LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio: Onbeschofte colporteur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
peelz_hear

Oxxio: Onbeschofte colporteur

Ongelezen bericht door peelz_hear »

Hallo,

ik heb geen ervaring met Oxxio als klant, enkel alleen als doelwit van reclame, telemarketing en colportage. Ik ben al geruime tijd klant bij Essent, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Normaal maak ik me niet zo'n druk over deur-tot-deur reclame, maar wat er vandaag gebeurde is toch iets wat ik wereldkundig wil maken.

Eerder vandaag werd er aangebeld door een colporteur. Het was me niet meteen duidelijk voor welk bedrijf meneer werkte, aangezien hij een gewone jas aanhad en enkel een clipboard bij zich had. Ik werd overspoeld door een nogal onsamenhangende pitch die vooral bestond uit "wil je 18% korting?".

Toen ik verder vroeg werd me verteld dat hij voor Oxxio werkt. Ik probeerde het gesprek af te kappen door "Sorry, we hebben geen interesse" te zeggen, maar meneer bleef doorpraten. Ik heb een aantal keer duidelijk gezegd dat ik geen interesse in een andere energieleverancier heb, maar het leek me niet dat de meneer hier aandacht aan schonk. Zijn manier was erg zelfingenomen, en het leek alsof hij me niet serieus nam, dus ik heb uiteindelijk gewoon de deur dichtgedaan.

Een minuut of tien later stond ik zelf buiten om naar de winkel te gaan, maar toen ik me omdraaide om de deur op slot te doen zag ik iets op de voordeurruit: meneer had een grote fluim achtergelaten. Ikzelf heb later een klacht ingediend bij Oxxio over de "werkwijze" van hun medewerkers, maar ik moet zeggen dat dit werkelijk nergens op slaat.

Het is te gek voor woorden dat iemand die een bedrijf vertegenwoordigt op zo'n manier zaken doet. Oxxio heeft door het wangedrag van dit persoon voor mij in ieder geval permanent de deur dichtgegooid.

Fiesiekus

Re: Oxxio: Onbeschofte colporteur