Op 24-02-2006 eindafrekening gekregen van ruim € 1.900 (wij zijn teruggegaan naar Essent).
Wij zouden als tweepersoons huishouden v.a. 19-11-2004 ruim 19.000 kWh hebben verbruikt (nee: niet 24 uur per dag magnetron aan en we hebben geen wietplantage, snackbar, melkveebedrijf, subtropisch zwemparadijs etc...). Ze zijn hierbij uitgegaan van een beginmeterstand van 0,00 kWh...iets wat absoluut onjuist is, aangezien de eindstand bij Durion op 18-11-2004 10.791 kWh was. Direct "bezwaar" ingediend en dit zou binnen 6 weken worden behandeld. Tot op heden nog geen enkel schriftelijk bericht gekregen omtrent de onjuiste eindafrekening, behalve dan veel aanmaningen en aanschrijvingen van Intrum Justitia.
Steeds werd ons door Oxxio verteld dat zij Intrum Justitia zouden berichten de boel op hold te zetten (voor het eerst op 8 juni 2006), maar dit hebben zij overduidelijk niet gedaan, nu wij zelfs vandaag nog werden gebeld door I.J., wanneer wij gingen betalen (antwoord: "niet, omdat het gefactureerde bedrag onjuist is"). Volgens Intrum Justitia duurt het 2 weken voordat een dergelijk bericht van Oxxio aankomt, maar we zijn nu ondertussen een maand verder (en zo´n 10 week verder v.a. indienen van het "bezwaar").
Ondertussen worden wij behandeld als een stelletje asociale wanbetalers...dit terwijl wij altijd al onze rekeningen (en niet alleen energierekeningen) op tijd betalen en Oxxio degene is die loopt te prutsen. Elke keer als wij Oxxio bellen wordt door zo´n callcenter-juffie gezegd dat alles goedkomt, maar die leest waarschijnlijk alleen voor wat het computerscherm haar laat voorlezen. Bij Intrum Justitia is het niet anders. De een wijst naar de ander en die wijst weer terug; niemand lijkt zich verantwoordelijk te voelen voor deze wanvertoning.
Ik ben als jurist wel wat gepruts en trage besluitvorming gewend, maar als je zelf het slachtoffer bent is het toch weer net even wat anders en wind ik me er enorm over op. Aan de andere kant een leerzame ervaring over hoe je dus NIET met klanten/clienten om moet gaan.
Moraal van het verhaal:
- als u twijfelde over overstappen....doe het niet!
- als u Oxxio-klant bent: check uw rekeningen (en stap als het even kan over naar een fatsoenlijk bedrijf)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio - eindafrekening overduidelijk onjuist
-
Re: Oxxio - eindafrekening overduidelijk onjuist
Met dit bericht wil ik graag mijn ongenoegen uiten over het bedrijf oxio.
Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd, hebben een godsvermogen aan tel kosten gehad richting oxio. Tevens hebben wij 2 maal onze verkoopcontract mogen opsturen en nog staat steeds op de eindafrekening een verkeerde datum.
Een klein jaar geleden hebben ze gezegd dat we niets meer hoefde te betalen, omdat alles afgehandeld was en ik moet eerlijk zeggen, ik was blij dat we niets meer met deze lui te maken hadden.
Maar helaas, ook hier hebben ze geen woord kunnen houden, we hebben inmiddels weer een rekening gekregen en dienen nu een bedrag te betalen, waardoor we echt definitief van hun af zijn.
Wanneer je belt, krijg je gefrustreerde mensen aan de telefoon, die je echt op een zeer zeer onbehoorlijke manier te woord staan. Een zei zelfs, ik kan u zo 10 minuten in de wacht zetten hoor als ik wil.
Ik weet dat er veel mis is met dat bedrijf en dat er waarschijnlijk meerdere mensen boos opbellen, maar ik denk dat de mensen die daar werken moeten ten alle tijden vriendelijk blijven en niet gefrustreerd aan een gesprek beginnen, want dat werkt ook niet positief op de klant.
Ik weet niet hoe deze kwestie gaat eindigen, ik weet alleen wel dat ik een ieder afraad om in zee te gaan met oxio, het is een bijzonder klantonvriendelijk, chaotisch, traag bedrijf wat zijn eigen afspraken niet nakomt en een grote hand heeft in verkeerd informeren en onjuiste afrekeningen stuurt!
Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd, hebben een godsvermogen aan tel kosten gehad richting oxio. Tevens hebben wij 2 maal onze verkoopcontract mogen opsturen en nog staat steeds op de eindafrekening een verkeerde datum.
Een klein jaar geleden hebben ze gezegd dat we niets meer hoefde te betalen, omdat alles afgehandeld was en ik moet eerlijk zeggen, ik was blij dat we niets meer met deze lui te maken hadden.
Maar helaas, ook hier hebben ze geen woord kunnen houden, we hebben inmiddels weer een rekening gekregen en dienen nu een bedrag te betalen, waardoor we echt definitief van hun af zijn.
Wanneer je belt, krijg je gefrustreerde mensen aan de telefoon, die je echt op een zeer zeer onbehoorlijke manier te woord staan. Een zei zelfs, ik kan u zo 10 minuten in de wacht zetten hoor als ik wil.
Ik weet dat er veel mis is met dat bedrijf en dat er waarschijnlijk meerdere mensen boos opbellen, maar ik denk dat de mensen die daar werken moeten ten alle tijden vriendelijk blijven en niet gefrustreerd aan een gesprek beginnen, want dat werkt ook niet positief op de klant.
Ik weet niet hoe deze kwestie gaat eindigen, ik weet alleen wel dat ik een ieder afraad om in zee te gaan met oxio, het is een bijzonder klantonvriendelijk, chaotisch, traag bedrijf wat zijn eigen afspraken niet nakomt en een grote hand heeft in verkeerd informeren en onjuiste afrekeningen stuurt!