LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookmelding ESSENT??

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
NSA.K

Spookmelding ESSENT??

Ongelezen bericht door NSA.K »

Ik ben nu al 2 dagen aan het achterhalen wat er gebeurd is.
Gisteren kreeg ik een brief van mijn huidige leverancier, namelijk De Nederlandse Energiemaatschappij.. Ik was er tot nu toe best tevreden over. Maar in deze brief werd gezegd dat zij opdracht hebben gekregen van de netbeheerder (Enexis) dat de levering van elektra moest worden beëinigd i.v.m. overstap naar een nieuwe leverancier. Heb hier meteen over gebeld, want ik wist van niks.. Heb me nergens aangemeld en überhaubt niemand gesproken over een evt. overstap. Zij hebben mij doorverwezen naar de netbeheerder. Dus aan de hun (Enexis) gevraagd van wie zij die opdracht hebben gekregen. Enexis vertelde mij dat ESSENT degene is waarnaar ik over zou stappen vanaf de volgende dag. Dus ik daarheen gebeld om te vragen hoe zij daar bij kwamen dat ik over wil stappen naar hun. En wie daar opdracht toe heeft gegeven.. Nu het leuke: ik ben helemaal niet bekend in bij ESSENT. Ik sta blijkbaar nergens in het systeem. Dus vraag ik hoe het dan komt dat die melding dan wel bij enexis terecht is gekomen, er zou toch iets in het systeem moeten staan. Hier konden zij niet op antwoorden.. In de tussentijd heb ik wel de N.E.M. weer gebeld om de overstap terug te draaien.. Dit kon alleen maar met een nieuw contract!! En dan zou ik wel een boete krijgen die ik dan weer binnen 3 maanden terug zou krijgen, maar die moest ik dan wel eerst betalen.. Daar wordt je toch moedeloos van. Je krijgt het terug, maar je moet wel ff betalen... Wat heeft dat voor zin??? Alsof ik dat geld, incl de eindnota nu ff gauw uit mijn mouw kan schudden.. Maar jah, er was wel een mogelijkheid om een betaalregeling te treffen. Alle logica ontschiet mij even in dit geval. Ik ben onterecht afgesloten, maar ik mag er wel de dupe van zijn? Ik snap werkelijk niets van de situatie. En dan wat een scheur zo'n telefoniste opentrekt over de telefoon en je het gevoel geven dat je de 1 of andere debiel bent.. Sorry hoor.. Dat gaat me de pet teboven..
Daarnaast is het dus ook nog zo dat de verwerking van het nieuwe contract 4 tot 6 weken gaat duren.. In de tussentijd zou ESSENT mij moeten leveren. Nou, volgens mij heb ik de hele tijd uit zitten leggen dat er helemaal geen contract met ESSENT is, dus zij leveren niet aan mij. Ik kreeg van de N.E.M. alleen maar elke keer te horen wat de voorwaarden zijn en de protocollen van waaruit zij werken.. Totaal geen beweging in te krijgen. Waar ik nu de fout moet gaan zoeken weet ik niet. Heeft iemand anders dit al eens meegemaakt? En hoe moet ik hiermee omgaan?? Sugesties zijn welkom, want ik kom niet meer verder. Bij ESSENT blijven ze volhouden dat er helemaal geen aanmelding is gedaan, Enexis zegt dat er wel een melding is doorgekomen en de N.E.M. tja, die heeft alleen maar een opdracht uitgevoerd....

sephora30

Re: Spookmelding ESSENT??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb dat ook gehad met Oxxio. Die hadden mij ineens bij hun aangemeld en afgemeld bij mijn huidige leverancier terwijl ik van niks wist.
Het is redelijk snel netjes door Oxxio opgelost. Ik bleef gewoon bij mijn huidige leverancier zonder kosten.

NSA.K

Het is toch niet helemaal hetzelfde, want in mijn geval is er geen aanmelding bij ESSENT geweest.. Waardoor zij dus geen contact met de N.E.M. op willen nemen voor een SWITCH, want daar is gewoon geen sprake van..

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Oh zucht,....NLEnergie snapt er nog steeds niets van. Het protocol is:
NLEnergie kan een onterechte switch (verzoek) uitsturen. Dit verzoek komt bij Essent terrecht. Aan Essent is het dan de taak om dit verzoek te honoreren. Waarna de switch ongedaan gemaakt wordt en uw oude bestaande NLEnergie contracten weer heractiveerd worden. Als NLEnergie dit vertikt te doen, dan kan/dient Essent deze onterechte switch ongedaan maken, waarna uw bestaande contracten bij NLenergie weer heractiveerd worden. Dit verzoek en ongedaan maken neemt ongeveer 4-6 weken tijd in beslag.
Het kan echter zijn dat de termijn van 7 werkdagen (om te kunnen annuleren) al is verlopen. (dit vermoed ik gezien de brief van de netbeheerder)
Wat er dan gebeurd is dat u inderdaad voor de korte periode levering dient te betalen aan Essent. Helaas is hier geen ontkomen aan. Maar de opstelling van NLenergie in deze vind ik ronduit kwalijk te noemen.
Lees het protocol inzake onterechte switches. Dit is namelijk het protocol waaraan NLEnergie zich dient te houden. Smeer ze dit maar even fijntjes onder de neus:
http://www.edsn.nl/docs/Issue/ic050c_co ... h_v1.1.pdf

NLEnergie probeert u gewoon nieuwe contacten aan te smeren om u daarmee nóg langer te kunnen houden.
Dat geneuzel van NLenergie dat er protocollen zijn en dit hun protocol is, slaat als een tang op een varken. Klanten op deze manier een nieuw contract aansmeren..............oh zo typisch weer. Voor mij al een reden genoeg om nooit bij deze club aangelsoten te willen zijn.
NLEnergie bestaat bij de gratie van het incasseren van opzegvergoedingen.

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste NSA.K,

In uw bericht van 6 april op dit forum geeft u aan dat u onterecht wordt aangemeld bij Essent Retail B.V.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw adresgegevens en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

NSA.K

Beste Angelique,

Ik waardeer je benadering, maar ik heb al ontzettend veel mensen van de ESSENT aan de telefoon gehad de afgelopen dagen. Niemand kon mij in het systeem vinden. Ik ben niet bekend bij ESSENT zeggen ze. Dus is het voor mij een raadsel hoe er dan wel een aanmeldingsbericht is binnengekomen bij de netbeheerder..
Maar wat ik bedoel is dat je mijn contactgegevens daarom niet kunt vinden in jullie systeem. Maar ik zal mijn contactgegevens dan wel mailen en dan hoop ik dat we tot een oplossing kunnen komen.

Towser

Ongelezen bericht door Towser »

Hier krijgen we ook net een telefoontje van Greenchoice wat de reden is van onze overstap naar Essent. Essent nota bene, daar zouden we dus echt nog niet heen gaan als het de laatste energieleverancier was, want een kolencentrale bij de waddenzee is niet ons idee van een goede manier van energie opwekken. Wij zijn het dus niet geweest die dit geregeld zouden hebben, we zijn juist erg blij met Greenchoice. Wel vreemd dat het dus vaker gebeurd blijkbaar...

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Towser,

In uw bericht van 7 april op dit forum geeft u aan dat u onterecht wordt aangemeld bij Essent Retail B.V.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw adresgegevens en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Towser

Ongelezen bericht door Towser »

Ik heb eerst even met Greenchoice gebeld en daar bleek dat ze het oude adres hadden gechecked. Gelukkig bleek op het nieuwe adres alles nog in orde en blijk je toch niet zonder ook maar iets te doen, ineens een andere energieleverancier te kunnen hebben.... :?

Vervreemdeling

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

NSA.K schreef:Het is toch niet helemaal hetzelfde, want in mijn geval is er geen aanmelding bij ESSENT geweest.. Waardoor zij dus geen contact met de N.E.M. op willen nemen voor een SWITCH, want daar is gewoon geen sprake van..
Ik werk zelf bij een grote energiemaatschappij, en het komt inderdaad helaas voor dat mensen onterecht als klant worden aangemeld. Het probleem is daarbij dat er enerzijds geen controle plaatsvindt op nieuwe aanmeldingen, en anderzijds, dat een aanmelding via Internet of een bandopname als geldig wordt gezien (voor een nieuwe overeenkomst). Vaak, zonder dat men dit weet.

Het klopt wat Shine zegt: NLEnergie heeft de mogelijkheid om een verzoek in te dienen bij Essent, om een onterechte switch. Ik lees uit jouw verhaal dat de telefoniste dit heeft nagelaten jou te melden, wat ik zeer vreemd vind. Ik zou je dan ook willen adviseren om nogmaals te bellen met NLEnergie (volgens mij is één van de medewerkers ook actief op dit forum, dus hopelijk zullen ze je topic lezen). Het 'spookcontract' bij Essent kan met terugwerkende kracht beeindigd worden, maar daarvoor dient NLEnergie wel enige inspanningen voor te verrichten.

Ik wens je veel succes toe!

Gesloten