LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio en essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
informatievreter

Oxxio en essent

Ongelezen bericht door informatievreter »

Ik wil graag weten, dat als je bij oxxio bent aangesloten, of je dan per maand ook nog een bedrag moet betalen aan de netwerkleverancier (b.v Essent).

qwerty2007

Re: Oxxio en essent

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Je moet altijd leveringskosten betalen als ik het niet verkeerd heb.
Aan wie hangt af van wie die leidingen zijn,
Dat kun je uitzoeken in "welk gebied je zit" of direct aan Oxxio vragen.
Ik betaal bv. leveringskosten aan Continuon voor gas en elektra

Oxxio is echt Kud. Ik zit nu ook bij ze. Bij nuon was het niet beter. Maar Oxxio begint er bij mij nu al een zooitje van te maken.
Wat the f is er toch met die energie-leveranciers?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ik betaal bv. leveringskosten aan Continuon voor gas en elektra
Verbetering:
Je betaalt netbeheerskosten aan Continuon (facturering wordt in dit geval verzorgd door de hiervoor ingehuurde Nuon) of de desbetreffende aldaar zijnde netbeheerder.
Levering betaal je aan je leverancier zoals Oxxio.

informatievreter

Ongelezen bericht door informatievreter »

Hallo Shine,
De vraag gaat in dit geval over Essent en oxxio. Het gaat mij erom of het maandelijks te betalen bedrag (voorschot) aan oxxio inclusief of exclusief de de netbeheerskosten zijn.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Oxxio heeft een vraag en antwoord sectie waar het antwoord te vinden is........
Uw energiekosten
Op basis van een zorgvuldige schatting van uw jaarverbruik berekent Oxxio uw maandelijkse energiekosten. Oxxio brengt deze kosten in rekening via een maandelijks voorschotbedrag.

Uw voorschotbedrag bevat de volgende onderdelen:

-Het leveringstarief: het tarief dat u betaalt voor de daadwerkelijke levering van energie. Oxxio koopt gas en/of stroom voor u in en levert dat op uw aansluitadres af. Het leveringstarief kunt u terugvinden in uw leveringsovereenkomst.
-Vastrecht: vastrecht bestaat uit de vaste administratiekosten voor de levering. Deze zijn niet afhankelijk van de hoeveelheid verbruikte energie.
-Opslag voor het landelijk gastransport: voor uw gasverbruik betaalt u naast het leveringstarief een opslag voor het transport van het verbruikte gas naar de regio waarin uw aansluiting zicht bevindt.
-Energiebelasting: de energiebelasting, ook wel energieheffing of ecotax genoemd, is de belasting die uw energieleverancier namens de overheid bij u in rekening moet brengen en aan de overheid afdraagt. De tarieven worden door de overheid vastgesteld per periode en per hoeveelheid verbruik.
-Heffingskorting: jaarlijks krijgt u een bedrag van de overheid terug als compensatie voor de betaalde energiebelasting. Dit bedrag wordt door Oxxio direct verrekend met uw voorschotbedrag voor stroom. BTW: over al uw energiekosten wordt 19% BTW in rekening gebracht.

U bent vóór 1 mei 2006 klant geworden van Oxxio
Bent u voor 1 mei 2006 klant geworden van Oxxio, dan betaalt u op dit moment aan Oxxio een maandelijks voorschotbedrag waarin bovenstaande onderdelen zijn verrekend. De voorschotbedragen voor stroom en gas worden afzonderlijk in rekening gebracht.

Aan uw netbeheerder blijft u betalen voor het transport van energie en het onderhoud van het netwerk. Daarnaast betaalt u aan uw netbeheerder voor eventuele overige producten zoals kabel, water, etc.

U bent na 1 mei 2006 klant geworden van Oxxio
Vanaf 1 mei 2006 betalen alle nieuwe klanten van Oxxio alle energiekosten aan Oxxio.

Dit houdt in dat Oxxio naast bovenstaande leveringskosten ook de kosten voor het transport, netwerkbeheer en meterhuur verrekent in uw maandelijkse voorschotbedrag. Oxxio vereffent deze kosten daarna direct met uw netbeheerder. Daarnaast betaalt u aan uw netbeheerder voor eventuele overige producten zoals water, kabel, etc.
Hiermee is het antwoord gegeven.
Zie link:
http://www.oxxio.nl/Oxxio-Thuis/Contact ... 0000000%7D

Gesloten