LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio slimme meter absurd hoge meterstanden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
_martijn_

Oxxio slimme meter absurd hoge meterstanden

Ongelezen bericht door _martijn_ »

Hallo allen,

Ik heb van het weekend de meterstanden opgenomen en doorgegeven op de website van Energie Direct. Wij maken inmiddels 3 jaar gebruik van deze leverancier, en afgezien van hun aggresieve incasso-methoden best tevreden. Nu viel het me bij het opnemen van de meterstanden al op dat ze nogal hoog waren, wat bevestigd werd op de website (melding van afwijkende standen). Na een korte berekening kwam ik er achter dat het verbruik van afgelopen jaar bijna 4 keer zo hoog was als voorgaande jaren! De getallen:

december 2008 hoog: 2.674
december 2008 laag: 1.465

maart 2010 hoog: 5.945
maart 2010 laag: 2.257

februari 2011 hoog: 11.897
februari 2011 laag: 10.431

Voorgaande jaren kan ik niet digitaal terugvinden, maar ik woon hier nu 6 jaar en weet dat ze nooit echt sterk afgeweken hebben. Het komt dus neer op een verbruik van ruim 14kW, tegenover een verbruik van +/-4kW normaliter.

Het betreft een meter van Oxxio ('slimme' meter), en Energie:Direct als leverancier. Er zijn geen echte wijzigingen geweest in de woonsituatie (het is een woongroep), geen extra electrische apparaten aangeschaft (2 reguliere TVs vervangen voor flatscreens van beide max 100W nominaal), en we hebben ook geen wietplantage oid.

Mijn vraag is of iemand weet wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik hier aan zou kunnen doen.

Vriendelijk bedankt voor eventuele suggesties!

smilie

Re: Oxxio slimme meter absurd hoge meterstanden

Ongelezen bericht door smilie »

Ik weet niet veel over elektriciteit, maar het zou kunnen zijn dat je een 'sluiperd' ergens hebt. Dat wilt zeggen een niet helemaal defectief apparaat die stroom altijd 'verbruikt' ook als het uit staat.

Indien je iemand kent die stroom voor je na kan meten zou ik dat als eerste doen.

Anders, een maand alle elektrische apparaten welke je niet (actief) gebruikt gewoon uit stekker halen en kijken na een maand of verbruik minder is.

Maar dergelijke toename lijkt mij niet echt 'gezond'.

Mvg,
Smilie

Gesloten