LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
PaulaM

RWE

Ongelezen bericht door PaulaM »

Begin november werd ik telefonisch benaderd met het verhaal dat ik E1200 per jaar kon besparen op mijn energierekening. Er werden bedragen genoemd maar aangezien ik op mijn werk zat kon ik dat niet controleren. Ik vroeg om de info naar mijn huisadres op te sturen. De verkoopster zei wel dat als ik geen interesse had, ik het direct moest annuleren. Na ontvangst van de stukken bleek dat het absoluut niet goedkoper was dan mijn huidige contract en een dag later heb ik de hele zaak geannuleerd. Althans dat dacht ik! Na 3 weken ontving ik bericht dat ik te laat was met annuleren en dat ik er 3 jaar aan vast zit!! Dit kan toch niet zomaar? Ik heb op vrijdag de overeenkomst ontvangen en op maandag de annulering op de post gedaan. Na telefonisch contact waarbij we voor dom, naïef en leugenaars uitgemaakt werden bleek dat we er niet meer onderuit komen. Bij een dergelijk bedrijf WIL ik helemaal geen klant zijn!! Hoe kom ik hier vanaf??

DMG

Re: RWE

Ongelezen bericht door DMG »

Dat krijg je met die 'overijverige' telefonische verkopers. Verhaal uitleggen aan RWE en je oude leverancier. In onderling overleg zou je oude leverancier je weer terug kunnen halen zonder boete.

markeypat

Re: RWE

Ongelezen bericht door markeypat »

Hallo, Ik had hetzelfde met de RWE. Ik was ook lid gemaakt terwijl ik de afzegging op tijd had terug gestuurd. Ik heb toen ( na veel telefoontjes) een voorbeeldbrief gedownload van Consuwijzer (http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... giebedrijf) en deze naar eigen ervaring ingevuld. RWE reageerde binnen een week dat de opzegging was ontvangen en dat ik binnenkort een eindafrekening zou krijgen. Nou die kreeg ik ook samen met de boete voor het opzeggen binnen het jaar. Ik heb geen cent betaald aan ze. Niet voor die 2 maanden dat ze mijn (naar eigen zegge) gas en energie hebben geleverd en ook niet de eindafrekening. Ik heb toch geen contract met ze.. Dan krijgen ze ook geen geld van me.. Het is nu een half jaar later en ik heb nog niets van ze gehoord. Mocht het uitlopen op een betalingsgeschil (is mij verteld) kan je je rechtsbijstand inschakelen. Ik wens je veel succes. Het heeft mij ook veel slapeloze nachten gekost...

Gesloten