LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stook en service kosten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jolene123

Stook en service kosten

Ongelezen bericht door jolene123 »

Ik huur een woning van Havensteder en betaal elke maand €122 stookkosten bij de huur
Woon alleen en heb nooit de verwarming aan omdat ik een plintverwarming heb die door de hele woning loopt
Ik weet dus wel zeker dat ik een flink bedrag terug moet krijgen
Nu is mijn vraag ,bij Techem waar we de meters van hebben zijn de meters 01-01-2015 op 0 gesprongen
Bij Havensteder is nog niks bekend ook bij Techem is nog niks bekend aangezien Havensteder nog niks heb door gegeven aan techem
Havensteder zegt steeds iets anders eerst was het Juni dat we bericht zouden krijgen nu word het weer Augustus
Ze hebben dus 8 maanden nodig om de standen door te geven ?
Ik betaal wel elke maand € 122 een behoorlijk bedrag voor mij alleen ,maar als het erop aan komt als ze terug moeten betalen nemen ze daar de tijd voor en trekken ze lekker rente :oops:

sjohie

Re: Stook en service kosten

Ongelezen bericht door sjohie »

jolene123 schreef:Ik huur een woning van Havensteder en betaal elke maand €122 stookkosten bij de huur
Woon alleen en heb nooit de verwarming aan omdat ik een plintverwarming heb die door de hele woning loopt
Ik weet dus wel zeker dat ik een flink bedrag terug moet krijgen
Nu is mijn vraag ,bij Techem waar we de meters van hebben zijn de meters 01-01-2015 op 0 gesprongen
Bij Havensteder is nog niks bekend ook bij Techem is nog niks bekend aangezien Havensteder nog niks heb door gegeven aan techem
Havensteder zegt steeds iets anders eerst was het Juni dat we bericht zouden krijgen nu word het weer Augustus
Ze hebben dus 8 maanden nodig om de standen door te geven ?
Ik betaal wel elke maand € 122 een behoorlijk bedrag voor mij alleen ,maar als het erop aan komt als ze terug moeten betalen nemen ze daar de tijd voor en trekken ze lekker rente :oops:
Geven ze ook een reden waarom het zo lang duurt?

jolene123

Het enigste wat ze voor rede op geven is dat ze heel veel woningen hebben

En Techem heeft de standen nog niet door geveven
Na een belletje met Techem konden hun mij vertellen dat ze wel degelijk alle standen hebben

jolene123

Verder niemand die hier ervaring mee heb
Of iemand die advies kan geven

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

jolene123 schreef:Verder niemand die hier ervaring mee heb
Of iemand die advies kan geven
Ik denk dat het aantal mensen hier die zowel met beide bedrijven te maken hebben, én slachtoffer zijn van zo'n wachttijd, relatief zeldzaam zijn. Binnen 48h verwachten dat je een topic vol medeslachtoffers hebt is misschien wel wat teveel van het goede. :wink:

Maar goed, ik zou me even wendden tot de huurcommissie, daarlees ik dat er een termijn van 6 maanden voor dit soort dingen bestaat. Dat zou betekenen dat ze de kosten over 2014 per 30 juni afgewikkeld zouden moeten hebben.

Simba1979

Ongelezen bericht door Simba1979 »

De afrekentermijn voor huurders voor de stookkosten is binnen 1 jaar na einde stookseizoen. De meters springen na afloop van het seizoen weer automatisch op 0.

Tegenwoordig zijn bijna alle meters op afstand uitleesbaar, dus het kan inderdaad zo zijn dat u niet iemand van Techem hoeft binnen te laten in uw woning.

Daarnaast heeft de woningbouwvereniging altijd wat tijd nodig om alle kosten door te geven aan Techem, de energiemaatschappij factureert vaak het werkelijke verbruik per maand achteraf. Dus de maand december in januari of februari (soms nog later). Nadat de woningbouwvereniging alle gegevens heeft doorgegeven zal Techem alles moeten verwerken, daar gaat wat tijd overheen (er zijn immers meerdere complexen in Nederland met eenzelfde stookseizoen).

U kunt het beste nog even afwachten, rente trekken zoals u aangeeft, heeft met de huidige rentestand geen nut.

Gesloten