LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] te hoge eindafrekening bij verhuizing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sandor68

te hoge eindafrekening bij verhuizing

Ongelezen bericht door sandor68 »

Ik heb van greenchoise een eindafrekening gehad van haast 800 euro.Dit is onmogelijk ,maar volgens greenchoise dus niet.Het schijnt dat ik de laatste 4/5 maanden in eens 4 a 5 keer zoveel stroom heb gebruikt als normaal.Dat terwijl ik de laatste 3 a 4 maanden aan het verhuizen ben geweest naar mijn vriendin en dus minder verbruikt moet hebben. Het jaar daarvoor kreeg ik nog geld terug van ze, en nu moet ik ruim 780 euro bij betalen.En mijn stroom verbruik in 2008 en 2009 is gewoon normaal geweest.Nu heb ik van alles gedaan om aan te tonen dat er ergens iets niet klopt,maar greenchoise blijft volhouden dat ik zoveel stroom heb verbruikt.Nu denk ik dat mijn meter niet klopt en of goed werkt,dus heb ik gebeld met stedin(eneco),en die geeft mij als optie ,laat je meter ijken. Dat kost 650 euro,en als hij dan kapot is krijg je je geld terug anders niet,plus je rekening van greenchoise die je dan moet betalen.Nu zit ik in de ww en kan nog net mijn vaste lasten betalen ,dus kan ik ook niet even 650 euro ophoesten.Ik ben dus nu maar overgeleverd aan de goden.Ik heb allerlei bewijzen dat ik niet zoveel stroom heb verbruikt,maar word tussen greenchoise en eneco heen en weer geslingerd.kastje ,muurtje.
Zijn er nog andere opties,wegen om te bewandelen voor mij?
Dit loopt nu al een jaar en ik ga er niet meer uitkomen.
help help help help help

stofzuigertje

Re: te hoge eindafrekening bij verhuizing

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kloppen de opgenomen meterstanden bij inleveren sleutels?

Een hoog verbruik kan ook komen door een vergeten product.
Een kacheltje voor vorstvrij houden waterleiding op zolder,
of een strijkijzer die aan bleef.
Ook een koffiezetapparaat dat een week aan bleef kan dit veroorzaken.
Dus weet U zeker dat dit niet is gebeurd.

Ook de buren, ja want een wietplantage die aftapt is ook vaak de oorzaak, dus vraag of de huidige bewoners wat hun begin standen was en of hun verbruik normaal is.

Als je zelf opgenomen hebt, geen lees fout gemaakt?

En waren de vorige jaren opgenomen of geschatte standen want bij niet opnemen of insturen kan dit over meerdere jaren ook een flink verschil veroorzaken.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

*Zucht*

METERSTANDEN SVP. Graag van de afgelopen jaren dat u in betreffende woning woonde. Tevens erbij vermelden welke meterstande eventueel geschat zijn! Te herkennnen aan het sterretje bij de betreffende stand(en).

Met bedragen alleen kunnen we niets!!

sandor68

Ongelezen bericht door sandor68 »

Ik ben 2 jaar lid geweest van greenchoise en heb nooit veel meer stroom gebruikt dan anders in de jaren daarvoor bij mijn eerdere leverancier.Er is een piek van 5 a 6 maanden waarin ik ineens 4 a 5 maal zoveel stroom zou verbruiken.Dat waren de laatste maanden voor ik bij mijn vriendin ging wonen. Al zou ik een bv al mijn licht aan laten staan ,dag en nacht, dan nog zou ik niet op dit verbruik uit kunnen komen.Ik zou zelfs een daling moeten zien ,omdat ik minder thuis ben geweest.Ik begon met een rekening van 399 euro die ik betaald heb,maar daar was ik het ook niet mee eens ,dus heb ik een correctie nota aan gevraagd en die viel ineens nog hoger uit,n.l 780 euro.Dat zou dus moeten komen door mijn erg hoge verbruik de laatste 5 a 6 maanden.Hier over heb ik weer contact gehad met greenchoise, en die zeggen dat ze de meterstanden gekorriseerd terug hebben gehad van eneco.Zij gaan er dus vanuit dat deze cijfers kloppen. Na veel heen en weer contact gehad te hebben met zowel greenchoise en eneco,zijn we dus hier beland,dat ik gewoon deze rekening moet betalen.
Als laatste optie heb ik vernomen dat ik een onafhankelijk electricien moet huren , en deze mijn oude wooning moet laten kontroleren op een evt kapotte meter.En met dat rapport kan ik dan weer naar greenchoise gaan.Teminste als de nieuwe bewoners dat goed vinden. (de controlle)
Ik zal laten weten binnenkort hoe dit is afgelopen.

Gesloten