Op 27 november 2008 heeft er in Ede Veldhuizen kortstondig een stroomstoring plaatsgevonden. Helaas heeft, naar mijn mening, hierdoor mijn pc het begeven (mijn pc functioneerde nog totdat de storing intrad).
Ik heb die bewuste dag nog contact opgenomen met Nuon. Een medewerker adviseerde mij een schadeclaim in te dienen. Zo gezegd, zo gedaan. Op 28 november is de brief dan ook verstuurd. Echter kreeg ik vandaag, 20 december 2008, een schriftelijke reactie van Liander NV (dit blijkt nu mijn netbeheerder te zijn!). Hierin werd mij te kennen gegeven dat men zich niet verantwoordelijk acht voor de geleden schade. Persoonlijk ben ik het hier (totaal) niet mee eens. Liander beweerd dat er verder geen claims zijn ontvangen. Dit kan ik persoonlijk niet nagaan. De Nuon-medewerker wist mij echter te vertellen dat er meer meldingen over zowel de storing als geleden schade gemeld waren.
Na enig speurwerk op internet, bleek maar weer eens dat dit soort bedrijven zich maximaal hebben ingedekt voor dit soort gevallen. Ik heb schade geleden door de storing, maar zowel Nuon als Liander achtten zich niet verantwoordelijk.
Ik ben echter van mening dat er een oorzaak/veroorzaker is voor deze storing (er waren destijds tenslotte sloopwerkzaamheden gaande, mogelijk is er een kabel beschadigd). Ik ga er vanuit dat de netbeheerder kan achterhalen wat de oorzaak is geweest, en dat zij weer de kosten kunnen verhalen op de veroorzaker. Zij doen hier echter geen uitspraak over.
Kan iemand mij hier tips geven over welke stappen ik nog meer kan ondernemen. Of is er hier iemand die ook deze ervaring heeft gehad? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar de afloop!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade n.a.v. stroomstoring
Re: Schade n.a.v. stroomstoring
Ik kan je geen echte tip geven maar wel kan ik je zeggen dat stroomstoringen ALTIJD NETBEHEERDERS niveau is en NOOIT leverancier niveau is.
Voor stroomstoringen en eventuele schadeclaims moet je je dus ALTIJD tot de NETBEHEERDER wenden.
Leverancier leveren gewoon en maken gebruik van de pijpjes van de netbeheerder. Als er een stroomstoring is, wil dat zeggen dat de storing in een/het netwerk is en dat is dus,...juist netbeheer.
Voor stroomstoringen en eventuele schadeclaims moet je je dus ALTIJD tot de NETBEHEERDER wenden.
Leverancier leveren gewoon en maken gebruik van de pijpjes van de netbeheerder. Als er een stroomstoring is, wil dat zeggen dat de storing in een/het netwerk is en dat is dus,...juist netbeheer.