LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Saleco groep

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mul

Saleco groep

Ongelezen bericht door Mul »

Kreeg vanmorgen een jongen van Saleco Groep aan de deur. Of ik de brief van de gemeente Bussum had gehad, waarin een 'gratis' advies voor energiebesparing en een energielabel wordt aangeboden (brief niet gehad, denk ik..)
De jongen, die een badge droeg met daarop het logo van de gemeente Bussum (niet het officiele logo maar een kleurenkopie) en Saleco Groep, sprak gebrekkig Nederlands. Hij legde uit dat hij een adviseur kan langssturen, die mijn huis doorneemt op punten die energiezuiniger kunnen, waarna je subsidie kunt aanvragen om die aanpassingen te doen. Alvorens die afspraak gemaakt kan worden, moet je 200 euro betalen, en als je dan na het advies subsidie aanvraagt, krijg je je 200 euro terug.
Ik zeg, een sigaar uit eigen doos, en een vreemde manier om geld te laten rouleren.
Maar dan nog: het afsprakenformulier is een enkelzijdig A-4'tje, met ook weer in kleur gekopieerde logo's van Perfect Bouw, gemeente Bussum, Woningkeur (???) en Salecogroep.
Nergens algemene voorwaarden, contactgegevens, het enige wat er opstaat is een telefoonnummer van Salecogroep. Ik vind het dubieus, en weiger geld te laten circuleren als ik nog niet weet of het uberhaupt nodig is (ik zei dat ik pas NA het adviesgesprek weet of ik subsidie nodig heb, maar de jongen zei "zo werkt dat niet bij de gemeente")
Ik moest erg lachen, en zei "maar bij mij wel!"

crazyme

Re: Saleco groep

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe moest je die 200,- betalen ?

Contant of via een factuur ?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Echt gezond klinkt het niet. Ik zou dus zeer zeker niet zomaar met die knaap in zee gaan. Vooraf betalen voor een deze dienst klopt namelijk weer helemaal niet.

Waar hij het over heeft is het energielabel met een maatwerkadvies rapport. Overigens is zo'n energie door de overheid verplicht gesteld. Een verplichting weliswaar waaraan vooralsnog geen sancties aan zitten, maar recentelijk wel door het EU parlement is goedgekeurd. We kunnen er op wachten dat straks iedere huiseigenaar die zijn huis wil verkopen daadwerkelijk een dergelijk rapport dient te hebben. Indien niet, dat er dan wel sancties aan vastzitten.
Op het maatwerkadviesrapport kun je inderdaad een overheidssubsidie krijgen met een maximum van 200,-. Om voor deze subsidie in aanmerking te komen moet je echter aan bepaalde voorwaarden voldoen.
- Je dient en eigenaar én bewoner van de woning te zijn
- het rapport dient opegsteld te zijn door een erkend gecertificeerd bureau

Lees meer info op senternovem, of google maar op energielabel.

Dodo-tje

Ongelezen bericht door Dodo-tje »

Ik heb mij toen ik dit las snel aangemeld om de volgende reden:

Wees gewaarschuwd:

http://agentschapnl.nl/agentschapnlnieu ... g-uitgeput

het potje is leeg!!!

Vriendelijke groet!

JANLAMPE

Ongelezen bericht door JANLAMPE »

De Salecogroep maakt heel handig gebruik van het inderdaad rondpompen van geld, waarbij het uiteindelijk in hun zakken blijft hangen.
De politiek heeft het milieulabel bedacht waarvan kennelijk (raar) niemand bereid was dit bij de verkoop/koop van een huis te betalen. Daarnaast zit de huizenmarkt op slot met dus een fors lager aantal transacties en dus zeer nadeling voor een subsidieconsument als Seleco.
Via Senter Novum is er voor dit energielabel 10 miljoen ter beschikking gesteld. Hiervoor komen dus 50.000 huiseigenaren voor in aanmerking. Hiervoor krijgt men een rapport van 16 kantjes met de nodige aanbevelingen. Deze aanbevelingen zijn overigens eenvoudig van web te halen bij diverse energiebedrijven. Zonder dat er dus maar iets aan energiebesparing wordt gedaan krijgen Seleco cs Eur 10mio toegestopt!! Hiervoor staan 50.000 rapportjes + energielabel als tegenprestatie zijnde een stapel van 250 meter papier + 100.000en autokilometers om de zaak op te meten. Echte milieu winst dus. EN... er wordt al gedacht aan een nieuwe subsidie ronde! kassa kassa kassa!

Gesloten