Hallo,
Na een artikel bij netwerk over de slimme meter kreeg ik ineens een onderbuikgevoel. Na wat zoekwerk kwam ik op het forum van RADAR.
In de topic's lees ik vooral veel over de problemen met de leveranciers van de meters en met name de naam oxxio word vaak genoemd. Toch ben ik van mening dat een belangrijk feit omtrent de slimme meter over het hoofd word gezien.
De staat doet namelijk zijn uiterste best om de slimme meter bij zo'n 7.000.000 miljoen huishoudens door de str*t te drukken en ook de energiebedrijven staan te trappelen bij uw voordeur om zo'n ''slimme meter'' in uw meterkast te plaatsen. Als hoofdreden word aangevoerd dat de consument met de ''slimme meter'' bewuster word van zijn eigen energie verbruik en hierdoor op termijn minder energie zal gaan gebruiken.
Sinds een aantal jaren zijn zulke ''slimme meters'' voor bedrijven al toepasbaar. (volgens mij vanaf een aansluitvermogen van 1000Kw en alleen voor elektra)
Bij de introductie hiervan werd door bedrijven zoals ''Spark Energy'' verkondigd dat ze door middel van deze meter een beter beeld konden krijgen van het verbruik van de klant en daardoor gerichter in konden kopen alsmede een lagere energieprijs konden hanteren.
De energie markt is een dagmarkt en als de energiebedrijven op de minuut af weten wat er verbruikt wordt door zijn klanten dan kunnen zij veel scherper inkopen. Hier word heel veel geld mee verdient en er bestaan bedrijven die stinkend rijk worden met de in en verkoop van energie.
Het voordeel ligt bij de leverancier en deze voelt zich gesteund door zijn grootaandeelhouder ''DE BV NEDERLAND'' die via een wetsvoorstel de ''slimme meter'' verplicht wil maken voor alle nederlanders!!!
En de klant.................tja je raad het al!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slimme meter
Re: slimme meter
Die krijgt juist een verhoging aan zijn broek vanwege de kosten van invoering van de meter en de extra winsten door die scherpere inkoop verdwijnen in de grote graaizakken van de topmensen en aandeelhouders??En de klant.................tja je raad het al!!
Of moet ik nog een keer raden?