LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio levert louter wanprestaties: wat zijn mijn rechten?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
zoete

Oxxio levert louter wanprestaties: wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door zoete »

Sorry: eerst een lange inleiding, daarna de vraag:

Ik ben sedert 2003 overgestapt naar Evolta, later overgegaan in Oxxio. Ik heb gedeeld in de problemen van Evolta met haar failliet gegane leverancier van energie en heb uiteindelijk pas in 2005 een afrekening gekregen. Uiteraard valt er van deze afrekening geen chocolade te maken: tarieven zijn veranderd in 2 jaar, heffingen gewijzigd etc.

Ook heeft Oxxio telfouten in de door mij betaalde voorschotten gemaakt en hebben ze onterecht incassokosten opgevoerd voor een stornering, die ik op aanraden van hun eigen klantenservice heb uitgevoerd.

Ik probeer daarover contact te leggen met Oxxio, maar je kunt alleen (vrij ondeskundige) callcenters bellen of een e-mail sturen: van beiden hoor je vervolgens nooit meer iets.

Ik leg mij neer bij het feit dat ik mijn geld tot 2005 niet meer terug krijg.

Ik krijg echter ook geen afrekening 2005: in januari kreeg ik ineens een nieuw voorschot en na telefonisch contact kreeg ik te horen dat er een foute jaarafrekening was gemaakt; ik zou een nieuwe krijgen. Hierover heb ik 4 keer contact gehad, maar nog steeds geen jaarafrekening.

Ik heb vandaag opgezegd: ik ben er wel klaar mee: ik ga gewoon terug naar Essent en het interesseert me niet wat dat meer kost of of dat minder groen is: elke maand een half uur investeren in een hopeloze administratie is geen alternatief.
Het opzeggen ging ook nog apart: eerst meldde men mij dat ik ineens een contract per 2 mei had (toevallig de datum van vandaag). Enige aandrang leverde op dat ik toch kon opzeggen.

Ik vrees echter dat ik nu een eindafrekening krijg van 2005 inclusief 2006 tot mijn opzegdatum...., terwijl ik nu gewoon een afrekening 2005 wil hebben: dat is mij ook toegezegd en daar heb ik, volgens hun eigen algemene voorwaarden, ook recht op.
Mijn vraag: kan ik op enige manier afdwingen dat ik een jaarafrekening krijg (volgens voorwaarden oxxio binnen 4-8 weken na opnemen meterstand) en zoja, wat is de sanctie die ik kan uitoefenen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

P.s. nog één tip voor de potentiële overstappers: GA NIET NAAR OXXIO!

lammertc

Re: Oxxio levert louter wanprestaties: wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door lammertc »

kijk ook op
http://www.dse.nl/~lammert/Ecom.htm

en zie dat de geschiedenis zich nog steeds herhaalt
Stap alleen over als je mentaal in staat bent om een jaar of langer eindeloos te corresponderen met allerlei instanties.
Kun je dat niet, betaal dan een kleine 25 euro per jaar meer maar dan ben je wel verlost van deze "markt"werking

Gesloten