Op 1 december 2000 ben ik samen gaan wonen met mijn vriendin, we hebben toen bij eneco energie een contract afgesloten voor wat nu blijkt alleen gas en water.
We waren er toen dus van uitgegaan dat we dus ook elektra van eneco hadden, maar nu blijkt dat dus van nuon te zijn, waar we dus nooit aangemeld hadden.
Bij eneco heb ik een energie rekening van 90 euro/maand vrij hoog voor een 3 kamer appartement met dubbel glas en op de 2de verdieping, dus het is ten minste 13 graden zonder dat de verwarming aanstaat.
Dus je snapt wel dat we dachten dat er ook elektra bij zat.
Elk jaar is er gewoon een meter-opnemer langs geweest en heeft de meterstand genoteerd.
Ik dacht dat we gewoon steeds kiet speelde dat we geen naheffing kregen.
Sinds een maand of 8 krijgen we geregeld (1 keer in de 6-7 weken) post van nuon/continuon met 'aan de bewooners van dit adres'
Wij dachten dat dit reclame was, om over te stappen ofzo.
Maar deze envelope met de rode stempel moesten we dus wel openen, want dat zag er serieus uit natuurlijk.
Hoe diep zitten we nu in de SH*T????
Ik heb begrepen van de nuon-helpdeskmedewerker dat we ook nog eens huur moeten betalen voor de meter??die is van hun ofzo.
Dat is dus 15 euro per maand, keer 12 is 180 euro.en dit maal 5 is dus 900 euro.
en dan nog de verbruikte stroom.25 cent per kwh
Inmiddels is de meter 10000 kwh verder.
Hoe diep zitten we nu in de SH*T????
met vriendelijke groet,
ray