LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sinds 1 dec 2000 geen elektra betaald door vergissing!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ray0611

sinds 1 dec 2000 geen elektra betaald door vergissing!

Ongelezen bericht door ray0611 »

Gisteren zijn we wel even geschrokken, er lag een envelope van continuon met een "dreiging tot afsluiting van elektra" stempel.

Op 1 december 2000 ben ik samen gaan wonen met mijn vriendin, we hebben toen bij eneco energie een contract afgesloten voor wat nu blijkt alleen gas en water.
We waren er toen dus van uitgegaan dat we dus ook elektra van eneco hadden, maar nu blijkt dat dus van nuon te zijn, waar we dus nooit aangemeld hadden.
Bij eneco heb ik een energie rekening van 90 euro/maand vrij hoog voor een 3 kamer appartement met dubbel glas en op de 2de verdieping, dus het is ten minste 13 graden zonder dat de verwarming aanstaat.
Dus je snapt wel dat we dachten dat er ook elektra bij zat.

Elk jaar is er gewoon een meter-opnemer langs geweest en heeft de meterstand genoteerd.
Ik dacht dat we gewoon steeds kiet speelde dat we geen naheffing kregen.

Sinds een maand of 8 krijgen we geregeld (1 keer in de 6-7 weken) post van nuon/continuon met 'aan de bewooners van dit adres'
Wij dachten dat dit reclame was, om over te stappen ofzo.
Maar deze envelope met de rode stempel moesten we dus wel openen, want dat zag er serieus uit natuurlijk.

Hoe diep zitten we nu in de SH*T????

Ik heb begrepen van de nuon-helpdeskmedewerker dat we ook nog eens huur moeten betalen voor de meter??die is van hun ofzo.
Dat is dus 15 euro per maand, keer 12 is 180 euro.en dit maal 5 is dus 900 euro.
en dan nog de verbruikte stroom.25 cent per kwh
Inmiddels is de meter 10000 kwh verder.

met vriendelijke groet,
ray :oops:

Gast

Re: sinds 1 dec 2000 geen elektra betaald door vergissing!

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt het zelf al aardig berekend zou ik zeggen 8)
Maar wat wil je horen dan?
Dat je er om de een of andere reden onderuit zou kunnen?
Gewoon als goede les beschouwen en de komende maanden even zuinig aan om je schuld af te betalen

Gast

Dat is dus 15 euro per maand, keer 12 is 180 euro.en dit maal 5 is dus 900 euro.
en dan nog de verbruikte stroom.25 cent per kwh
Inmiddels is de meter 10000 kwh verder.

10.000 X 0,25 = 2.500
plus 900 euro

Maakt samen 3.400 euro.

3.4000 euro dus.

graag gedaan.

ray0611

wat komt die meter-opneem meneer dan steeds doen?

(de meterstand opnemen ja!)

en waar dan ?? bij mij ja.

onder welke naam dan??

en waarom worden andere mensen na een paar maanden afgesloten, of er komt een deurwaarder.
en duurt het 5 (VIJF) jaar voordat er eens iemand wakker word op het kantoor daar??

ray0611

4 (VIER) jaar eigenlijk....(dec2000-apr2005)

Gast

opname van de meter gebeurt door de netbeheerder en ongeacht van welk bedrijf je daadwerkelijk afneemt zal dat continuon zijn die alle meters opneemt.

maareh je zit inderdaad voor 3400 euro in de sh*t geloof ik (dat was je originele vraag toch) :idea:

Maar als je het nou vriendelijk vraagt en Nuon er VOORZICHTIG op wijst dat ze zelf ook niet zo vlot zijn dan krijg je wel aan betalingsregelingetje denk ik.

Gast

4 (VIER) jaar eigenlijk....(dec2000-apr2005)
Vergeet die 8 (acht) maanden niet die ze al bij je aan de deur lopen te rammelen!

Gesloten