Wie heeft hier ook problemen mee gehad en wat was de oplossing?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio en incasso
Oxxio en incasso
Wie heeft er problemen met OXXIO die ineens weer gaan incasseren nadat je geen contract meer hebt? Ik ben inmiddels al 1 jaar verlost van deze club, maar tot mijn grote verbazing incasseren ze weer ineens kleine bedragen van mijn rekening. Bellen heeft geen zin want je wordt elke keer afgescheept. Aangetekend schrijven heb ik al 2x keer gedaan maar geen reactie terug, en op email wordt nooit gereageerd. Terwijl ze zeggen binnen 5 werkdagen te reageren. Inmiddels de automatische incasso laten blokkeren door mijn bank.

-
CrownVision
Re: Oxxio en incasso
Ja! Ik heb er ook last van! Inmiddels al bijna een half jaar! Ik heb er net een 2e aangetekende brief achteraan gestuurd... en wacht nu op een reactie, want dit is echt echt echt schandalig! (mijn bank is al geblokkeerd voor OXXIO)
De Oplossing? Ik hoop op een reactie terug, en anders dan ga ik radar of een ander programma inschakelen!
De Oplossing? Ik hoop op een reactie terug, en anders dan ga ik radar of een ander programma inschakelen!
-
Bob Schurkjens
Contact opnemen met je bank en alle rekeningen die OXXIO gebruikt voor deze afboekingen laten blokkeren. En uiteraard je bank vragen de boekingen terug te laten boeken als je dat zelf niet kan. Met internetbankieren (o.a. Postbank, ABNAMRO) kan dat online in je rekeningoverzicht onder incasso's en binnen 30 dagen na afboeking.
Als je bank weigert mee te werken (niet waarschijnlijk): deel ze mee dat je een klacht gaat indienen bij het KIFID www.kifid.nl
Als je bank weigert mee te werken (niet waarschijnlijk): deel ze mee dat je een klacht gaat indienen bij het KIFID www.kifid.nl
-
Maarten1234
Wie heeft hier geen last van........?
Wanneer je dit en andere forums leest dan zie dat meerendeel van de klanten en ex-klanten hier last van ondervinden.
Ook wij houden, ondanks dat wij gelukkig geen klant meer bij hen zijn, de boel scherp in de gaten.
Oxxio scheept de klanten af daar zij zelf ook geen antwoord weten te vinden en je krijgt geen reactie daar het extra inkomsten voor het wanbedrijf is.
Ik begrijp ook nog steeds niet dat dit bedrijf door kan gaan met zijn wanpraktijken. De regering doet er niets aan en de DTe doet ook verder weinig. Dit bedrijf moet gewoon gestopt worden. Zij plegen fraude door incasso's van oude contracten te heractiveren. Waarschijnlijk heeft men weer ineens een contract of wat dan ook. Terwijl deze er helemaal niet is.
Gewoon hun automatische incasso nogmaals blokkeren en betaalde bedragen storneren. Als zij dan gaan dreigen met afsluiting ed. Laat ze maar komen. Zij hebben geen bewijs zolang jij niet bent overgegaan naar een andere energielevernacier en alle schulden hebt voldaan.
Wanneer je dit en andere forums leest dan zie dat meerendeel van de klanten en ex-klanten hier last van ondervinden.
Ook wij houden, ondanks dat wij gelukkig geen klant meer bij hen zijn, de boel scherp in de gaten.
Oxxio scheept de klanten af daar zij zelf ook geen antwoord weten te vinden en je krijgt geen reactie daar het extra inkomsten voor het wanbedrijf is.
Ik begrijp ook nog steeds niet dat dit bedrijf door kan gaan met zijn wanpraktijken. De regering doet er niets aan en de DTe doet ook verder weinig. Dit bedrijf moet gewoon gestopt worden. Zij plegen fraude door incasso's van oude contracten te heractiveren. Waarschijnlijk heeft men weer ineens een contract of wat dan ook. Terwijl deze er helemaal niet is.
Gewoon hun automatische incasso nogmaals blokkeren en betaalde bedragen storneren. Als zij dan gaan dreigen met afsluiting ed. Laat ze maar komen. Zij hebben geen bewijs zolang jij niet bent overgegaan naar een andere energielevernacier en alle schulden hebt voldaan.
Uit Topic ''Blokkade OXXIO banknummers''
OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68 65 08 351
Energiebedrijf.com 68.16.97.342 uit de tijd dat OXXIO nog Evolta en Durion heette, deze rekening wordt nog door OXXIO gebruikt.
OXXIO P4283083
OXXIO P4304240
Al deze nrs blokkeren, omdat Oxxio bij blokkade van een nummer via een van hun andere nummers zal proberen de bedragen te innen.
OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68 65 08 351
Energiebedrijf.com 68.16.97.342 uit de tijd dat OXXIO nog Evolta en Durion heette, deze rekening wordt nog door OXXIO gebruikt.
OXXIO P4283083
OXXIO P4304240
Al deze nrs blokkeren, omdat Oxxio bij blokkade van een nummer via een van hun andere nummers zal proberen de bedragen te innen.