LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oxxio
oxxio
hallo ik heb een probleem met oxxio heb op 03-02-2006 de jaarafrekening gehad van oxxio
Had deze niet verwacht omdat ik sinds 14-02-2005 al geen klant meer bij hun ben.
de afrekening was dan over 2004 en 2005 dus 2 jaarafrekeningen in een tijdsbestek van 2 dagen en wel te betalen van tesamen 327 ,35 euro
word binnen 14 dagen van mijn rekening afgeschreven.
Nu ben gaan bellen en mailen voor een betalingsregeling daar ik het geld niet heb.
nu blijkt dat de erg late afreking komt door achterstand en ook blijkbaar computerproblemen atijd een leuk excuus een computer.
nu wil ik een regeling van €25,00 maar zij hebben telefonisch met mij???bedacht dat ik wel €84.81 per maand kan missen
overigens ik heb geen telefoon van hun gehad.
dus ben nog steeds met hun in onderhandeling en krijg ik net de schok te verwerken hebben ze toch maar €136.88 van de rekening afgehaald dat is het bedrag van 21-10-2004 tot14-02-2005
kan ik nu weinig aan doen (heb het wel bij de bank laten stoneren maar dat zie ik dinsdag pas weer op mijn rekening)
dus weer bellen krijg als antwoord ja er staat dat we automatisch incasseren dacht dat dat niet kon als je nog in onderhandeling bent
ben erg uit mijn slof geschoten wat niet echt mijn persoon is maar ben nu echt wanhopig
heeft er iemand voor mij een idee wat ik nu kan doen ga hier een beetje stuk van.
Had deze niet verwacht omdat ik sinds 14-02-2005 al geen klant meer bij hun ben.
de afrekening was dan over 2004 en 2005 dus 2 jaarafrekeningen in een tijdsbestek van 2 dagen en wel te betalen van tesamen 327 ,35 euro
word binnen 14 dagen van mijn rekening afgeschreven.
Nu ben gaan bellen en mailen voor een betalingsregeling daar ik het geld niet heb.
nu blijkt dat de erg late afreking komt door achterstand en ook blijkbaar computerproblemen atijd een leuk excuus een computer.
nu wil ik een regeling van €25,00 maar zij hebben telefonisch met mij???bedacht dat ik wel €84.81 per maand kan missen
overigens ik heb geen telefoon van hun gehad.
dus ben nog steeds met hun in onderhandeling en krijg ik net de schok te verwerken hebben ze toch maar €136.88 van de rekening afgehaald dat is het bedrag van 21-10-2004 tot14-02-2005
kan ik nu weinig aan doen (heb het wel bij de bank laten stoneren maar dat zie ik dinsdag pas weer op mijn rekening)
dus weer bellen krijg als antwoord ja er staat dat we automatisch incasseren dacht dat dat niet kon als je nog in onderhandeling bent
ben erg uit mijn slof geschoten wat niet echt mijn persoon is maar ben nu echt wanhopig
heeft er iemand voor mij een idee wat ik nu kan doen ga hier een beetje stuk van.
Re: oxxio
Indien de afschrijving U niet past, hetgeen ik mij voor kan stellen, dat kunt U Uw bank verzoeken het afgeschreven bedrag te storneren.
Indien U bij de ABNAMRO bent dan kunt U dit doen via www.abnamro.nl/storno
Indien U bij de ABNAMRO bent dan kunt U dit doen via www.abnamro.nl/storno
Timefa
Ik vindt het vreemd dat er nu pas een eindafrekening over 2004 komt, lijkt me niet terecht. Een computerprobleem dat meer dan een jaar duurt ? Volgens mij is dit weer een gevalletje energie terorisme. Klopt de eindafrekeing volgens u wel ? Meestal als er geswitched wordt, zoals u gedaan heeft begin 2005, wordt alles vroeg of laat verrekend met de nieuwe leverancier ?
Bovendien lijkt me een automatische incasso door een bedrijf waarmee u al een jaar lang klaar bent het toppunt van brutaliteit.
Zoek het uit, en ik zou zeker de werkwijze van Oxxio ter discussie stellen via dTE, mischien kunt u het hele verhaal over deze gang van zaken bij hun neerleggen. (eerst ook Oxxio kans geven te reageren)
http://tinyurl.com/zcst5
Volgens mij staat er in het verhaal dat dat al gedaan is, en dat lost het probleem niet op.Indien de afschrijving U niet past, hetgeen ik mij voor kan stellen, dat kunt U Uw bank verzoeken het afgeschreven bedrag te storneren
Ik vindt het vreemd dat er nu pas een eindafrekening over 2004 komt, lijkt me niet terecht. Een computerprobleem dat meer dan een jaar duurt ? Volgens mij is dit weer een gevalletje energie terorisme. Klopt de eindafrekeing volgens u wel ? Meestal als er geswitched wordt, zoals u gedaan heeft begin 2005, wordt alles vroeg of laat verrekend met de nieuwe leverancier ?
Bovendien lijkt me een automatische incasso door een bedrijf waarmee u al een jaar lang klaar bent het toppunt van brutaliteit.
Zoek het uit, en ik zou zeker de werkwijze van Oxxio ter discussie stellen via dTE, mischien kunt u het hele verhaal over deze gang van zaken bij hun neerleggen. (eerst ook Oxxio kans geven te reageren)
http://tinyurl.com/zcst5
Klets niet zo stom en kort door de bocht....ze laten langer dan een jaar niks van zich horen, en zitten dan van een rekening te plukken van iemand die al langer dan een jaar geen klant meer is......
Jij zou dit zeker wel een normale gang van zaken vinden ???
Dooddoeners optekenen en open deuren intrappen, daar zijn enkelen heel goed in op dit forum.
Dooddoeners optekenen en open deuren intrappen, daar zijn enkelen heel goed in op dit forum.
En ik zeg dat het niet netjes is wat hier gebeurt, er zijn (steeds meer)mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen mr flappie, en als er dag 1 een eindafrekening van een jaar oud gestuurd wordt (belachelijk, maar dat vindt u normaal, spreekt zelfs van "iets" te laat) , dag 2 er gebeld wordt over een betalingschikking, en dag 3 evenzogoed een groot bedrag van de rekening afgehaald wordt, kunt en mag u dat niet blijven verdedigen. Het blijkt dan dat er instanties binnen hetzelfde bedrijf langs elkaar heen werken en/of het bedrijf schijt aan de klant heeft.
Ik vermoed het laatste......
Het ergste vindt ik dat er blijkbaar normale mensen op deze forums huizen die e.e.a. een heel normale gang van zaken vinden, en niks beters te doen hebben dan slachtoffers terecht te wijzen....."U heeft ooit eens gas afgenomen dus u verdient het om behandeld te worden als een stuk vuil...."
Ik vermoed het laatste......
Het ergste vindt ik dat er blijkbaar normale mensen op deze forums huizen die e.e.a. een heel normale gang van zaken vinden, en niks beters te doen hebben dan slachtoffers terecht te wijzen....."U heeft ooit eens gas afgenomen dus u verdient het om behandeld te worden als een stuk vuil...."
Wat flappie zegt klopt:
betalen moeten we allemaal
Klagen mag, zeuren ook, maar pogingen om onder betalingsverplichtingen uit te komen zijn absurd
Dat het niet correct is, wel slordig en amateuristisch wat oxxio doet dat mag gevonden worden en klopt ongetwijfeld, maar
- we weten allemaal dat energie niet gratis is
- we hebben allemaal in de hand wat we verbruiken
- we kunnen zelf bijhouden wat we verbruiken
- we weten allemaal of we een jaarrekening hebben ontvangen, of niet (en dan komt ie ongetwijfeld nog, vroeg of laat!)
- we kunnen rekening houden met mee- en tegenvallers
- we kunnen geld op zij leggen voor tegenvallers in de energierekening, of we draaien de thermostaat een graadje lager
Kortom: (lang leve de) eigen verantwoordelijkheid!
Betalingsregeling? U heeft maandenlang gebruikt, zonder volledig te betalen. U had minder kunnen verbruiken of meer op zij kunnen leggen. Door de administratieve fout van oxxio leeft u al op krediet, en dat moet (op kosten van de andere klanten) nog gecontinueerd worden?!
Tsja, en indien er gemachtigd is tot automatisch afschrijven kun je moeilijk oxxio verwijten dat men van die machtiging gebruik maakt.
Dat heeft niets te maken met het feit dat men op dit moment geen klant meer is.
Desalniettemin: succes met het oplossen van uw financiële problemen en het nakomen van uw betalingsverplichting!
betalen moeten we allemaal
Klagen mag, zeuren ook, maar pogingen om onder betalingsverplichtingen uit te komen zijn absurd
Dat het niet correct is, wel slordig en amateuristisch wat oxxio doet dat mag gevonden worden en klopt ongetwijfeld, maar
- we weten allemaal dat energie niet gratis is
- we hebben allemaal in de hand wat we verbruiken
- we kunnen zelf bijhouden wat we verbruiken
- we weten allemaal of we een jaarrekening hebben ontvangen, of niet (en dan komt ie ongetwijfeld nog, vroeg of laat!)
- we kunnen rekening houden met mee- en tegenvallers
- we kunnen geld op zij leggen voor tegenvallers in de energierekening, of we draaien de thermostaat een graadje lager
Kortom: (lang leve de) eigen verantwoordelijkheid!
Betalingsregeling? U heeft maandenlang gebruikt, zonder volledig te betalen. U had minder kunnen verbruiken of meer op zij kunnen leggen. Door de administratieve fout van oxxio leeft u al op krediet, en dat moet (op kosten van de andere klanten) nog gecontinueerd worden?!
Tsja, en indien er gemachtigd is tot automatisch afschrijven kun je moeilijk oxxio verwijten dat men van die machtiging gebruik maakt.
Dat heeft niets te maken met het feit dat men op dit moment geen klant meer is.
Slappe smoes. U had deze wel moeten verwachten, omdat u hem nog niet gehad had. Dat wist u of had u kunnen weten. Of dacht u: wat niet weet wat niet deert?hallo ik heb een probleem met oxxio heb op 03-02-2006 de jaarafrekening gehad van oxxio
Desalniettemin: succes met het oplossen van uw financiële problemen en het nakomen van uw betalingsverplichting!
@ j.jagt
En u bent een van de beste als het om onderstaande gaat
Is het niet NUON waar u tegen ageert vanwege 1 euro per acceptgiro dan is het wel oxxio die het moet ontgelden en morgen essent en vervolgens weer een ander.
Ik begin te vermoeden dat u zelf bezig bent alle energiebedrijven af te werken tot u er een vind die gratis is. Nou dan kunt u lang wachten want betalen moet je overal.
En u bent een van de beste als het om onderstaande gaat
Ik geloof dat u bezig bent een hetze te voeren tegen elk energiebedrijf en verder geen enkele kennis hebt van wettelijke verplichtingen, contracten en betalingsverplichtingen.Klets niet zo stom en kort door de bocht....ze laten langer dan een jaar niks van zich horen, en zitten dan van een rekening te plukken van iemand die al langer dan een jaar geen klant meer is......
Is het niet NUON waar u tegen ageert vanwege 1 euro per acceptgiro dan is het wel oxxio die het moet ontgelden en morgen essent en vervolgens weer een ander.
Ik begin te vermoeden dat u zelf bezig bent alle energiebedrijven af te werken tot u er een vind die gratis is. Nou dan kunt u lang wachten want betalen moet je overal.
het gaat mij er niet om dat ik niet wil betalen tuurlijk is erg normaal dat dit moet heb verbruikt dus dat kost geld
maar waar het mij om gaat is dat ik vorig jaar dit alles wel kon voldoen en dit jaar er zoveel tegenslag is dat ik het graag in termijnen wil voldoen die ook voor mij prettig zijn enige vraag van mijn kant is dus meer ternijnen dan de 4 die zij stellen
heb dit jaar nog een erorm probleem op bordje gekregen door een nieuw computersysteem van een heel andere instantie dan een energiemaatschappij en moet daar dus flink wat geld voor opzij zetten om dit bijelkaar te sparen kan de regeling die zij stellen er dus echt niet bij hebben
en daarbij ben ik echt wel zuinig met energie maar de maandelijkse termijnen waarmee ze aan de telefoon lopen te leuren zijn dus gewoon veel te laag
heb bij aanmelding ook wel gevraagd of ik aan het einde van het jaar geen vette afrekening zou kunnen verwachten bij dit lage maandbedrag maar dit werd absoluut verworpen zij zijn de goodkoopste leverancier zo melde deze man mij
dus is het voor mij flink balen dat dit nu op mijn dak komt en betalen doe ik echt wel maar graag met lage termijnen
maar waar het mij om gaat is dat ik vorig jaar dit alles wel kon voldoen en dit jaar er zoveel tegenslag is dat ik het graag in termijnen wil voldoen die ook voor mij prettig zijn enige vraag van mijn kant is dus meer ternijnen dan de 4 die zij stellen
heb dit jaar nog een erorm probleem op bordje gekregen door een nieuw computersysteem van een heel andere instantie dan een energiemaatschappij en moet daar dus flink wat geld voor opzij zetten om dit bijelkaar te sparen kan de regeling die zij stellen er dus echt niet bij hebben
en daarbij ben ik echt wel zuinig met energie maar de maandelijkse termijnen waarmee ze aan de telefoon lopen te leuren zijn dus gewoon veel te laag
heb bij aanmelding ook wel gevraagd of ik aan het einde van het jaar geen vette afrekening zou kunnen verwachten bij dit lage maandbedrag maar dit werd absoluut verworpen zij zijn de goodkoopste leverancier zo melde deze man mij
dus is het voor mij flink balen dat dit nu op mijn dak komt en betalen doe ik echt wel maar graag met lage termijnen
Myrsja, eigen verantwoordelijkheid, weet u nog?
U schrijft:
Advies: betaal voortaan op het moment dat je het wel kunt missen; denk niet: misschien zijn ze me wel vergeten. Dat voorkomt problemen in de toekomst.
Wat kunt u nu nog doen? U heeft het probleem verergert door "uit uw slof te schieten". Het is goed mogelijk dat men daar een aantekening van gemaakt heeft. U zou opnieuw kunnen bellen (en zorgen dat u zeker niet opnieuw uit uw slof schiet; misschien moet u wel even uitleggen dat het u spijt, maar dat u erg geschrokken was etc, etc). U moet zich zeer constructief opstellen door met een zo concreet mogelijk aanbod (bedragen, betaaldatum) te doen voor een betalingsregeling (niet vragen, maar voorstellen). Zo veel als u kunt missen. Duidelijk laten blijken dat u dat kunt en wilt nakomen. Dat kan een oplossing mogelijk maken. Of in ieder geval een regeling waarbij u beter af bent dan nu.
En let wel: belangrijkste blijft "eigen verantwoordelijkheid": u kunt u niet verschuilen achter een "toezegging" dat "er geen vette rekening" zal worden gestuurd achteraf: dat bepaalt u, en niemand anders (namelijk door veel of weinig te verbruiken, of bij te houden wat u verbruikt, of op eigen initiatief een hoger maandbedrag te betalen, zoals zovelen doen)
Succes!
Gerland
Het probleem zal hier ook ongetwijfeld zijn dat u verplichtingen bent aangegaan, en deze niet kunt nakomen conform de afspraken. Als we computerproblemen van derden verantwoordelijk gaan stellen voor de eigen financiële zorgen, zullen we altijd in de problemen blijven komen.heb dit jaar nog een erorm probleem op bordje gekregen door een nieuw computersysteem van een heel andere instantie dan een energiemaatschappij
U schrijft:
Waarom hebt u toen niet betaald? Of gebeld waar blijft mijn afrekening?maar waar het mij om gaat is dat ik vorig jaar dit alles wel kon voldoen
Advies: betaal voortaan op het moment dat je het wel kunt missen; denk niet: misschien zijn ze me wel vergeten. Dat voorkomt problemen in de toekomst.
Wat kunt u nu nog doen? U heeft het probleem verergert door "uit uw slof te schieten". Het is goed mogelijk dat men daar een aantekening van gemaakt heeft. U zou opnieuw kunnen bellen (en zorgen dat u zeker niet opnieuw uit uw slof schiet; misschien moet u wel even uitleggen dat het u spijt, maar dat u erg geschrokken was etc, etc). U moet zich zeer constructief opstellen door met een zo concreet mogelijk aanbod (bedragen, betaaldatum) te doen voor een betalingsregeling (niet vragen, maar voorstellen). Zo veel als u kunt missen. Duidelijk laten blijken dat u dat kunt en wilt nakomen. Dat kan een oplossing mogelijk maken. Of in ieder geval een regeling waarbij u beter af bent dan nu.
En let wel: belangrijkste blijft "eigen verantwoordelijkheid": u kunt u niet verschuilen achter een "toezegging" dat "er geen vette rekening" zal worden gestuurd achteraf: dat bepaalt u, en niemand anders (namelijk door veel of weinig te verbruiken, of bij te houden wat u verbruikt, of op eigen initiatief een hoger maandbedrag te betalen, zoals zovelen doen)
Succes!
Gerland
Puma, het maakt mij niet uit welk energiebedrijf hoor, het gaat hier helemaal niet om mijn probleem. Ik reageer in 1e instantie op het probleem van de vragenstellerIk geloof dat u bezig bent een hetze te voeren tegen elk energiebedrijf en verder geen enkele kennis hebt van wettelijke verplichtingen, contracten en betalingsverplichtingen.
........................
....................................
Het enige wat jij telkens doet op dit forum is op anderen reageren, da's nou al de zoveelste keer dat je je afreageert op mij, zonder verdere inhoudelijke discussie...Je bent nog geen enkele keer ingegaan op een probleem van wie dan ook, je wacht af tot iemand anders in jouw ogen wat ergelijks zegt en hup, daar hebben we Puma weer....
En voor de rest erger ik me inderdaad mateloos aan al die arrogante mannetjes op dit forum die als stro-mannetjes van de energie-reuzen elke probleem bagatilliseren. In elk draadje duikt Gerland, Wicher, enz enz op om met wijsvingertje de vragensteller op zijn domheid te wijzen, en de Nuonessentoxxio een grote veer in hun reet te steken voor hun barmhartigheid. We moeten nu al op onze knieën en sorry gaan zeggen als we uit onze slof zijn geschoten.!!
Mijn conclusie zou zijn, probleem voorleggen aan ombudsman, consumentenbond, dTe, whatever en ver van dit forum wegblijven ....
@j-jagt:
Geef me even één voorbeeld waarbij ik de vragensteller op zijn domheid heb gewezen, of de energieclub een zgn veer in hun donkere delen probeerde te steken! (En je mag het dan rustig hier even quoten).
Als je even de moeite neemt om dit gedeelte van het forum (dwz. de Energiebedrijven) door te spitten, dan kun je constateren waarom ik hier terecht ben gekomen (dus geen stroman van welk bedrijf dan ook!),
Vervolgens ben ik zo af en toe gaan posten, voornamelijk om:
a) een bijdrage proberen(!) te leveren aan het oplossen van problemen,
b) uiting te geven aan mijn kwaadheid (ik ben zeer allergisch voor onrecht), en helaas ook:
c) om een zekere timefa (aka chanmaster) te wijzen op zijn vele losse flodders, rookwolken en andere fratsen.
Toen ik je de vorige keer hierop aansprak heb je niet meer gereageerd: het zou je sieren het deze keer wel te doen.
Da's dus de tweede keer dat je met zo'n uitspraak komt, en de tweede keer dat ik even op mijn staart ga staan!In elk draadje duikt Gerland, Wicher, enz enz op om met wijsvingertje de vragensteller op zijn domheid te wijzen, en de Nuonessentoxxio een grote veer in hun reet te steken voor hun barmhartigheid
Geef me even één voorbeeld waarbij ik de vragensteller op zijn domheid heb gewezen, of de energieclub een zgn veer in hun donkere delen probeerde te steken! (En je mag het dan rustig hier even quoten).
Als je even de moeite neemt om dit gedeelte van het forum (dwz. de Energiebedrijven) door te spitten, dan kun je constateren waarom ik hier terecht ben gekomen (dus geen stroman van welk bedrijf dan ook!),
Vervolgens ben ik zo af en toe gaan posten, voornamelijk om:
a) een bijdrage proberen(!) te leveren aan het oplossen van problemen,
b) uiting te geven aan mijn kwaadheid (ik ben zeer allergisch voor onrecht), en helaas ook:
c) om een zekere timefa (aka chanmaster) te wijzen op zijn vele losse flodders, rookwolken en andere fratsen.
Toen ik je de vorige keer hierop aansprak heb je niet meer gereageerd: het zou je sieren het deze keer wel te doen.
Ok, kan gebeuren.
En wat betreft die eentweetjes met Gerland: vraag het hem zelf eens! wink:
Ik vermoed dat hij je mening niet helemaal zal delen.
Maar ook hier geldt: als Gerland onterecht wordt aangevallen wil ik ook wel eens reageren, ondanks het feit dat ik het meestal niet met hem eens ben. Het zal de aard van dit beest wel zijn
En wat betreft die eentweetjes met Gerland: vraag het hem zelf eens! wink:
Ik vermoed dat hij je mening niet helemaal zal delen.
Maar ook hier geldt: als Gerland onterecht wordt aangevallen wil ik ook wel eens reageren, ondanks het feit dat ik het meestal niet met hem eens ben. Het zal de aard van dit beest wel zijn
j.jagt
U doet en denkt maar wat u wilt, maar beschuldig niet iemand van ongenuanceerde uitspraken of kort door de bocht antwoorden.
En als je geen kritiek kunt hebben dan moet je niet op fora reageren. Daar kun je verwachten dat je af en toe de wind van voren krijgt.
U doet en denkt maar wat u wilt, maar beschuldig niet iemand van ongenuanceerde uitspraken of kort door de bocht antwoorden.
Ook van mij kom maar met quotes j.jagt. en ja als je een beperkte interesse hebt kom je niet op andere delen van het forum waar misschien wel hele andere discussie gevoerd worden en ik misschien wel zeer vaak inhoudelijk reageer op problemen.da's nou al de zoveelste keer dat je je afreageert op mij, zonder verdere inhoudelijke discussie...Je bent nog geen enkele keer ingegaan op een probleem van wie dan ook, je wacht af tot iemand anders in jouw ogen wat ergelijks zegt en hup, daar hebben we Puma weer....
En als je geen kritiek kunt hebben dan moet je niet op fora reageren. Daar kun je verwachten dat je af en toe de wind van voren krijgt.
Wicher, je bedoelt toch hopelijk wel "soms niet"Maar ook hier geldt: als Gerland onterecht wordt aangevallen wil ik ook wel eens reageren, ondanks het feit dat ik het meestal niet met hem eens ben.
(j.jagt, dit is geen ééntweetje)
kijk uit met Oxxio deze firma is erg bijdehand, je kunt inderdaad in termijnen betalen, en dat je eindafrekening zo laat komt is in principe een fout van Oxxio maar je zult het wel moeten betalen (helaas). je kunt het inderdaad in termijnen betalen, en als ze toch meer van je bankrekening afhouden dan de bedoeling was kunnen ze het terugstorten