Ik heb mij vorig jaar overgestapt naar Oxxio
Zij kwamen toen een nieuwe meter installeren, de zogenaamde slimme meter.
Wat nu blijkt is dat we bij de jaar rekening is dat we over een periode van net 2 maanden 1623 kWh hebben verbruikt, dit is ongeveer zoveel als we normaal in 6 maanden verbruiken. Dit terwijl we ook nog deels op vakantie waren. Dit was volgens oxxio de eindstand op de oude meter.
Omdat we dit verbruik zo hoog vonden heb ik hun gebeld. De mensen aan de telefoon deelden mijn mening dat dit bedrag verdacht hoog was. Aangezien ze maar telefoonisten waren konden ze zelf niets doen, maar ze kon wel een onafhankelijke second opinion laten uitvoeren. Dit zou 2-6 weken duren. Nog geen 24 uur later werd ik gebeld door oxxio dat het bedrag gewoon betaald moest worden. Van 2-6 weken naar 24 uur.. redelijk snel vond ik.
Goed ik weer oxxio bellen, en vragen dat ik graag een bewijs wou hebben van de meterstand van de oude meter. Zij vertelde mij dat ik daarvoor had ondertekend. Dit laatste is nooit gebeurd, ik heb geen bewijs ontvangen nog iets ondertekend van een eindstand.
Dus ik vroeg graag een kopie van dit bewijs, dit konden ze me niet geven.
Verder werd mij duidelijk gemaakt dat zij die meter niet hadden geplaatst maar de netbeheerder en dat dit niet hun verantwoordelijkheid was. Ik hun bellen voor dat bewijs. Wat blijkt is dat Oxxio zelf die meter plaatst. Toen ik dit weer aan oxxio melde zeiden zij dat zij dat wisten, en toen ik vroeg waarom ik dan naar de netbeheerder werd doorgestuurd konden zij alleen maar zeggen, sorry meneer u moet uw rekening betalen.
Al met al wordt mij nu dus een eindstand door de neus geboord, die ik noch kan verifiëren noch iets tegen kan doen.
Ik heb weinig zin om zoveel geld te betalen maar weet niet zo goed wat ik kan doen.
Ik hoop dat iemand een suggestie heeft wat ik voor mogelijkheden heb.
Oxxio zelf zegt dat ik dikke pech heb, ondanks dat iedereen het een rare stand vindt, maar zij kunnen het "zogenaamde" bewijs mij niet toesturen.
Ik ben ondertussen overgestapt naar een andere maatschappij, hiervoor werd mij ook nog 50 euro voor gas en 50 euro voor elektra als boete gegeven, las ergens dat dit minder was ? Of geld dat niet altijd ?
Hoop op iemands wijze raad wat nu te doen, mochten er vragen zijn dan hoor ik die graag
mvg
Roderik
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio probleem rekening
Re: Oxxio probleem rekening
Heel vervelend voor u, maar leest u de rest hier op het forum, oxxio is oplichter nr 1.
En zij zijn u verplicht een bewijs te geven dat de meter is meegenomen, ik begrijp uit uw verhaal dat u een andere meter heeft gekregen van oxxio, vreemd, nooit van gehoord.
U kunt bij uw oude leverancier opvragen wat de eindstand is geweest, oxxio heeft contact met ze opgenomen, vraag ook meteen wat u zij nog betaalt elke maand.
Als het goed is moet u uw oude leverancier kosten betalen omdat het gas/stroom via hun leidingen gaat, dat vertelt oxxio u nl niet.
En zij zijn u verplicht een bewijs te geven dat de meter is meegenomen, ik begrijp uit uw verhaal dat u een andere meter heeft gekregen van oxxio, vreemd, nooit van gehoord.
U kunt bij uw oude leverancier opvragen wat de eindstand is geweest, oxxio heeft contact met ze opgenomen, vraag ook meteen wat u zij nog betaalt elke maand.
Als het goed is moet u uw oude leverancier kosten betalen omdat het gas/stroom via hun leidingen gaat, dat vertelt oxxio u nl niet.
Hmm
ik stapte over naar oxxio, heb toen nog 2 maanden met de oude meter gewerkt
Daarover rekent oxxio een belachelijke stand. De oude stand
(dus die bij de vorige leverancier) en de begin stand van oxxio komen overeen.
En zag idd dat oxxio nogal negatief naar voren komt, dan blijft de vraag, wat kan ik doen ?
mvg
Roderik
ik stapte over naar oxxio, heb toen nog 2 maanden met de oude meter gewerkt
Daarover rekent oxxio een belachelijke stand. De oude stand
(dus die bij de vorige leverancier) en de begin stand van oxxio komen overeen.
En zag idd dat oxxio nogal negatief naar voren komt, dan blijft de vraag, wat kan ik doen ?
mvg
Roderik
De meterstanden van uw oude meter worden doorgegeven aan de in uw actief zijnde netbeheerder. Zij moeten u de eindstanden kunnen vertellen van de oude meter toen deze werd gewisseld met de Oxxio meter.
Hebt u al gevraagd wat deze waren volgens de netbeheerder?
Iets is niet helemaal duidelijk in uw verhaal. Ik ga even resumeren:
U bent overgestapt naar Oxxio. U had toen nog oude meters.
U hebt toen uw eindstanden mbt de switch doorgegeven aan uw leverancier. Dien ten gevolge krijgt u van uw oude leverancier een slotfactuur. Deze standen kloppen op de slotfactuur.
Twee maanden na uw switch zijn uw oude meters vervangen door de nieuwe slimme Oxxio meters.
En hier ontstaat het probleem. De definitieve eindstanden van deze oude meters.
Volgens het verhaal zou u gedurende deze 2 maanden 1623 kWh verbruikt hebben. Althans volgens het verhaal van de doorgegeven eindstand tgv van deze vervangen meter(s).
Wat mij benieuwd is:
- Van wanneer tot wanneer loopt uw jaarafrekening?
- Wanneer bent u geswitched en wat waren uw switchstanden?
- Wanneer is uw oude meter vervangen en welke eindstanden gaan hiermee gepaard volgens de leverancier?
- Wat is het verbruik geweest nadat u de slimme meter had. Dus alleen het verbruik vanaf de slimme meter?
- Ik maak op dat u al langere tijd op dit adres woonachtig bent. Wat is uw gemiddeld jaarverbruik geweest van de afgelopen drie jaar?
En verder zou ik u ook willen verwijzen naar ConsuWijzer:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
Hebt u al gevraagd wat deze waren volgens de netbeheerder?
Iets is niet helemaal duidelijk in uw verhaal. Ik ga even resumeren:
U bent overgestapt naar Oxxio. U had toen nog oude meters.
U hebt toen uw eindstanden mbt de switch doorgegeven aan uw leverancier. Dien ten gevolge krijgt u van uw oude leverancier een slotfactuur. Deze standen kloppen op de slotfactuur.
Twee maanden na uw switch zijn uw oude meters vervangen door de nieuwe slimme Oxxio meters.
En hier ontstaat het probleem. De definitieve eindstanden van deze oude meters.
Volgens het verhaal zou u gedurende deze 2 maanden 1623 kWh verbruikt hebben. Althans volgens het verhaal van de doorgegeven eindstand tgv van deze vervangen meter(s).
Wat mij benieuwd is:
- Van wanneer tot wanneer loopt uw jaarafrekening?
- Wanneer bent u geswitched en wat waren uw switchstanden?
- Wanneer is uw oude meter vervangen en welke eindstanden gaan hiermee gepaard volgens de leverancier?
- Wat is het verbruik geweest nadat u de slimme meter had. Dus alleen het verbruik vanaf de slimme meter?
- Ik maak op dat u al langere tijd op dit adres woonachtig bent. Wat is uw gemiddeld jaarverbruik geweest van de afgelopen drie jaar?
En verder zou ik u ook willen verwijzen naar ConsuWijzer:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen