Onderstaand in chronologische volgorde onze pogingen om vanaf 3 maart 2005 een eindafrekening van Durion/Oxxio te krijgen:
3 maart 2005 Wij zeggen het contract voor energiegebruik op bij Durion met als reden verhuizing naar het buitenland.
21 maart 2005 Bevestiging van Durion ‘opzegging leveringsovereenkomst’ met ingang van 29 maart 2005 met het verzoek het meterstandenformulier naar Durion op te sturen.
29 maart 2005 Meterstanden, zoals deze notarieel zijn vastgesteld bij verkoop van het pand, naar Durion gefaxt.
23 juni 2005 Telefonisch contact met Mevr. Siham van Durion dat wij nog steeds géén eindafrekening hebben ontvangen. Hierbij werd aangegeven door mevr. Siham dat er een achterstand was in het versturen van nota’s en dat er nog contact nodig was met de netwerkbeheerder voor de juiste meterstanden. Waarop wij hebben aangegeven dat de meterstanden op 29 maart j.l. zijn opgestuurd en dat het weinig nut heeft om 3 maanden na de verhuizing nog een netwerkbeheerder te sturen. In het pand was inmiddels een ander bedrijf gevestigd.
Mevr. Siham noteerde nogmaals de vastgelegde meterstanden en zei dat een eindafrekening gestuurd zal worden, maar dan moest ik wel een correspondentieadres in Nederland opgeven, want de computer van Durion kon géén nota’s naar het buitenland zenden.
23 juni 2005 Op verzoek van mevr. Siham van Durion, omdat Durion géén rekeningen naar het buitenland kan sturen, heb ik het correspondentieadres in Nederland opgegeven.
8 juli 2005 Telefonisch contact met de heer Hendriks van Durion. Weer hetzelfde verhaal als van mevr. Siham dat de netwerkbeheerder de meterstanden nog moet controleren. We zijn inmiddels bijna zes maanden verder. De meter zal niet stilgestaan hebben bij de nieuwe bewoners van het pand.
Nogmaals geef ik telefonisch de meterstanden, zoals doorgegeven op 29 maart j.l., door aan de heer Hendriks en nu zal het in orde komen. De eindafrekeing zal worden toegestuurd.
26 oktober 2005 Wij ontvingen een incasso-afrekening van € 117,63. Dit bedrag wordt van onze bankrekening in Nederland afgeschreven.
2 november 2005 Afschrijving van onze bankrekening van € 86,00 betreffende een voorschot voor te gebruiken energie van een pand waar we inmiddels 9 maanden niet meer wonen.
2 november 2005 Telefonisch contact met mevr Boot van inmiddels Oxxio over bovenstaande afschrijvingen.
Volgens mevr. Boot betrof het een jaarafrekening van 2004 met geschatte meterstanden van I 75638 en II 3657 omdat wij, volgens haar, onze meterstanden niet hadden doorgegeven. Het betrof dus nog steeds geen eindafrekening maar een jaarafrekening van 2004.
Doorgegeven dat ik deze bedragen heb laten storneren. De nota van € 117,63 was onrechtmatig, géén eindafrekening en foutieve veel te hoge meterstanden.
Het inhouden van een voorschot is helemaal te gek voor woorden.
Geef mondeling aan mevr. Boot door dat wij nu eindelijk wel eens de eindafrekening, op basis van de juiste meterstanden,willen ontvangen.
21 november 2005 Standaardbrief van Oxxio ontvangen met bijgesloten een antwoordformulier correctieverzoek.
26 november 2005 Antwoordformulier, met een begeleidend schrijven, teruggestuurd naar Oxxio, met het vertrouwen dat de zaak nu eindelijk helemaal rechtgezet zal worden.
9 december 2005 Schrijven van Intrum Justitia dat hun cliënt OXXIO de voorschotnota en de jaarafrekening van 2004 niet heeft kunnen incasseren. Hierbij worden ook nog € 10,- administratiekosten in rekening gebracht. We praten nu maar even niet over onze telefoon- en administratiekosten).
13 december 2005 Contact met mevr. Snijders Afd. Connection. De hele zaak zoals hierboven weergegeven aan haar uitgelegd. Ze begreep het en ik hoefde me nu geen zorgen meer te maken. Alles zal nu in orde komen. Ik had nu, volgens haar eigen zeggen, met de juiste afdeling contact.
13 december 2005 Ook contact met Intrum Justitia. Of ik een kopie van de bevestiging van 29 maart 2005 dat Durion de leveringsovereenkomst heeft stopgezet en de juiste meterstanden naar hen wil doorfaxen. Dit doe ik op het opgegeven faxnummer, zodat het op de juiste afdeling terecht zou komen. Op de kopie van ‘Opzegging leveringsovereenkomst’ vermeld ik ook het Referentienummer van Intrum Justitia.
23 december 2005 Wederom dezelfde standaardbrief als op 21 november j.l.van OXXIO ontvangen met een antwoordformulier correctieverzoek afrekening.
3 januari 2006. We sturen nogmaals het antwoordformulier op met dit begeleidend schrijven.
Als deze zaak nu niet wordt opgelost gaan wij juridische stappen ondernemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio stuurt geen eindafrekening
Re: Oxxio stuurt geen eindafrekening
Ik heb de hele klaagzang in detail maar overgeslagen, maar het antwoord is vrij simpel.
Klacht indienen bij www.dte.nl (Toezichthouder Energiebedrijven),
wegens overtreden van http://tinyurl.com/9eu59
of
het aan laten komen op een rechtzaak.
Rechters zijn over het algemeen begripvolle en intelligente mensen.
Oja, vergeet in het laatste geval niet een (tegen) schadeclaim neer te leggen.
Succes.
Banzai
Klacht indienen bij www.dte.nl (Toezichthouder Energiebedrijven),
wegens overtreden van http://tinyurl.com/9eu59
of
het aan laten komen op een rechtzaak.
Rechters zijn over het algemeen begripvolle en intelligente mensen.
Oja, vergeet in het laatste geval niet een (tegen) schadeclaim neer te leggen.
Succes.
Banzai
-
Gebruik even de zoekfunctie van het forum dan vind je de oplossing.
Dien online een klacht in via http://www2.sgc.nl/Web/Site/default.asp ... e&code=opn
Heb ik ook gedaan en velen met mij. Naar de kantonrechter is duur (ook als je gelijk krijgt) en omslachtig. SGC is gratis wanneer je gelijk krijgt en weet inmiddels wel hoe ze OXXIO moeten aanpakken. Eis in elk geval een schadevergoeding van minimaal 50 euro voorzover ze die al niet standaard toekennen.
Zoals je zelf hebt kunnen constateren is elke vorm van contact met OXXIO volkomen zinloos.
Dien online een klacht in via http://www2.sgc.nl/Web/Site/default.asp ... e&code=opn
Heb ik ook gedaan en velen met mij. Naar de kantonrechter is duur (ook als je gelijk krijgt) en omslachtig. SGC is gratis wanneer je gelijk krijgt en weet inmiddels wel hoe ze OXXIO moeten aanpakken. Eis in elk geval een schadevergoeding van minimaal 50 euro voorzover ze die al niet standaard toekennen.
Zoals je zelf hebt kunnen constateren is elke vorm van contact met OXXIO volkomen zinloos.
-
ik vind dat mensen zich zelf aan melden bij een leverancier. Had je je maar niet moeten aanmelden en alsof alles zo goed gaat bij andere leveranciers. doe effe normaal. Oxxio hanteert nog steeds de goedkoopste tarieven en ja er gaat wel es wat fout maar dat is overal waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Ja misschien heeft oxxio een achterstand met de jaarafrekeningen, oxxio is een nieuw bedrijf en ik weet zeker dat het de grootste leverancier wordt van nederland.
ik hou van oxxio nooit problemen mee gehad.
groetjes,
moi
Ja misschien heeft oxxio een achterstand met de jaarafrekeningen, oxxio is een nieuw bedrijf en ik weet zeker dat het de grootste leverancier wordt van nederland.
ik hou van oxxio nooit problemen mee gehad.
groetjes,
moi
Dan heeft Oxxio tenminste nog 1 klant die gek op ze is.
Banzai.
Banzai.