LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs verlaging energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
klaas1978

Re: Prijs verlaging energie

Ongelezen bericht door klaas1978 »

tenormin schreef:De energiebedrijven, zelfs boeman eneco, kan niet weten wat de prijzen over 3 jaar zullen zijn. Ik gok op hoger, uiteraard, want ook ik heb 4 maanden geleden een 3-jarige contract genomen, met mijn volle verstand en geen mes op de keel, net als de TS. En als het wel nog lager word heet dat gewoon: verkeerd gegokt.
Dat is inderdaad precies het verschil: voor jou is het een gok gebaseerd op onderbuikgevoel, voor een energiebedrijf is de gok gebaseerd op een uitgebreide marktanalyse.
Je hebt gelijk als je zegt dat ook een energiebedrijf niet met zekerheid kan zeggen wat de prijzen over drie jaar zullen zijn maar de kans dat Eneco goed gokt is aanmerkelijk groter dan de kans dat een willekeurige consument goed gokt.

manondoris

Re: Prijs verlaging energie

Ongelezen bericht door manondoris »

tenormin schreef:
manondoris schreef:
pol97 schreef:Kom op mensen,
Jullie hebben wel heel veel vertrouwen in Eneco.
Ik heb wat ge-googlet over dit kontrakt en Eneco komt daar niet zo goed uit maar mijn vraag was : is opzeggen met een boete van 125 euro een optie ?
hoe lang loopt het contract nog ? in jan dalen de prijzen maar de energiebelasting gaat omhoog .dit geldt natuurlijk voor iedereen maar ik denk dat je het zult moeten uitrekenen of het loont.ze verwachten een daling van 80 euro pj voor een gemiddeld gezin !
Je vergeet erbij te schrijven dat de belastingen ca. €45,00 zullen stijgen in de energie en transport (vergeet de hogere b.t.w. niet) dus €80,00 - €45,00 = €35,00 winst. Zeg niet dat het geen geld is, maar wel realistisch blijven. Zo omschreven stond het in de krant. Het contract loopt, zoals de TS aangeeft, 3 jaar. Maar een energie maatschappij legt zich nooit vast (uiteraard) dus voor hetzelfde geld gaat het medio volgend jaar weer omhoog. Vraag en aanbod, dus wat is wijsheid. €250,- boete (als allebei wordt afgenomen van eneco) is ook een boel geld.
dat schreef ik ook !!! die belasting geld voor iedereen ,ook voor de mensen die vast gezet hebben.

Gesloten