Op 4 januari j.l. vroegen wij Essent om uitleg t.a.v. de eindafrekening kabelabonnement. We moeten een gering bedrag bijbetalen (euro 2,28). Hebben wij een tariefsverhoging gemist? Tot op heden wachten wij op antwoord.
Zijn er meer gebruikers die zich afvragen waarom het bedrag verhoogd is?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tarief kabelabonnement
Re: Tarief kabelabonnement
Bijbetaling kan diverse oorzaken hebben:
- essent brengt altijd een geheel bedrag in euro's in rekening als voorschot, terwijl het werkelijke maandelijkse bedrag eigenlijk nooit geheel in euro's is
- wanneer je per acceptgiro betaalde, brengt essent je 1 euro kosten per maand daarvoor in rekening, deze kosten worden niet altijd verwerkt in het maandelijkse voorschot
Vergelijk wat je per maand betaalde aan voorschot eens met het werkelijke tarief op http://www.essentkabel.com (die overigens ook op je afrekening staat, vergeet er dan alleen niet de BTW bij te doen).
- essent brengt altijd een geheel bedrag in euro's in rekening als voorschot, terwijl het werkelijke maandelijkse bedrag eigenlijk nooit geheel in euro's is
- wanneer je per acceptgiro betaalde, brengt essent je 1 euro kosten per maand daarvoor in rekening, deze kosten worden niet altijd verwerkt in het maandelijkse voorschot
Vergelijk wat je per maand betaalde aan voorschot eens met het werkelijke tarief op http://www.essentkabel.com (die overigens ook op je afrekening staat, vergeet er dan alleen niet de BTW bij te doen).
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: Tarief kabelabonnement
We betrokken tot april 2005 onze nutsvoorzieningen van Essent.
Toen wij de huidige woning betrokken was het voorschotbedrag van de vorige bewoner, éénpersoonshuishouden, :€ 62,00. Deze woning is deer groot maar ook duur. Nu zijn wij hier naartoe verhuist met de intensie ovan een groot pleegezin. De woning telt 6 slaapvertrekken. Wij hebben getracht om de het voorschotbedrag te verhogen maar Essent liet ons weten dat niet te mogen. U kunt zich wellicht voorstellen dat hierdoor onder normale omstandigheden veel problemen kunnen ontstaan. Wij zijn hier in Oktober 2004 gaan wonenen, hebben alles netjes aangemeld maar kregen geen rekening.
Eind December 2004 ontvingen we een brief van Essent waarin zij haar excuses aanbood vergezeld van twee rekeningen over de voorgaande periode. Ik was Essent meer dan beu en besloot om over te stappen naar een andere energieleverancier. Intergas benaderde ons. Klonk redelijk en aannemelijk. Omdat ik zelf bij schuldhulpverlening werk hebben wij een derdengeldrekening en alle rekeningen voor automatische incasso laten blokkeren.
Intergas was derhalve verzocht om een accptgiro te zenden.
Het eerste schrijven wat door ons werd ontvangen was een verzoek om te betalen omdat ze tevergeefs hadden gepoogd automatisch te incasseren en of we daarbij even : € 12,50 betoe wilden voldoen. Moei niet dus! Sedert diens is het niet anders als problemen met Intergas. Wat Essent betreft liggen wij nog steeds overhoop m.b.t. tot de eindafrekening.
Conform onze bankafschriften hebben wij alles ruimschoots voldaan maar ze beweren daar dat er nog:€ 300,00 en nog wat open staan. No way! Ik heb een hele dag nodig gehad om alle afschriften sedert april 2003 na te zoeken en middels de systemen van mijn werk en kom tot de conclusie dat alles ruimschoot voldaan is.
Wat betreft Essent kabeldienst, ja ook daar hebben wij een eindafrekening van ontvangen. Het kosten wel niet veel maar toch opmerkelijk. Het is immers een vast bedrag! Hoezo dan jaarafrekening?
Ze maken er een gigantische puinhoop van
Toen wij de huidige woning betrokken was het voorschotbedrag van de vorige bewoner, éénpersoonshuishouden, :€ 62,00. Deze woning is deer groot maar ook duur. Nu zijn wij hier naartoe verhuist met de intensie ovan een groot pleegezin. De woning telt 6 slaapvertrekken. Wij hebben getracht om de het voorschotbedrag te verhogen maar Essent liet ons weten dat niet te mogen. U kunt zich wellicht voorstellen dat hierdoor onder normale omstandigheden veel problemen kunnen ontstaan. Wij zijn hier in Oktober 2004 gaan wonenen, hebben alles netjes aangemeld maar kregen geen rekening.
Eind December 2004 ontvingen we een brief van Essent waarin zij haar excuses aanbood vergezeld van twee rekeningen over de voorgaande periode. Ik was Essent meer dan beu en besloot om over te stappen naar een andere energieleverancier. Intergas benaderde ons. Klonk redelijk en aannemelijk. Omdat ik zelf bij schuldhulpverlening werk hebben wij een derdengeldrekening en alle rekeningen voor automatische incasso laten blokkeren.
Intergas was derhalve verzocht om een accptgiro te zenden.
Het eerste schrijven wat door ons werd ontvangen was een verzoek om te betalen omdat ze tevergeefs hadden gepoogd automatisch te incasseren en of we daarbij even : € 12,50 betoe wilden voldoen. Moei niet dus! Sedert diens is het niet anders als problemen met Intergas. Wat Essent betreft liggen wij nog steeds overhoop m.b.t. tot de eindafrekening.
Conform onze bankafschriften hebben wij alles ruimschoots voldaan maar ze beweren daar dat er nog:€ 300,00 en nog wat open staan. No way! Ik heb een hele dag nodig gehad om alle afschriften sedert april 2003 na te zoeken en middels de systemen van mijn werk en kom tot de conclusie dat alles ruimschoot voldaan is.
Wat betreft Essent kabeldienst, ja ook daar hebben wij een eindafrekening van ontvangen. Het kosten wel niet veel maar toch opmerkelijk. Het is immers een vast bedrag! Hoezo dan jaarafrekening?
Ze maken er een gigantische puinhoop van