LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE colportage

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chow

RWE colportage

Ongelezen bericht door chow »

Hoi,

Mijn vader (83jr) heeft, heel dom, zich laten overdonderen door een colporteur die namens RWE zich aan de deur voordeed als een NUON-medewerker. Hij heeft dus een formuliertje getekend.

Helaas kwam ik daar pas achter nadat de bedenkperiode was verlopen (na ruim twee weken stuurde RWE een brief).

Kan ik hier nog wat aan doen?
Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring met RWE?

Alvast bedankt,
Robert

medewerker

Re: RWE colportage

Ongelezen bericht door medewerker »

Onderstaande informatie komt van de site http://www.dte.nl

[[Energiebedrijven zullen klanten proberen te werven door middel van het toezenden van brochures. Hierbij moeten energieleveranciers zich houden aan de wet. Het is leveranciers verboden om door middel van oneerlijke en misleidende verkoopmethoden klanten te werven. Een uitgebreide lijst van verboden verkoopmethoden is opgenomen in de Elektriciteitswet en de Gaswet. DTe houdt toezicht op de door de leveranciers gehanteerde wervingsacties, en zal, waar nodig, ingrijpen. (Over de wijze waarop de leveringsbedrijven hun wervingsacties mogen inkleden zal DTe nog met de bedrijven overleg hebben).]]

Ik adviseer om uw verhaal voor te leggen aan de RWE zelf. Over het algemeen accepteren energiebedrijven dit gedrag niet van hun colporteurs omdat dit tegen de eerder genoemde wet ingaat en negatieve publiciteit oplevert.

Lukt het niet... Leg uw vraag dan neer bij de dte of eventueel de geschillencommissie openbare nutsbedrijven... Dit lijkt mij toch een geval van een verboden verkoopmethode. In ieder geval kunt u op de site van de dte een lijst vinden met deze verboden methoden, of hen uw vraag voorleggen. De dte kan eventueel RWE hier ook op aanspreken.

chow

Ongelezen bericht door chow »

Hoi medewerker,

Bedankt voor de snelle en vooral nuttige reactie.

Ik heb al contact gehad met de RWE, maar ze negeren mijn opmerkingen over de misleidende colporteur gewoon.

Ik zal in ieder geval bij de dte gaan kijken.

Nogmaals bedankt!

Cu,
Robert.

medewerker

Ongelezen bericht door medewerker »

Dan kun je het beste een brief schrijven.
Mochten er nog andere dingen spelen?
Absoluut niet over hebben... Alleen over de colporteur,
dan kunnen ze niet anders als op die vraag een standpunt innemen...

Hopelijk reageren ze inhoudelijk... In principe mogen ze vasthouden aan uw contract, maar of het wenselijk is?

Gesloten