LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STROOM VERBUIK

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jraesen

STROOM VERBUIK

Ongelezen bericht door jraesen »

Ook ik heb een excessieve toename van mijn stroomverbruik en dat terwijl mijn zoon op kamers in gaan wonen en we dus in plaats van met 3 nog met 2 zijn.
Verder geen stroomverslindende apparaten aangeschaft; hoe kom ik er nou achter wat daarvan de oorzaak is?
Of is het een fout in de meter?

Slobberbone

Re: STROOM VERBUIK

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Hoeveel meer ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

jraesen schreef:Ook ik heb een excessieve toename van mijn stroomverbruik en dat terwijl mijn zoon op kamers in gaan wonen en we dus in plaats van met 3 nog met 2 zijn.
Verder geen stroomverslindende apparaten aangeschaft; hoe kom ik er nou achter wat daarvan de oorzaak is?
Meters kunnen kapot gaan, maar die zijn behoorlijk robuust, dus dat is relatief zeldzaam, vooral in het geval van die oude zwarte. Ik zou eerder eens kijken naar bestaande (keuken) apparatuur die misschien langzaam aan het afsterven is.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

jraesen schreef:Ook ik heb een excessieve toename van mijn stroomverbruik en dat terwijl mijn zoon op kamers in gaan wonen en we dus in plaats van met 3 nog met 2 zijn.
Met deze summiere informatie kan weinig gezegd worden over de situatie jraesen.
• Hoe hoog is het verbruik in het verleden geweest en hoe hoog is het nu, omdat je schrijft over excessieve (die of dat alle grenzen overschrijdt) toename?
• Waar leid je de gegevens vanaf?
• Is er een (jaar)afrekening geweest of is de constatering van het overdreven verbruik tussendoor opgemerkt?
• Is al gekeken naar de standen van de elektriciteitsmeter bij voorgaande afrekeningen of die geschat zijn?

Op voorhand kan wel gezegd worden dat een persoon meer of minder niet zoveel hoeft uit te maken op het verbruik.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

@jraesen
Leuk dat U een topic start , maar reageren?......ho maar :(
Thank you for taking our time...

Gesloten