| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Starre houding Eneco
-
marcogroningen
Starre houding Eneco
Als eerste praat ik niet goed dat ik een achterstand heb, maar die is ontstaan door verlies van werk.
Nu heb ik een brief gekregen van Eneco dat ik direct 197,82 moet betalen ( is net iets meer dan 1 maandtermijn ) anders sluiten ze me af.
Ik heb gelijk gebeld, maar wat je ook probeert een betalingsregeling is met hun niet te treffen. Ook gevraagd om 2 weken uitstel ( vakantiegeld ) maar ook dat is niet mogelijk.
Ik blijf dus met 2 opties zitten: Afwachten of ik tijd genoeg heb om te betalen voor ze afsluiten of overstappen naar een andere leverancier.
Als het nou om een wereld bedrag ging kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het gaat om nog geen 2 maandtermijnen.
Wat is jullie advies?
Nu heb ik een brief gekregen van Eneco dat ik direct 197,82 moet betalen ( is net iets meer dan 1 maandtermijn ) anders sluiten ze me af.
Ik heb gelijk gebeld, maar wat je ook probeert een betalingsregeling is met hun niet te treffen. Ook gevraagd om 2 weken uitstel ( vakantiegeld ) maar ook dat is niet mogelijk.
Ik blijf dus met 2 opties zitten: Afwachten of ik tijd genoeg heb om te betalen voor ze afsluiten of overstappen naar een andere leverancier.
Als het nou om een wereld bedrag ging kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het gaat om nog geen 2 maandtermijnen.
Wat is jullie advies?
Re: Starre houding Eneco
Overstappen en het bedrag met je vak geld betalen.
Heb je soms al vaker achterstand gehad dat Eneco geen regeling wil treffen?
Heb je soms al vaker achterstand gehad dat Eneco geen regeling wil treffen?
-
marcogroningen
De reden die ze gaven: We treffen geen regeling over voorschotten.
-
Bob Schurkjens
Zoek even een leuke aanbieding uit via bijvoorbeeld http://www.energieleveranciers.nl/ en let op de beoordelingen
Gaslicht.com heeft ook vaak goede aanbiedingen.
Ik weet niet of je kan overstappen als je een achterstand hebt, maar op dit forum heb ik nog nooit gelezen dat het niet kan.
Als overstappen leidt tot contractbreuk, let dan op leveranciers die de boete bereid zijn te betalen.
Gaslicht.com heeft ook vaak goede aanbiedingen.
Ik weet niet of je kan overstappen als je een achterstand hebt, maar op dit forum heb ik nog nooit gelezen dat het niet kan.
Als overstappen leidt tot contractbreuk, let dan op leveranciers die de boete bereid zijn te betalen.
Overstappen is geen optie, de energieboer laat je niet gaan. Afsluiten is wel erg drastisch tenzij de betalingen constant te laat voldaan worden.
Ik weet niet of je kan overstappen als je een achterstand hebt
Ja dat kan.
Ja dat kan.
Krijg je dan niet een stempeltje mee, risico geval of zo iets?
-
marcogroningen
Hmmm misschien moet ik dan daadwerkelijk aan overstappen gaan denken. De openstaande rekening kan ik dan voldoen over 2 weken ( zullen dan wel weer extra kosten bijkomen )
Liever blijf ik gewoon bij Eneco, maar het risico om afgesloten te worden wil ik ook niet gaan lopen eigenlijk. Ik snap alleen niet waarom ze niet gewoon een regeling willen treffen. Nooit is het nodig en nu het wel een keer moet ben je eigenlijk verplicht om naar een andere leverancier te gaan. Vreemde gang van zaken.
Liever blijf ik gewoon bij Eneco, maar het risico om afgesloten te worden wil ik ook niet gaan lopen eigenlijk. Ik snap alleen niet waarom ze niet gewoon een regeling willen treffen. Nooit is het nodig en nu het wel een keer moet ben je eigenlijk verplicht om naar een andere leverancier te gaan. Vreemde gang van zaken.
-
rozemarijntje
eerlijk gezegd vind ik 1 mnd termijn en dan al dreigen met afsluiten beetje ver gaan!
heb iemand vorig jaar geholpen die zat helemaal in de...administratie was een zooi en kreeg idd ook brieven eneco had 3 mnd achterstand..kreeg wel een boete er bovenop.
maar geen brieven afsluiten?
heb gelijk alles geregeld daar niet van,man kon het makkelijk betalen,ziet alleen alles even niet zo goed als wij...
dus ik vind 1 termijn nogal
en voorschot betekend je betaald nu al dus per 1 mei voor heel de maand mei tot 31 mei dus..dat noemen ze voorschot en ook zeg maar voor de afrekening.
sommige mensen9ik)betalen pmnd teveel en krijgen dan aan eind bij de afrekening geld terug,eigenlijk dus veel voorgeschoten .
zou toch nog maar eens bellen
heb iemand vorig jaar geholpen die zat helemaal in de...administratie was een zooi en kreeg idd ook brieven eneco had 3 mnd achterstand..kreeg wel een boete er bovenop.
maar geen brieven afsluiten?
heb gelijk alles geregeld daar niet van,man kon het makkelijk betalen,ziet alleen alles even niet zo goed als wij...
dus ik vind 1 termijn nogal
en voorschot betekend je betaald nu al dus per 1 mei voor heel de maand mei tot 31 mei dus..dat noemen ze voorschot en ook zeg maar voor de afrekening.
sommige mensen9ik)betalen pmnd teveel en krijgen dan aan eind bij de afrekening geld terug,eigenlijk dus veel voorgeschoten .
zou toch nog maar eens bellen
Die twee weken ga je wel uitzingen, Eneco gaat niet zomaar tot afsluiting over zeker niet voor een kleine 200 euro.
Eneco leest ook mee op dit forum en zeker in dit geval springt en wel een medewerker in.
Eneco leest ook mee op dit forum en zeker in dit geval springt en wel een medewerker in.
-
marcogroningen
@rozemarijntje: Ik heb al 3x gebeld en 3 verschillende aan de lijn gehad en ze zeggen allemaal hetzelfde. Regeling niet mogelijk over voorschotten.
Het bedrag bestaat uit 1 maandtermijn en een klein deel wat nog verrekend was met de afrekening.
Zelf vind ik het ook wel erg snel om met zo'n brief te komen en jaagt me de stuipen op het lijf. Ben gelijk ook deels mijn vertrouwen kwijt in Eneco terwijl het me goed bevalt. Verder nooit problemen met ze gehad en altijd klopt alles. Maar nu....
@boef530: Op een webcare medewerker moet ik mijn hoop ook maar op vestigen, want telefonisch is er niets te regelen.
Het bedrag bestaat uit 1 maandtermijn en een klein deel wat nog verrekend was met de afrekening.
Zelf vind ik het ook wel erg snel om met zo'n brief te komen en jaagt me de stuipen op het lijf. Ben gelijk ook deels mijn vertrouwen kwijt in Eneco terwijl het me goed bevalt. Verder nooit problemen met ze gehad en altijd klopt alles. Maar nu....
@boef530: Op een webcare medewerker moet ik mijn hoop ook maar op vestigen, want telefonisch is er niets te regelen.
Geduld is een schone zaak. Doe geen overhaaste dingen, afsluiten binnen twee weken gaat ook Eneco niet lukken of je moet wel zo'n wanbetaler zijn maar dat geloof ik niet.
-
rozemarijntje
doe wat boef zegt,
zo snel gebeurd het niet....
succes
zo snel gebeurd het niet....
succes
Beste marcogroningen,
Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u overweegt om over te stappen naar een andere energieleverancier, omdat we geen betalingsregeling treffen over een maandelijks termijnbedrag.
Ik kan mij voorstellen dat u afsluiting van de energietoevoer wilt voorkomen en daarom op zoek bent naar een oplossing. Ik kijk graag wat ik voor u kan doen.
Als u dat wilt, mailt u mij dan uw klantgegevens via [email protected].
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Kelly, medewerkster Eneco
Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u overweegt om over te stappen naar een andere energieleverancier, omdat we geen betalingsregeling treffen over een maandelijks termijnbedrag.
Ik kan mij voorstellen dat u afsluiting van de energietoevoer wilt voorkomen en daarom op zoek bent naar een oplossing. Ik kijk graag wat ik voor u kan doen.
Als u dat wilt, mailt u mij dan uw klantgegevens via [email protected].
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Kelly, medewerkster Eneco
@Marco, zei ik toch geduld is een schone zaak. Wel contact opnemen met Kelly van eneco.
Succes.
Succes.
-
rozemarijntje
ja doe wat boef zegt en doe deze link erbij....
is altijd makkelijk
succes
is altijd makkelijk
succes
-
marcogroningen
Kelly heeft mail. Ik hoop dat ze iets kan betekenen. Ik hou jullie op de hoogte.
En boef530 thx.
En boef530 thx.
Bedoel je daarmee dan de jaarafrekening? Dan zit je dus nu al in een regeling om je jaarafrekening af te betalen? In dat geval kan ik me voorstellen dat ze geen andere betalingsregeling willen treffen, als je deze al niet nakomt.marcogroningen schreef: Het bedrag bestaat uit 1 maandtermijn en een klein deel wat nog verrekend was met de afrekening.
Als er geen rare dingen aan de hand zijn komt het wel in orde.
@berndv, het ligt in handen van Kelly en TS ga dan niet gissen. Pas als een regeling afgewezen wordt kunnen we discusieren. Ts angst aanjagen is wel het laatste wat we willen.
@berndv, het ligt in handen van Kelly en TS ga dan niet gissen. Pas als een regeling afgewezen wordt kunnen we discusieren. Ts angst aanjagen is wel het laatste wat we willen.