LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Periode tussen meterstand opnemen en afrekening
Periode tussen meterstand opnemen en afrekening
Is er wettelijk ook een termijn afgesproken tussen het opnemen van de meterstanden en het sturen van de jaarafrekeningen? Ik heb nl van EnergieDirect voor elektra al in januari een afrekening ontvangen (bijbetalen) en van gas pas in juli (heel veel terug te ontvangen).
Re: Periode tussen meterstand opnemen en afrekening
Beste Jetteke,
Ik heb hetzelfde ondervonden bij EnergieDirect.
Mijn meterstanden werden op 8 december van het vorige jaar opgenomen door NUON en begin februari j.l. werd er een bedrag van 400,00 afgeschreven van mijn rekening zijnde de eindafrekening over 2005 terwijl ik een bedrag van 50,00 terug zou moet ontvangen.
Dit bleek alleen de afrekening voor de levering van electra te zijn, de eindafrekening voor gas zou spoedig volgen.
Tot nu toe, 4 augustus heb ik nog steeds geen eindafrekening voor het gas over 2005 ontvangen maar dit schijnt normaal te zijn bij ED.
Heb de zaak aanhangig gemaakt bij de energiecommisie.
Zie ook mijn stukje onder de topic "EnergieDirect".
Ik heb hetzelfde ondervonden bij EnergieDirect.
Mijn meterstanden werden op 8 december van het vorige jaar opgenomen door NUON en begin februari j.l. werd er een bedrag van 400,00 afgeschreven van mijn rekening zijnde de eindafrekening over 2005 terwijl ik een bedrag van 50,00 terug zou moet ontvangen.
Dit bleek alleen de afrekening voor de levering van electra te zijn, de eindafrekening voor gas zou spoedig volgen.
Tot nu toe, 4 augustus heb ik nog steeds geen eindafrekening voor het gas over 2005 ontvangen maar dit schijnt normaal te zijn bij ED.
Heb de zaak aanhangig gemaakt bij de energiecommisie.
Zie ook mijn stukje onder de topic "EnergieDirect".
De DTE heeft bepaald dat facturen binnen het gestelde KPI norm binnen 60 dagen qua tijdigheid moet worden verstuurd en dat de overige welke dus niet gehaald wordt i.v.m. uitval binnen 120 dagen volledig dient te zijn.
Zie voor deze richtlijnen de site van de DTE.
Zie voor deze richtlijnen de site van de DTE.
Ik ken de regeling wel overigens..maar aangeizen levanciers zich niet houden aan die regels vraag ik mij af wat het wettelijke gevolg is als de levancier in gebreke is gebleven mbt te laat een eindafrekening sturen...
een te late afrekening van de nutsbedrijven??>, daar geloof ik niet in, meestal levert hun dat additionele inkomsten op :_)
nou er zijn mensen die ik ken die 2 maanden geleden de narekingen kreeg van 2003 en 2004...dat is echt absurd...
Voorts zou ik de narekening in janurai 2006 krijgen..voor de periode
22 juli tot en met januari 2006 ik belde eind januari naar essent want mijn voorschot was niet afgeschreven..en geen narekening..een maand later wederom niet toen bleek dat ze de meterstanden niet hadden gekregen van nuon..toen gaf ik mijnmeterstanden aan hen door..en eind april kreeg ik denarekening betreffende periode 22juli tot 23 decemeber..de narekening was 500 euro en mijn voorschot schrik niet was van ongeveer 100 euro verhoogd naar 360 euro.. vond de klantenservice zelf extreem hoog..vooral omdat ik bijna nooit thuis was heb zowel dagcollege als avondcollege om de achterstand van het vorige jaar een beetje weg te werken..zodat ik lasnog op schema lig..dus bijna geen verbruik...ik kreeg het advies van essent om opnieuw de meterstanden te laten berekenen omdat volgens hen nuon verkeerde standen had doorgegeven..affijn ik kreeg de uiteindelijke narekening eind juni..maar het was wel een heel gedoe....maar essent is er wel heel hard mee bezig geweest...
Voorts zou ik de narekening in janurai 2006 krijgen..voor de periode
22 juli tot en met januari 2006 ik belde eind januari naar essent want mijn voorschot was niet afgeschreven..en geen narekening..een maand later wederom niet toen bleek dat ze de meterstanden niet hadden gekregen van nuon..toen gaf ik mijnmeterstanden aan hen door..en eind april kreeg ik denarekening betreffende periode 22juli tot 23 decemeber..de narekening was 500 euro en mijn voorschot schrik niet was van ongeveer 100 euro verhoogd naar 360 euro.. vond de klantenservice zelf extreem hoog..vooral omdat ik bijna nooit thuis was heb zowel dagcollege als avondcollege om de achterstand van het vorige jaar een beetje weg te werken..zodat ik lasnog op schema lig..dus bijna geen verbruik...ik kreeg het advies van essent om opnieuw de meterstanden te laten berekenen omdat volgens hen nuon verkeerde standen had doorgegeven..affijn ik kreeg de uiteindelijke narekening eind juni..maar het was wel een heel gedoe....maar essent is er wel heel hard mee bezig geweest...
Lau 10, je slaat de spijker op z'n kop, als het energiebedrijf jou een eindafrekening zend van laten we zeggen 100,00 maar het is alleen gebasseerd op de eindafrekening voor electra en men moet de eindafrekening voor gas nog ontvangen terwijl men eigelijk geld terug moet krijgen over de gehele eindafrekening en het duurt laten we zeggen een half jaar en men flikt dit bij 50.000 aansluitingen dan moet je eens uitrekenen wat een renteinkomsten dit opleverd voor het energiebedrijf. Dit zijn honderduizenden eurootjes.
Dit noemd men volksverlakkerij.
Marinepik
Dit noemd men volksverlakkerij.
Marinepik