LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio en essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
oxsent

oxxio en essent

Ongelezen bericht door oxsent »

ik was eerst bij essent en die rekende gewoon enkeltarrief,toen ik ben overgestapt naar oxxio hebben zij mij het hoog en laag tarrief berekent,toen ik daar over belde vertelde zij dat de fout bij essent ligt want die geven hun 2 meterstanden door,terwijl essent zegt dat dat standaard is bij mensen met een dubbel tarriefmeter en dat de leverancier die standen bij elkaar op moet tellen en alleen het hoog en laag tarrief mag tellen op verzoek van de gebruiker.ik word zo al maanden van het kastje naar de muur gestuurd.de geschillencommissie moet weten wie ik vind dat er fout is en energienet kan ook al niet bemiddelen,daar werd mij verteld dat ik maar bij trosradar moest informeren dus bij deze

Stiertje

Re: oxxio en essent

Ongelezen bericht door Stiertje »

Bij de leverancier zal in het systeem komen te staan of u enkel of dubbeltarief heeft. Dit krijgt de leverancier door van de netbeheerder (essent). Dit heeft verder inderdaad niets te maken met het al dan niet optellen van meterstanden. Als er in het systeem staat dat u enkeltarief heeft dienen de meterstanden inderdaad opgeteld te worden. U heeft dan een dubbeltarief meter maar u wordt afgerekend op enkeltarief. Wat u het beste kunt doen is contact opnemen met essent netbeheer. Dat is via 0800-7808700 zie ook www.essentnetwerk.nl
Daar dient u na te vragen (voor de zekerheid) of u enkel of dubbeltarief heeft en of u een enkele of dubbele meter heeft. Waarschijnlijk dus dubbele meter, enkel tarief. Echter vraag het voor de zekerheid even na en bel dan met Oxxio. Indien zij u niet geloven vraag dan met klem of zij de netbeheerder zelf bellen.

Succes!

jangeheim9

Re: oxxio en essent

Ongelezen bericht door jangeheim9 »

Ook ik had problemen met Oxxio...maar ze zijn opgelost!!
Bel 0800-1401 en vraag naar Mevrouw Olieberg

Gesloten