hoger
Wel vreemd dat als je maar 800 KWH per jaar zou verbruiken, je geld terugkrijgt, dat heb ik nu dus. De heffingskortingen zijn dan hoger dan de prijs van de geleverde energie
vreemd
maar die meterstanden deugen niet dus ik ga door met een uiteraard hogere claim