LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Steun de energiebedrijven niet. Splitsing JA!
Steun de energiebedrijven niet. Splitsing JA!
Splitsing
Ongeacht wat dan ook die splitsing MOET doorgaan. Zeker zolang de ENERGY bedrijven mensen die betalingsproblemen hebben, en ik bedoel dan vnl oude mensen en gezinnen met kinderen, letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan.
Daarbij moet het maar eens afgelopen zijn met de belachelijke bedragen die de managers krijgen. Want verdienen doen ze het niet. Ze krijgen het.
Ook is hun administratie zwaar vervelend.
Men vraagt uw steun zodat men verzekerd is van het salaris dat men nu krijgt, teveel en geheel onterecht. Men weet dat dat afgelopen is als de splitsing niet doorgaat.
Daarbij probeert ENECO mij op dit moment gewoon geld waar ik recht op heb door de neus te boren.
En dan nog vragen om mijn hulp? Mijn steun krijgen jullie niet. Registreer je stem dus NIET!
Geplaatst door haverkoop op 10-04-2006, 19:00 uur.
http://www.splitsingnee.nl/index.php?id=12
Ongeacht wat dan ook die splitsing MOET doorgaan. Zeker zolang de ENERGY bedrijven mensen die betalingsproblemen hebben, en ik bedoel dan vnl oude mensen en gezinnen met kinderen, letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan.
Daarbij moet het maar eens afgelopen zijn met de belachelijke bedragen die de managers krijgen. Want verdienen doen ze het niet. Ze krijgen het.
Ook is hun administratie zwaar vervelend.
Men vraagt uw steun zodat men verzekerd is van het salaris dat men nu krijgt, teveel en geheel onterecht. Men weet dat dat afgelopen is als de splitsing niet doorgaat.
Daarbij probeert ENECO mij op dit moment gewoon geld waar ik recht op heb door de neus te boren.
En dan nog vragen om mijn hulp? Mijn steun krijgen jullie niet. Registreer je stem dus NIET!
Geplaatst door haverkoop op 10-04-2006, 19:00 uur.
http://www.splitsingnee.nl/index.php?id=12
Re: Steun de energiebedrijven niet. Splitsing JA!
Ja, laten we alles opsplitsen! Naast de energieproducerende bedrijven ook heel veel leveranciers (die geen energie produceren maar kopen en verkopen en daarmee hun directie laten binnenlopen). Maar daarnaast willen we ook nog zoveel mogelijk netwerkbeheer-bedrijven die ook allemaal hun eigen graaiende management moeten onderhouden. Dat maakt het toch ook veel gemakkelijker om over te stappen? Ach, die communicatieprobleempjes horen er gewoon bij. En dan heb je tenminste wat te kiezen, net als met de zorgverzekeringen. Mwah, en als het in de soep loopt is er altijd wel een buitenlandse energiereus die op uitnodiging van Brinkhorst wat aankoopjes doet op de totaal versnipperde energiemarkt in Nederland en ons vervolgens de wet voorschrijft.
Nationaliseren die hap! Als er verdiend wordt op de productie en levering van energie hoort dat aan alle betalende afnemers ten goede te komen en niet aan zakkenvullers binnen de diverse energiebedrijven.
Nationaliseren die hap! Als er verdiend wordt op de productie en levering van energie hoort dat aan alle betalende afnemers ten goede te komen en niet aan zakkenvullers binnen de diverse energiebedrijven.
Laatst gewijzigd door jsp op 10 apr 2006 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Het voorstel van Brinkhorst is geaseerd op concurrentie , dus voordelen voor de klant, toch niets op tegen lijkt mij.
Op slechts 32% van de aan u berekende stroomkosten heeft de energieleverancier zelf invloed. De rest van wat u aan stroom betaalt bestaat uit kosten van de netbeheerder en heffingen van de overheid. Die bedragen (68%) staan dus los van de leverancier waarvoor u hebt gekozen.
Binnen die 32% waarop de energieleverancier zelf invloed heeft, wordt het tarief hoofdzakelijk bepaald door de gasprijs (die door de overheid is gekoppeld aan de olieprijs, waarop Nederland als klein land zonder noemenswaardige olie amper invloed heeft).
Kortom: energieleveranciers kunnen amper concurreren op prijs, de verschillen zijn niet noemenswaardig. Het is momenteel voornamelijk de overheid die bepaalt wat er voor de energie betaald wordt door de consument.
Als een energiebedrijf wil concurreren moet de winst dus komen uit een efficiente bedrijfsvoering (zo weinig mogelijk administratie); óf uit het zolang mogelijk uitmelken van de klanten.
@ Laurent: Wilt u nog meer nota's, van een netbedrijf en een leverancier? Lees her en der eens op dit forum en bepaal wat er aan de hand is. Is er serieus sprake van concurrentie of van geldverslindende processen en administratie? Bent u al beter geworden van de concurrentiestrijd (los van de factoren die de overheid beïnvloedt?) Op welke gebieden dan? Hoevaak bent u al overgestapt de laatste 5 jaar? Straks mogen we niet meer alleen de tarieven van de energieproducent gaan vergelijken, maar ook die van de netbeheerder. Zit u daar op te wachten?
Óf de overheid trekt zich totaal terug uit de energiemarkt, of zij trekt alles naar zich toe.
Binnen die 32% waarop de energieleverancier zelf invloed heeft, wordt het tarief hoofdzakelijk bepaald door de gasprijs (die door de overheid is gekoppeld aan de olieprijs, waarop Nederland als klein land zonder noemenswaardige olie amper invloed heeft).
Kortom: energieleveranciers kunnen amper concurreren op prijs, de verschillen zijn niet noemenswaardig. Het is momenteel voornamelijk de overheid die bepaalt wat er voor de energie betaald wordt door de consument.
Als een energiebedrijf wil concurreren moet de winst dus komen uit een efficiente bedrijfsvoering (zo weinig mogelijk administratie); óf uit het zolang mogelijk uitmelken van de klanten.
@ Laurent: Wilt u nog meer nota's, van een netbedrijf en een leverancier? Lees her en der eens op dit forum en bepaal wat er aan de hand is. Is er serieus sprake van concurrentie of van geldverslindende processen en administratie? Bent u al beter geworden van de concurrentiestrijd (los van de factoren die de overheid beïnvloedt?) Op welke gebieden dan? Hoevaak bent u al overgestapt de laatste 5 jaar? Straks mogen we niet meer alleen de tarieven van de energieproducent gaan vergelijken, maar ook die van de netbeheerder. Zit u daar op te wachten?
Óf de overheid trekt zich totaal terug uit de energiemarkt, of zij trekt alles naar zich toe.
Laatst gewijzigd door jsp op 10 apr 2006 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaar ook splitsen. Het goede van beide kanten.Óf de overheid trekt zich totaal terug uit de energiemarkt, of zij trekt alles naar zich toe.
Jij schijnt niet te kunnen rekenen, 80.000 BONUS "meneer" bovenop het gewone salaris van zo'n 7 a 8 TON!
Voor niets doen. Dat is asociaal te noemen, net zoals het gedrag van de energiebedrijven bij betalingsproblemen, afsluiting!
Korton JA ik ben voor splitsing no matter what. En NEE ik ben geen fan van Brinkhorst noch D66
Dat de energiebedrijven er een zooitje van maken ben ik helemaal met je eens! Dat ze op de een of andere manier gecorrigeerd zouden moeten worden: ook helemaal eens! Ik vraag me alleen af of verdere opsplitsing dan de juiste correctiemaatregel is; jij ziet dat kennelijk als een soort "eigen schuld, dikke bult" maatregel. Oftewel, als ze er zo'n puinhoop van maken moeten we ze maar een koppie kleiner maken.
Naar mijn mening is de hele privatisering van de energiebranche één grote flop gebleken (maar dat wisten veel deskundigen al vantevoren!). Het privatiseren van de publieke sector is bij mijn weten nog nooit ergens positief voor de burger uitgepakt, maar in Nederland moeten we natuurlijk weer eigenwijs zijn.
Maar ok, die verkeerde weg zijn we nu eenmaal ingeslagen, en ook nog eens op een strategisch volkomen verkeerde manier, nl. door het netwerk ook maar meteen op te splitsen. Als de overheid nu besluiten zou om het netwerk in ieder geval weer onder overheidscontrole te krijgen (vergelijkbaar met de ProRail situatie bij de spoorwegen) dan zou ze in ieder geval op dat punt nog een blunder kunnen proberen te corrigeren.
Maar verdere opsplitsing naar diverse commercieele netwerkbeheerders welke dan los moeten staan van de bestaande energiebedrijven wordt EEN NOG GROTERE RAMP voor de consument.
Lachende derden daarbij zijn de grote buitenlandse jongens: binnen 1 jaar is dan ook deze sector weer gewoon door de Ned. overheid aan het buitenland verkwanseld.
Naar mijn mening is de hele privatisering van de energiebranche één grote flop gebleken (maar dat wisten veel deskundigen al vantevoren!). Het privatiseren van de publieke sector is bij mijn weten nog nooit ergens positief voor de burger uitgepakt, maar in Nederland moeten we natuurlijk weer eigenwijs zijn.
Maar ok, die verkeerde weg zijn we nu eenmaal ingeslagen, en ook nog eens op een strategisch volkomen verkeerde manier, nl. door het netwerk ook maar meteen op te splitsen. Als de overheid nu besluiten zou om het netwerk in ieder geval weer onder overheidscontrole te krijgen (vergelijkbaar met de ProRail situatie bij de spoorwegen) dan zou ze in ieder geval op dat punt nog een blunder kunnen proberen te corrigeren.
Maar verdere opsplitsing naar diverse commercieele netwerkbeheerders welke dan los moeten staan van de bestaande energiebedrijven wordt EEN NOG GROTERE RAMP voor de consument.
Lachende derden daarbij zijn de grote buitenlandse jongens: binnen 1 jaar is dan ook deze sector weer gewoon door de Ned. overheid aan het buitenland verkwanseld.
Nou nee. Maar ik haat misbruik van macht en dat geldt voor ieder bedrijf met een monopolie positie KPN, TPG noem ze maar op. Winst maken is OK, dat moet. Maar woekerwinsten is helemaal niet Ok!Dat de energiebedrijven er een zooitje van maken ben ik helemaal met je eens! Dat ze op de een of andere manier gecorrigeerd zouden moeten worden: ook helemaal eens! Ik vraag me alleen af of verdere opsplitsing dan de juiste correctiemaatregel is; jij ziet dat kennelijk als een soort "eigen schuld, dikke bult" maatregel. Oftewel, als ze er zo'n puinhoop van maken moeten we ze maar een koppie kleiner maken.
Overigens. Er is al een organisatie die ze zou moeten corrigeren, een toezichthouder. Maar die schijnen zich nogal stil te houden, de DTE.
Ik kan zo'n tig voorbeelden noemen maar dat doe ik niets eens. De capriolen van de energiebedrijven zijn allang en breed bekend.
Stemt VOOR splitsing.
@haverkoop:
Kun je uitleggen hoe alle problemen door de splitsing opgelost kunnen worden?
Ik zie namelijk alleen maar meer grote chaos ontstaan, omdat de grote drie *weer* over moeten op een nieuw computersysteem, net nu ze na drie jaar de problemen met de overstap op het vorige computersysteem zo goed als weggewerkt hebben.
Verder zullen mensen net zo hard door de netbeheerder afgesloten worden als ze niet betalen en per gevolg daarvan geen leverancier meer hebben, net als nu. En in een steeds meer commerciele markt (want daar gaat het naar toe met splitsen) zullen de leveranciers zich alleen maar harder richting wanbetalers opstellen.
Oh, en splitsen betekent ook nog eens dat er meer raden van bestuur komen, meer voorzitters en waarschijnlijk dus nog meer bonussen......
Kun je uitleggen hoe alle problemen door de splitsing opgelost kunnen worden?
Ik zie namelijk alleen maar meer grote chaos ontstaan, omdat de grote drie *weer* over moeten op een nieuw computersysteem, net nu ze na drie jaar de problemen met de overstap op het vorige computersysteem zo goed als weggewerkt hebben.
Verder zullen mensen net zo hard door de netbeheerder afgesloten worden als ze niet betalen en per gevolg daarvan geen leverancier meer hebben, net als nu. En in een steeds meer commerciele markt (want daar gaat het naar toe met splitsen) zullen de leveranciers zich alleen maar harder richting wanbetalers opstellen.
Oh, en splitsen betekent ook nog eens dat er meer raden van bestuur komen, meer voorzitters en waarschijnlijk dus nog meer bonussen......
haverkoop:
Wachttijden op brieven 20-40 dagen. Normaal gesproken hoor je niets meer. Ik heb nu meer problemen met hun dan ooit tevoren. En dan kom jij met dat alles opgelost is.
Telefonisch. De een weet niet van de ander zegt noch doet. En dan kom jij dat de problemen opgelost zijn. NIET dus. Ze zijn alleen maar verergert.
Ik ben geen econoom of bedrijfskundige. Als ik een pasklare oplossing had gehad had je dat al geweten . Dus beperk met je vragenstellerij tot datgene waarover ik schrijf!Kun je uitleggen hoe alle problemen door de splitsing opgelost kunnen worden?
Mijn buurman heeft een eigen bedrijfje. Betaald net zoals ik alles keurig op tijd. Hij vertelde mij dat hij over April 10! acceptgiro's had gehad. Dat is TE belachelijk voor woorden. En dan kom jij met dat alles opgelost is.Ik zie namelijk alleen maar meer grote chaos ontstaan, omdat de grote drie *weer* over moeten op een nieuw computersysteem, net nu ze na drie jaar de problemen met de overstap op het vorige computersysteem zo goed als weggewerkt hebben.
Wachttijden op brieven 20-40 dagen. Normaal gesproken hoor je niets meer. Ik heb nu meer problemen met hun dan ooit tevoren. En dan kom jij met dat alles opgelost is.
Telefonisch. De een weet niet van de ander zegt noch doet. En dan kom jij dat de problemen opgelost zijn. NIET dus. Ze zijn alleen maar verergert.
Toch claim je die in deze post, namelijk splitsen. Misschien moet je niet dingen voorstellen als je niet weet waar je het over hebt?Ik ben geen econoom of bedrijfskundige. Als ik een pasklare oplossing had gehad had je dat al geweten .
Jij doet een voorstel (splitsen) en komt vervolgens met argumenten om dat te onderbouwen (chaos, hardheid, bonussen). Vervolgens weerleg ik die argumenten.Dus beperk met je vragenstellerij tot datgene waarover ik schrijf!
Zowel de toezichthouder (DTE) als consumentenprogramma's (Kassa) zeggen dat de hoeveelheid klachten zijn afgenomen.En dan kom jij dat de problemen opgelost zijn.
Twee jaar geleden kon het een jaar of langer duren voor je verhuizing was doorgevoerd. Tegenwoordig is dat bijna allemaal binnen twee maanden opgelost.
Ik zeg niet dat er geen problemen meer zijn, maar de problemen zijn objectief gemeten verminderd ten opzichte van de eerste periode na de liberalisatie.
Ik ben geen econoom of bedrijfskundige. Als ik een pasklare oplossing had gehad had je dat al geweten .
Ik claim niets. Ik ga ook niet herhalen wat ik al eerder schreef, en nogmaals verwijs ik je daar naar.Toch claim je die in deze post, namelijk splitsen. Misschien moet je niet dingen voorstellen als je niet weet waar je het over hebt?
OT:
Waar ik het over wens te hebben bepaal ik liever zelf even.Dat jij bepaald wat ik wel en niet weet zegt meer over jouw dan over mij.
Ook ga ik geen proef van bekwaamheid afleggen. Niet tegenover jou, je hebt de capaciteiten niet om mij dat te vragen, noch aan iemand anders.
Alvast bedankt voor je begrip.
On-topic
Als jij graag wilt weten wat de splitsing inhoud verwijs ik je naar dit verhaal waar je alles over de splitsing te weten komt.
Ik blijf dus VOOR splitsing, die overigens een meerderheid in de kamer heeft. Concurrentie is altijd goed.
Mocht dat fout gaan ben ik zelfs voor overname door buitenlandse bedrijven.
Mij is altijd geleerd dat wanneer ik een mening heb, dat ik die dan moet onderbouwen. Meer vraag of claim ik ook niet van jou. Jammer dat jij je meteen aangevallen voelt wanneer ik daar om vraag.
Hopelijk onderbouwt de politiek een beslissing wel met argumenten.
Hopelijk onderbouwt de politiek een beslissing wel met argumenten.