LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] studiowoningen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
imimar82

studiowoningen

Ongelezen bericht door imimar82 »

In onze buurt is een een trend ontstaan. Deze trend is eengezinswoningen kopen, verbouwen naar studiokamers en verhuren aan studenten of alleenstaande mannen. Puur investeren, geld verdienen. Dit betekent voor ons geen rust, harmonie en gevoel meer in de wijk en allerlei onbekende mensen om je heen.

Als op deze manier en snelheid doorgaat zijn we bang dat er geen gezin meer overblijft in deze straat en dat er een goedkope buurt ontstaat. De buurt is ook omringd meg 3 basisscholen en de logica van Gemeente Enschede klopt niet.

Wij willen in actie komen om te voorkomen dat onze buurt/ straat veranderd in een wijk die onveilig gaat worden voor gezinnen/ kinderen en senioren.

Wie kan ons hiermee helpen en openbaar maken?

Graag horen we jullie mening hierover.

GJvdZ

Re: studiowoningen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als deze verbouwingen (en verhuur) illegaal gedaan wordt, kan je die mensen daarop laten aanpakken. Als het legaal is, is het aangekondigd en hoeft er niet openbaar gemaakt te worden.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

imimar82 schreef:In onze buurt is een een trend ontstaan. Deze trend is eengezinswoningen kopen, verbouwen naar studiokamers en verhuren aan studenten of alleenstaande mannen. Puur investeren, geld verdienen. Dit betekent voor ons geen rust, harmonie en gevoel meer in de wijk en allerlei onbekende mensen om je heen.

Als op deze manier en snelheid doorgaat zijn we bang dat er geen gezin meer overblijft in deze straat en dat er een goedkope buurt ontstaat. De buurt is ook omringd meg 3 basisscholen en de logica van Gemeente Enschede klopt niet.

Wij willen in actie komen om te voorkomen dat onze buurt/ straat veranderd in een wijk die onveilig gaat worden voor gezinnen/ kinderen en senioren.

Wie kan ons hiermee helpen en openbaar maken?

Graag horen we jullie mening hierover.
Activeer zoveel als mogelijk uw mede wijkbewoners, richt een wijkcomité op die namens de aangesloten bewoners het overleg met de Gemeente gaat voeren.
Ga niet op buitenstaanders staan wachten want dat heeft geen enkele zin omdat zij niet betrokken zijn, maar kom zelf in actie door bijv. eens te beginnen met het maken van een goed doordacht pamflet en plak dit overal in de wijk op of bezorg dit huis aan huis om medestanders te werven.
Van het één komt het ander, maar iemand zal het voortouw moeten nemen !!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ken de wijk niet, maar op veel plekken is er een erg eenzijdig woningaanbod van eengezinswoningen, terwijl er juist vraag is naar eenpersoons eenheden en plekken voor starters. Of juist naar doorgroei. Het lijkt er op dat deze wijk ook zo eenzijdig was en dat dit nu verandert. Of dat slecht is, is natuurlijk subjectief. Maar wat ik zo in mijn omgeving zie,is dat juist buurten waar ze niets aan veranderen in de loop der jaren wat achteruit gaan.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Geen alleenstaande vrouwen ?
Dat is vreemd, want die zijn er ook heel veel, nog meer dan mannen (geloof ik)........

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Leuk is anders, maar u kunt daar niets tegen doen. Ook ik heb mijn vorige huis verkocht waar nu, net als in de rest van de wijk, losse kamers worden verhuurt. Ik kan wel gaan wachten op een andere koper, maar die was er toen niet. Helaas is er geen wet die bepaald wat iemand wel of niet met zijn huis mag gaan doen. Veiligheid kunt u wel iets aan doen, simpelweg de wijkagent aanspreken als het fout dreigt te gaan.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt ook eens contact opnemen met een of meerdere gemeenteraadsleden. Zij kunnen dan vragen stellen in de gemeenteraad. Vragen over legaliteit: zijn alle vergunningen in orde? Is er toestemming nodig en zo ja, is deze verleend? Hoe zit het met de brandveligheid? Heeft de brandweer dit goedgekeurd? Bouw- en woningtoezicht handhaaft hier op.

Op http://www.leefbaarometer.nl kun je zien hoe de leefbaarheid in je wijk nu is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat je er aan kunt doen? Bij de overheid er op aandringen dat er nu eindelijk eens iets aan de woningnood wordt gedaan. Of denk jij nu echt dat iemand die in scheiding ligt het ziet zitten om 10 tot 15 jaar op straat te zwerven omdat er simpelweg geen enkele woonruimte te huur is?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik mijn huidige woning kan verkopen....
en moet kiezen tussen lastig verkoopbaar en matige prijs of splitsen en na verbouwing meer krijgen?

Zowel de huidige/vorige eigenaar mag dit doen maar ook handige bouwvakker die koopt, verbouwde en doorverkoopt.

Mijn Ex Kantoorpand;
Gekocht na 12 jaren leegstand onder de vraagprijs.
Na 7 jaren gebruik aannemer gebeld na goedkeuring gemeente.
Nu wonen er studenten die meer betalen dan de nieuwbouw prijs!

Ik moest kiezen tussen opnieuw voordelig aanbieden zoals vorige eigenaar ook moest doen of winst maken.
De kleine parkeer garage is nu fietsen stalling.. en disco ruimte voor minder overlast in de kelder.

Ja, er staan nu minder voertuigen dan toen ik mijn bedrijf er had.
De buurt heeft nu meer parkeer ruimte omdat 95% van de studenten hun E bike opladen en geen auto hebben!

Zelf kreeg ik complimentjes, nu 3 jaren later bij wijkoverleg!
Nette bewoners en meer parkeer ruimte en geen jarenlange leegstand.
Vooral de overburen, ooit 3 scootmobielen op straat te laden staan nu hier binnen te laden!

U klaagde nu wel maar elke wijk zal veranderen.
Als ouderen vertrekken is de kans op brullende baby groter.....
Of gaat er een dove bejaarde weg die TV vol volume had en nu minder overlast omdat de kleine moet slapen?

Elke wijk zal veranderen in loop der jaren en na 12 jaren leegstand en 7 jaren gebruik is iedereen tevreden.
Zowel ik als EX eigenaar als de bewoners in en om het pand heen!
Zo kan het ook.

Gesloten