LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio: Onbeschofte colporteur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
peelz_hear

Oxxio: Onbeschofte colporteur

Ongelezen bericht door peelz_hear »

Hallo,

ik heb geen ervaring met Oxxio als klant, enkel alleen als doelwit van reclame, telemarketing en colportage. Ik ben al geruime tijd klant bij Essent, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Normaal maak ik me niet zo'n druk over deur-tot-deur reclame, maar wat er vandaag gebeurde is toch iets wat ik wereldkundig wil maken.

Eerder vandaag werd er aangebeld door een colporteur. Het was me niet meteen duidelijk voor welk bedrijf meneer werkte, aangezien hij een gewone jas aanhad en enkel een clipboard bij zich had. Ik werd overspoeld door een nogal onsamenhangende pitch die vooral bestond uit "wil je 18% korting?".

Toen ik verder vroeg werd me verteld dat hij voor Oxxio werkt. Ik probeerde het gesprek af te kappen door "Sorry, we hebben geen interesse" te zeggen, maar meneer bleef doorpraten. Ik heb een aantal keer duidelijk gezegd dat ik geen interesse in een andere energieleverancier heb, maar het leek me niet dat de meneer hier aandacht aan schonk. Zijn manier was erg zelfingenomen, en het leek alsof hij me niet serieus nam, dus ik heb uiteindelijk gewoon de deur dichtgedaan.

Een minuut of tien later stond ik zelf buiten om naar de winkel te gaan, maar toen ik me omdraaide om de deur op slot te doen zag ik iets op de voordeurruit: meneer had een grote fluim achtergelaten. Ikzelf heb later een klacht ingediend bij Oxxio over de "werkwijze" van hun medewerkers, maar ik moet zeggen dat dit werkelijk nergens op slaat.

Het is te gek voor woorden dat iemand die een bedrijf vertegenwoordigt op zo'n manier zaken doet. Oxxio heeft door het wangedrag van dit persoon voor mij in ieder geval permanent de deur dichtgegooid.

Fiesiekus

Re: Oxxio: Onbeschofte colporteur

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Heel goed dat je dit soort zaken meldt. Kan ik Oxxio ook schrappen als potentiële energieleverancier.

Eventueel een e-mail aan de lokale politie & cc aan Oxxcio kan ook geen kwaad; ik weet dat de politie bij meerdere klachten wel eens een telefoontje naar het bedrijf in casu pleegt. Misschien hebben zij nog enige invloed op dit soort schofterige partijen.

deoxxiomedewerker

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste peelz_hear,

Uw forumbericht van 29 oktober jl. maakt duidelijk dat u klachten heeft over een colporteur van Oxxio. Indien u nog vragen en/of opmerkingen heeft over uw ervaring met deze medewerker wil ik u vriendelijk verzoeken deze te stellen via [email protected].

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Medewerker van Oxxio

peelz_hear

Het bericht is verstuurd met nog wat informatie over wat er is gebeurd, zoals mijn adres, de datum en tijd van het voorval en een beschrijving van de colporteur. Het leek me niet verstandig dit op het openbare forum te zetten.

Hopelijk overkomt dit niemand ooit weer. :|

peelz_hear

Ik heb zojuist een zeer vriendelijke e-mail ontvangen van een medewerker van Oxxio, die mij ervan verzekerde dat de colporteur op zijn gedrag wordt aangesproken. Ook krijg ik een bos bloemen toegestuurd. Ik vind dit een nette afhandeling van Oxxio, omdat het aangeeft dat als men op deze wijze slechte colporteurs aan het licht stelt, deze ook worden aangesproken op hun wangedrag.

Gesloten