Heb net de afrekening voor levering stroom ontvangen van Oxxio en de prijs voor Hoogtarief is gestegen van 0,044 naar 0,1062 cent/kWh( 150%).
Voor Laagtarief zelfs van 0,0130 naar 0,0654 cent/kWh( 400%!!). Waar komen deze idiote prijsstijgingen vandaan? Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsstijging stroom 2009
Re: Prijsstijging stroom 2009
ik vermoed dat er een tijdelijk tarief was. bij de meeste leveranciers krijg je nl het eerste jaar forse korting en daarna betaal je het gewone tarief. dat ene bedrag van o,1062 is ongeveer het gemiddelde bij de energie maatschappijen dus dat klopt wel. eigenlijk is het voordeligst elk jaar over te stappen naar degene die op dat moment de meeste korting geeft.
bachanaal schreef:ik vermoed dat er een tijdelijk tarief was. bij de meeste leveranciers krijg je nl het eerste jaar forse korting en daarna betaal je het gewone tarief. dat ene bedrag van o,1062 is ongeveer het gemiddelde bij de energie maatschappijen dus dat klopt wel. eigenlijk is het voordeligst elk jaar over te stappen naar degene die op dat moment de meeste korting geeft.
Ik ben in november 2008 overgestapt. De verhoging van de tarieven was per 1 juli. Er was geen sprake van een actietarief.
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Beste Rob1960,
De mogelijkheid bestaat dat u een variabel contract heeft, de tarieven kunnen dan op 1 juli gewijzigd worden. Zoals Bachanaal al aangeeft heeft u hele lage tarieven gehad. Uw nieuwe tarieven zijn algemeen geldende tarieven. Indien u nog vragen heeft wil ik u vriendelijk verzoeken deze, onder vermelding van uw klantnummer, te mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
De mogelijkheid bestaat dat u een variabel contract heeft, de tarieven kunnen dan op 1 juli gewijzigd worden. Zoals Bachanaal al aangeeft heeft u hele lage tarieven gehad. Uw nieuwe tarieven zijn algemeen geldende tarieven. Indien u nog vragen heeft wil ik u vriendelijk verzoeken deze, onder vermelding van uw klantnummer, te mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Hallo Rob,
Ik heb ook een dergelijke verrassende prijsstijging ervaren bij mijn recente jaarafrekening. Terwijl Oxxio in Juli 2009 gecommuniceerd heeft dat de variabele stroomtarieven met gemiddeld 8% zouden dalen. Dit laatste was trouwens de trend in de hele energiemarkt in verband met de gedaalde olieprijzen eind 2008.
Ben inmiddels in contact met de juridische afdeling van de Consumentenbond.
Heb jij nog Oxxio emails/brieven of dergelijke waarin iets staat over de aanpassing van je stroomtarieven per 1 Juli 2009?
Noël
Ik heb ook een dergelijke verrassende prijsstijging ervaren bij mijn recente jaarafrekening. Terwijl Oxxio in Juli 2009 gecommuniceerd heeft dat de variabele stroomtarieven met gemiddeld 8% zouden dalen. Dit laatste was trouwens de trend in de hele energiemarkt in verband met de gedaalde olieprijzen eind 2008.
Ben inmiddels in contact met de juridische afdeling van de Consumentenbond.
Heb jij nog Oxxio emails/brieven of dergelijke waarin iets staat over de aanpassing van je stroomtarieven per 1 Juli 2009?
Noël
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Beste Noelke,
Indien u uw contract bent aangegaan via een prijsvechter is het mogelijk dat uw tarieven in juli 2009 zijn verhoogd. Dit komt doordat uw begintarieven lager waren dan de variabele tarieven op dat moment. Per 1 juli 2009 zijn uw tarieven rechtgetrokken met geldende variabele tarieven. Voor mensen met een hoger tarief betekende dit een daling voor mensen met een al erg laag actietarief betekende dit een prijsstijging. Ik wil graag voor u uitzoeken waar uw hogere tarieven vandaan komen. Ik wil u daarom vriendelijk verzoeken mij uw klantnummer door te geven via [email protected].
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker
Indien u uw contract bent aangegaan via een prijsvechter is het mogelijk dat uw tarieven in juli 2009 zijn verhoogd. Dit komt doordat uw begintarieven lager waren dan de variabele tarieven op dat moment. Per 1 juli 2009 zijn uw tarieven rechtgetrokken met geldende variabele tarieven. Voor mensen met een hoger tarief betekende dit een daling voor mensen met een al erg laag actietarief betekende dit een prijsstijging. Ik wil graag voor u uitzoeken waar uw hogere tarieven vandaan komen. Ik wil u daarom vriendelijk verzoeken mij uw klantnummer door te geven via [email protected].
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Fabienne
De Oxxiomedewerker