Bijna 2,5 jaar geleden ben ik overstapt van NRE Energie naar Evolta. Het duurde ruim 2 jaar voordat ik de eerste afrekening kreeg. Toezeggingen hierover werden meerdere keren niet nagekomen. De helpdesk reageerde pas na weken op emails.
Dus besloten terug te gaan van NRE. Ik heb mailde Evolta hierover. Ik kreeg een bevestiging per email dat ze mijn opzegging ontvangen hadden. Ik kon dus begin janauri 2005 overstappen. NRE heeft dit ook prima geregeld.
Een afrekening van Evolta, nu Oxxio over de laatste periode laat overigens nog op zich wachten.
Nu maanden na de overgang belt vandaag een medewerker van Oxxio.
Weet u dat u nog een contract heeft tot januari 2006 bij Oxxio? U bent tussentijds overgestapt zonder toestemming van Oxxio. Ik deze persoon fijntjes uitgelegd dat hij op oneigelijke gronden probeert klanten bang te maken. Men gokt erop dat mensen dan weer overstappen naar Oxxio om problemen te voorkomen. Nadat ik de email voorgelezen had gaf deze verkoper aan hij er in dit geval geen heibel over zou maken. PURE OPLICHTERIJ!!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio/Evolta
Re: Oxxio/Evolta
hahah die oplichter heb ik ook donderdagavond aan de telefoon gehad,omdat ik ook daar ben weggegaan. Heb hem haarfijn uitgelegd dat ik niet gediend ben van agressieve lui. Mijn contract eindigde op 18 mei 2005 en meneer wilde mij ff wijs maken dat dat pas op 11 augustes 2005 was. Dus wilde die oplichter graag dat ik dat contract opstuurde naar hem. Niet dus ik zei als jullie een contract van mij hebben tot 11 augustus 2005 dat ze dat maar naar mij toe moesten sturen. Ik kan er niks aan doen dat jij de administratie niet goed op orde hebt zeg ik tegen hem. Toen kreeg ik een hele grote mond van hem. Zeg nog tegen hem kijk eens in je computer naar de emails die ik van jullie heb gekregen dan hou je misschien je grote mond. En o ja binnen 6 tot 8 weken na de switch heb ik wettelijk recht op jullie eindafrekening zoniet dan haal ik steeds mijn geld terug want ik heb nu al genoeg aan jullie betaald. O mevrouw dan weet ik genoeg. Meteen email gestuurd naar evolta/ oxxio dat ik niet gediend ben van zulke telefoontjes en dat ze die lui beter de administratie beter in orde kunnen laten doen. Zal mij benieuwen. Zal wel niks horen. Ze zullen wel weer een zwakkeren opzoeken.
groetjes maaike
groetjes maaike
nou nee hoor u zit echt tot aan augustus vast aan dat contract. en het wordt heel moeilijk een andere leverancier te vinden al u niet betaalt. Dit is de zgn. EC2 code die de bedrijven onderling hebben.
nou nee hoor u zit echt tot aan augustus vast aan dat contract. en het wordt heel moeilijk een andere leverancier te vinden al u niet betaalt. Dit is de zgn. EC2 code die de bedrijven onderling hebben.nou nee hoor u zit echt tot aan augustus vast aan dat contract. en het wordt heel moeilijk een andere leverancier te vinden al u niet betaalt. Dit is de zgn. EC2 code die de bedrijven onderling hebben.
Waarop baseer jij dat ze tot augustus contract heeft? omdat Evolta toen met een faillesement te kampen heeft gehad en tijdelijk was overgenomen? Maar dat is niet ons pakkie aan maar dat van Evolta/Oxxio. Contract loopt daardoor echt niet langer door hoor.
Hoezo kun je geen andere leverancier krijgen als je niet betaalt aan je oude leverancier? Als je op voorhand bv al weet dat je geld terug krijgt bij een bedrijf waar het een en al ellende is? Ik betaal ook al 3 mnd geen voorschotten meer aan Evolta en ben nu toch echt bezig met de overgang naar een andere leverancier. Al bevestiging gehad dat het geregeld wordt.
Ik heb al sinds 7 april een nieuwe elektra leverancier dat is allemaal al geregeld dus. Een switch mag alleen met toestemming van de levering waar je vandaan komt. Ik heb de papieren in huis met de geschatte meterstand dus niks geen augustus. Had met evolta een contract en met geen enkel andere maatschappij. Ik laat mij niet overrompelen door ene oxxio.
groetjes maaike
groetjes maaike