LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio wil minder hebben

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
SimonV

Oxxio wil minder hebben

Ongelezen bericht door SimonV »

Vandaag kregen we de afrekening van Oxxio binnen. De eindstanden die op de afrekening stonden waren aanzienlijk lager dan wij hadden doorgegeven. Van de stand die we doorgaven hebben we ook een bevestigingsmail gehad.
Gebeld en wat bleek: de netbeheerder heeft ons verbruik lager ingeschat en Oxxio heeft dit overgenomen. Onze meteropname is als het ware overruled door een schatting!
We legden uit dat een hogere stand niet in ons voordeel is, maar Oxxio houdt voet bij stuk: de meterstanden van de netbeheerder houden zij aan. Oxxio weigert dus de eindstand aan te passen, volgens hun zeggen omdat dat het niet mag van de netbeheerder.

We willen ons echte verbruik betalen, maar mogen dat niet van Oxxio. Wij moeten gaan bewijzen dat de meterstanden hoger waren dan de schatting van de netbeheerder! Nog meer mensen met dit soort verbazende ervaring? :shock:

eleven

Re: Oxxio wil minder hebben

Ongelezen bericht door eleven »

We willen ons echte verbruik betalen, maar mogen dat niet van Oxxio. Wij moeten gaan bewijzen dat de meterstanden hoger waren dan de schatting van de netbeheerder!
Foto van de meter maken!

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Begrijpelijk dat u wilt worden afgerekend op de juiste meterstanden. Hoewel in dit geval, met een daling van de energie prijzen per 1 januari zou ik me niet al te druk maken, en het te weinig betaalde bedrag even op een spaarrekening zetten.

Jantje7

eleven

Jantje7 schreef:Begrijpelijk dat u wilt worden afgerekend op de juiste meterstanden. Hoewel in dit geval, met een daling van de energie prijzen per 1 januari zou ik me niet al te druk maken, en het te weinig betaalde bedrag even op een spaarrekening zetten.

Jantje7
Ben je daar zo zeker van?
Of is dit al officieel openbaar gemaakt?

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... no_cache=1

Dit is vandaag nog bevestigd door trosradar.

Jantje7

eleven

Jantje7 schreef:http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... no_cache=1

Dit is vandaag nog bevestigd door trosradar.

Jantje7

Tros Radar is geen officiële instantie.

Ik heb gewoon het eerste bericht gekopieerd, wat mensen in deze link schrijven.
Zoals ik vaker heb gezegd. EERST ZIEN DAN GELOVEN.
Energiemaatschappijen zijn net als de overheid. NIET TE VERTROUWEN.
En daarbij sluit ik mij aan.

Gesloten