LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starre houding Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marcogroningen

Starre houding Eneco

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Als eerste praat ik niet goed dat ik een achterstand heb, maar die is ontstaan door verlies van werk.
Nu heb ik een brief gekregen van Eneco dat ik direct 197,82 moet betalen ( is net iets meer dan 1 maandtermijn ) anders sluiten ze me af.
Ik heb gelijk gebeld, maar wat je ook probeert een betalingsregeling is met hun niet te treffen. Ook gevraagd om 2 weken uitstel ( vakantiegeld ) maar ook dat is niet mogelijk.

Ik blijf dus met 2 opties zitten: Afwachten of ik tijd genoeg heb om te betalen voor ze afsluiten of overstappen naar een andere leverancier.
Als het nou om een wereld bedrag ging kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het gaat om nog geen 2 maandtermijnen.

Wat is jullie advies?

sephora30

Re: Starre houding Eneco

Ongelezen bericht door sephora30 »

Overstappen en het bedrag met je vak geld betalen.

Heb je soms al vaker achterstand gehad dat Eneco geen regeling wil treffen?

marcogroningen

De reden die ze gaven: We treffen geen regeling over voorschotten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zoek even een leuke aanbieding uit via bijvoorbeeld http://www.energieleveranciers.nl/ en let op de beoordelingen

Gaslicht.com heeft ook vaak goede aanbiedingen.

Ik weet niet of je kan overstappen als je een achterstand hebt, maar op dit forum heb ik nog nooit gelezen dat het niet kan.

Als overstappen leidt tot contractbreuk, let dan op leveranciers die de boete bereid zijn te betalen.

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Overstappen is geen optie, de energieboer laat je niet gaan. Afsluiten is wel erg drastisch tenzij de betalingen constant te laat voldaan worden.

sephora30

Ik weet niet of je kan overstappen als je een achterstand hebt

Ja dat kan.

boef530

Krijg je dan niet een stempeltje mee, risico geval of zo iets?

sephora30

Nee.

marcogroningen

Hmmm misschien moet ik dan daadwerkelijk aan overstappen gaan denken. De openstaande rekening kan ik dan voldoen over 2 weken ( zullen dan wel weer extra kosten bijkomen )
Liever blijf ik gewoon bij Eneco, maar het risico om afgesloten te worden wil ik ook niet gaan lopen eigenlijk. Ik snap alleen niet waarom ze niet gewoon een regeling willen treffen. Nooit is het nodig en nu het wel een keer moet ben je eigenlijk verplicht om naar een andere leverancier te gaan. Vreemde gang van zaken. :?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

eerlijk gezegd vind ik 1 mnd termijn en dan al dreigen met afsluiten beetje ver gaan!

heb iemand vorig jaar geholpen die zat helemaal in de...administratie was een zooi en kreeg idd ook brieven eneco had 3 mnd achterstand..kreeg wel een boete er bovenop.
maar geen brieven afsluiten?
heb gelijk alles geregeld daar niet van,man kon het makkelijk betalen,ziet alleen alles even niet zo goed als wij...
dus ik vind 1 termijn nogal

en voorschot betekend je betaald nu al dus per 1 mei voor heel de maand mei tot 31 mei dus..dat noemen ze voorschot en ook zeg maar voor de afrekening.
sommige mensen9ik)betalen pmnd teveel en krijgen dan aan eind bij de afrekening geld terug,eigenlijk dus veel voorgeschoten .

zou toch nog maar eens bellen

boef530

Die twee weken ga je wel uitzingen, Eneco gaat niet zomaar tot afsluiting over zeker niet voor een kleine 200 euro.

Eneco leest ook mee op dit forum en zeker in dit geval springt en wel een medewerker in.

marcogroningen

@rozemarijntje: Ik heb al 3x gebeld en 3 verschillende aan de lijn gehad en ze zeggen allemaal hetzelfde. Regeling niet mogelijk over voorschotten.
Het bedrag bestaat uit 1 maandtermijn en een klein deel wat nog verrekend was met de afrekening.
Zelf vind ik het ook wel erg snel om met zo'n brief te komen en jaagt me de stuipen op het lijf. Ben gelijk ook deels mijn vertrouwen kwijt in Eneco terwijl het me goed bevalt. Verder nooit problemen met ze gehad en altijd klopt alles. Maar nu....

@boef530: Op een webcare medewerker moet ik mijn hoop ook maar op vestigen, want telefonisch is er niets te regelen.

boef530

Geduld is een schone zaak. Doe geen overhaaste dingen, afsluiten binnen twee weken gaat ook Eneco niet lukken of je moet wel zo'n wanbetaler zijn maar dat geloof ik niet.

rozemarijntje

doe wat boef zegt,
zo snel gebeurd het niet....

succes

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste marcogroningen,

Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u overweegt om over te stappen naar een andere energieleverancier, omdat we geen betalingsregeling treffen over een maandelijks termijnbedrag.

Ik kan mij voorstellen dat u afsluiting van de energietoevoer wilt voorkomen en daarom op zoek bent naar een oplossing. Ik kijk graag wat ik voor u kan doen.

Als u dat wilt, mailt u mij dan uw klantgegevens via [email protected].

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Kelly, medewerkster Eneco

boef530

@Marco, zei ik toch geduld is een schone zaak. Wel contact opnemen met Kelly van eneco.
Succes.

rozemarijntje

ja doe wat boef zegt en doe deze link erbij....
is altijd makkelijk :wink:

succes

marcogroningen

Kelly heeft mail. Ik hoop dat ze iets kan betekenen. Ik hou jullie op de hoogte.
En boef530 thx.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

marcogroningen schreef: Het bedrag bestaat uit 1 maandtermijn en een klein deel wat nog verrekend was met de afrekening.
Bedoel je daarmee dan de jaarafrekening? Dan zit je dus nu al in een regeling om je jaarafrekening af te betalen? In dat geval kan ik me voorstellen dat ze geen andere betalingsregeling willen treffen, als je deze al niet nakomt.

boef530

Als er geen rare dingen aan de hand zijn komt het wel in orde.
@berndv, het ligt in handen van Kelly en TS ga dan niet gissen. Pas als een regeling afgewezen wordt kunnen we discusieren. Ts angst aanjagen is wel het laatste wat we willen.

Gesloten