Graag wil ik de kijkers van Radar extra wijzen op de mogelijkheid om een coöperatie op te richten op basis van de postcodrooseregeling.
Je mag binnen het zelfde of aangrenzende postcodegebied waar de zonnepanelen liggen je energiegebruik salderen met wat je aandeel zonnepanelen heeft geproduceerd. Het salderen wordt binnen de postcoderoosregeling voor 15 jaar gegarandeerd.
Dit is een goede oplossing voor bewoners die een huurhuis hebben of een woning met een dak wat niet geschikt is.
Ook voor monumentale panden is dit een goede oplossing. Er zijn al een aantal coöperaties opgericht zoals in Oirschot en Eersel.
Oirschot en Eersel zijn opgericht door vrijwilligers en hebben geen ander belang dan de klimaat doelstellingen te halen. De leden zijn eigenaar van de coöperatie.
Hans Geene
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postcoderoosregeling: zonnepanelen op andermans dak
-
RJ kleinsman
Re: Postcoderoosregeling: zonnepanelen op andermans dak
Geacht Forum
Ben klein zelfstandige met eigen huis postcode 7482 en bedrijfshal postcode 7483 op andere locatie deze is zeer geschikt voor zonnepanelen .
Ik heb 1 klantnummer 1 debiteuren nummer 1 bankrekening zakelijk voor beide adressen
Maar 2 slimme meters op beide locatie 1 waarom kan ik dan niet mijn eigen gebruik opwekken en verbruiken .
postcode 7482 waar ook mijn showtuin is gevestigd verbruik ik 7000 kwh p/j
postcode 7483 waar mijn bedrijfs-hal is verbruik 100 kwh
Ik wil niet salderen zonnepanelen plaatsen en aantal afstemmen op mijn verbruik per dag .
]kan iemand mij uit leggen waarom dit zo geregeld is in de energie wet ?
ik ken klaverblad en postcode regeling oprichten van coöperatie
maar dit moet toch ook mogelijk zijn zonder deze omweg
Ben klein zelfstandige met eigen huis postcode 7482 en bedrijfshal postcode 7483 op andere locatie deze is zeer geschikt voor zonnepanelen .
Ik heb 1 klantnummer 1 debiteuren nummer 1 bankrekening zakelijk voor beide adressen
Maar 2 slimme meters op beide locatie 1 waarom kan ik dan niet mijn eigen gebruik opwekken en verbruiken .
postcode 7482 waar ook mijn showtuin is gevestigd verbruik ik 7000 kwh p/j
postcode 7483 waar mijn bedrijfs-hal is verbruik 100 kwh
Ik wil niet salderen zonnepanelen plaatsen en aantal afstemmen op mijn verbruik per dag .
]kan iemand mij uit leggen waarom dit zo geregeld is in de energie wet ?
ik ken klaverblad en postcode regeling oprichten van coöperatie
maar dit moet toch ook mogelijk zijn zonder deze omweg
Vrij simpel, je zult dan de stroom toch van het ene naar het andere gebouw moeten kunnen krijgen. Daarom zul je over je opbrengst sowieso ook netwerkkosten moeten betalen. En dan kom je dus al aardig in de richting van de postcoderoos-regeling.
Dat wordt dan kabeltje leggen van het ene pand naar het andere.