Vervolgens kreeg ik achteraf onverwacht veel afrekeningen (van oude en nieuwe woning).
Toen ik contact met ze opnam, kreeg ik te horen dat dit kwam omdat ze een fout hadden gemaakt.
Ze hadden mijn contract namelijk per ongeluk afgesloten en daarna weer geactiveerd.
Op zich geen probleem, dat kan gebeuren. Maar hierdoor bleek ook dat ze per ongeluk een opzegboete in rekening hebben gebracht van 150 euro. Dit was verder geen probleem, want ze zouden regelen dat dit teruggestord wordt.
Na twee weken heb ik nogmaals gebeld omdat ik niks meer gehoord of gezien had.
Op dat moment kon er geen antwoord gegeven worden omdat er een storing met het systeem was.
Een week later nog een keer gebeld en toen hoorde ik ook dat er een storing was en een antwoord niet mogelijk was.
Nog een week later was de storing eindelijk opgelost. Op dat moment kreeg ik het antwoord dat het is doorgezet naar een andere afdeling en dat ze volgens hun procedure er 8 weken over doen om wat papierwerk in orde te krijgen. Na die 8 weken hebben ze er nog 2 weken voor nodig om het geld over te maken.
Dat betekend dus dat ik 14 weken moet wachten op het geld dat ik van ze te goed heb.
Als antwoord hierop heb ik de automatische incasso teruggedraaid.
Als antwoord kreeg ik een e-mail met:
Toen ik vervolgens belde om aan te geven dat ik het niet eens ben met incassokosten, kreeg ik alleen maar een stugge medewerker aan de lijn. Het enige wat ik kreeg te horen was dat als je niet betaald, ze het doorzetten naar het incassobureau (DAS).Openstaand bedrag wordt automatisch afgeschreven
Onlangs gaf je een machtiging af voor een automatische incasso. Daardoor wordt de eerstvolgende nota automatisch van je rekening afgeschreven. Maar volgens onze gegevens heb je de laatste nota die je per acceptgiro ontving, nog niet betaald. Daarom geven we je bank de opdracht om tegelijkertijd met de eerstvolgende nota ook de andere nog openstaande bedragen af te schrijven. Heb je ondertussen betaald? Dan wordt natuurlijk alleen je nieuwe nota afgeschreven.
Voorkom incassokosten
Zorg dat er voldoende geld op je rekening staat. Als afschrijven niet lukt, kunnen de incassokosten voor deze nota namelijk oplopen tot € 40,00.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?