LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Spaarwatt"introductie door Essent Retail BV

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Buurmeijer

"Spaarwatt"introductie door Essent Retail BV

Ongelezen bericht door Buurmeijer »

M.,

Enige tijd geleden kregen de clienten van Essent een op naam gestelde "Spaarwattlegitimatiekaart"toegestuurd vergezeld van twee folders waarin juichend werd aangekondigd dat "vaste klanten van Essent nu in de gelegenheid worden gesteld om Spaarwattpunten te sparen die kunnen worden ingewisseld tegen een korting op de totale jaarafrekening".Als client van Essent zou dit voor mij geen enkel probleem kunnen opleveren,anders gesteld,alleen maar voordeel en dus meldde ik mij aan als deelnemer ( ook op deze wijze want dat leverde 250 extra Spaarwattpunten op )Toen bedoelde aanmelding was voltooid werd ik uitgenodigd om op "verder "door te gaan en toen werd duidelijk gemaakt dat de maximale korting op de totale jaarnota € 12,50 zou kunnen bedragen ( op mijn gasrekening van ruim € 1.514,-/j zou dit 0.825 % kunnen bedragen )waarnaast men in de gelegenheid werd gesteld om in de "cadeaushop"van Essent tegen inlevering van Spaarwattpunten met bijbetaling kleine gebruiksspullen te kopen.Deze constatering resulteerde in de volgende e-mailwisseling en een daarop volgende bevestiging per brief.

"Oderwerp:Opzegging aan deelneming "Spaarwatt"

Op zondag 05 september j.l.zond ik u een e-mail met de volgende inhoud,en ik citeer:

Ik heb mij aangemeld als deelnemer van "Spaarwatt "maar wil dit terstond weer annuleren omdat mij pas na deze aanmelding bleek wat uw preciese voorwaarden zijn en die voor mij toch niet acceptabel blijken.Als voorbeeld hiervoor geldt het maximum van plm 5000 Spaarwattpunten voor een korting van maximaal € 12,50 op de totale jaarrekening waarmede wordt aangegeven dat derhalve niet alle gespaarde punten kunnen worden ingewisseld tegen een hogere korting op deze jaarrekening,integendeel,deze kunnen alleen worden ingewisseld voor "kortingen"op aankopen uit uw "cadeaushop". ook uw € 0,25 ( Fl. 0,55 ) p/m voor het bellen met uw servicenummer acht ik buiten proporties.Kortom,ik beoordeel deze actie als volstrekt commercieel en derhalve misleidend! Uw site biedt m.i. ( nog ) niet de mogelijkheid om een geregistreerde deelnemer-indien gewenst-te laten annuleren terwijl een dergelijke gebruikscode in dit soort situatie`s toch algemeen is geaccepteerd.Ik verzoek u , mijn aanmelding tot deelname te annuleren dan wel aan te geven op welke wijze ik dit zelf kan regelen."-Einde citaat.

Voorts:

"De inhoud van uw intelligente reactie hierop middels uw e-mail van 06 september d.o.v.luidt en ik citeer :

Uw verzoek tot beeindigen van uw deelname ontvangen wij graag schriftelijk.U dient hiervoor uw Spaarwattkaart ( en ) aan ons te retourneren met een korte begeleidende brief waarin u de reden omschrijft.Na beeindiging kunnen er geen Spaarwatts meer bij-of afgeschreven worden,en kunt u ook niet meer sparen voor korting op uw energie jaarafrekening.Alle Spaarwatts vervallen automatisch."-Einde citaat.
Ofschoon ik er mijn twijfels over heb of u wel over voldoende gezond zakelijk inzicht beschikt,lijkt de inhoud van dit schrijven mij afdoende duidelijk om er uit te distelleren dat ik met onmiddellijke ingang uit uw lijst van deelnemers van uw Spaarwattactie geschrapt wens te worden.
Een copie van uw e-mail zal ik op het gemeenschappelijke publicatoebord bevestigen.

Einde e-mailwisseling in deze vorm per brief aan Essent toegezonden.

Voorzoverre u dit nuttig en nodig acht , verzoek ik de Redactie van "Trosradar" aan deze nieuwe vorm van misleiding de nodige aandacht te schenken.

Met dank en vriendelijke groet,

Bert Buurmeijer.

Gast

Re: "Spaarwatt"introductie door Essent Retail BV

Ongelezen bericht door Gast »

Men neme 1 schaar
Knip de SpaarWattPas in zo mooi mogelijke vormpjes of stukje.
Klaar

Gesloten