LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] .
Re: .
Of dit verbruik te hoog is hangt van zoveel factoren af.........
Op hand van uw gegevens is daar weinig over te zeggen.
Wat mij wel verbaast is dat een installateur een nieuwe HR-ketel installeert in een dergelijke woning met kennelijk wat verouderde infrastructuur, zonder die ketel waterzijdig in te regelen!
Dan is volgens mij 1 ding zeker: die ketel zal waarschijnlijk niet optimaal presteren......
Op hand van uw gegevens is daar weinig over te zeggen.
Wat mij wel verbaast is dat een installateur een nieuwe HR-ketel installeert in een dergelijke woning met kennelijk wat verouderde infrastructuur, zonder die ketel waterzijdig in te regelen!
Dan is volgens mij 1 ding zeker: die ketel zal waarschijnlijk niet optimaal presteren......
@wicher2:
Ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken jochie, maar irritant is het wél!
Als je een echte kerel bent (of dat ooit wilt worden...): kom dan maar uit de kast en zeg effe hardop wat je doelstelling is...!
Zo niet, dan toch maar een afspraak met de psychiater?
Ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken jochie, maar irritant is het wél!
Als je een echte kerel bent (of dat ooit wilt worden...): kom dan maar uit de kast en zeg effe hardop wat je doelstelling is...!
Zo niet, dan toch maar een afspraak met de psychiater?
Geen eigen ervaring, maar wel eens een gesprek gehad met een installateur hierover. Deze had zijn eigen woning ingeregeld om a. optimaal resultaat in alle ruimten en b, zo zuinig mogelijk te stoken, volgens hem kon dit veel schelen als dit klusje serieus werd aangepakt.Maar goed, niemand die ervaring heeft hiermee?
Wij wonen in Almere en hebben stadsverwarming, deze systemen kunnen ingeregeld worden en dat schijnt soms ook nodig te zijn, alleen al om in alle ruimten voldoende warmte te krijgen.
Hiervoor zijn alle thermostaatkranen regelbaar, en dan bedoel ik niet de temperatuur die je zelf met de knop instelt, maar een speciale instelling die achter de kop zit (deze moet er dus af). Deze instelling regelt de maximale hoeveelheid water die er door stroomt.
Deze dubbel regelbare thermostaatkranen kom je elders niet vaak tegen, dus zullen jullie ze hoogstwaarschijnlijk niet hebben.
Verder kun je het ook regelen met voetventielen die onder aan de radiator op de retourleiding zitten, maar in de meeste oudere installaties zie ik ze nooit zitten.
Het zou dus kunnen dat, om in jullie huis te kunnen inregelen, aanpassingen nodig zijn, hetzij kranen, hetzij voetventielen.
Dit is het weinige wat ik er van weet.
Ik heb even bij google gekeken met de zoektekst "centrale verwarming waterzijdig inregelen" en kreeg al 560 pagina's resultaat.
Een installateur die hier nooit van gehoord heeft is volgens mij geen beste installateur.
Polderboy, heb jij ook die mooie brief gekregen van Nuon met de nieuwe tarieven voor stadsverwarming?
Daar beweren ze glashard dat wij geen cent te veel betalen, dar we eigenlijk zelfs heel voordelig uit zijn, stelletje schijnheiligers. Zelfs de politiek weet dat we zo'n 300 euro per jaar teveel betalen.
Toen ik hier vorig jaar kwam wonen en Nuon ons inschatte voor een twee keer zo hoog voorschot als in het oude huis zei de telefoniste van Nuon: "dat komt door stadsverwarming, dat is duurder" helaas heb ik geen opnameapparaat aan de telefoon.
Daar beweren ze glashard dat wij geen cent te veel betalen, dar we eigenlijk zelfs heel voordelig uit zijn, stelletje schijnheiligers. Zelfs de politiek weet dat we zo'n 300 euro per jaar teveel betalen.
Toen ik hier vorig jaar kwam wonen en Nuon ons inschatte voor een twee keer zo hoog voorschot als in het oude huis zei de telefoniste van Nuon: "dat komt door stadsverwarming, dat is duurder" helaas heb ik geen opnameapparaat aan de telefoon.