LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hoge energiebelasting door Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
efl

Te hoge energiebelasting door Eneco

Ongelezen bericht door efl »

Recent ben ik overgestapt van Eneco naar Nuon. Dit is nog niet geheel afgerond maar de tweede eindnota was een onaangename verassing. Eerst een eindnota van Eneco met een terug te ontvangen bedrag van € 50,- maar later een correctie-eindnota van € 720,- te betalen. Op beide afrekeningen stond dat ik enerzijds een normaal-tariefstand had opgegeven van 1216kwh en op de correctie eindafrekening stond dat ik een normaal-tariefstand had opgegeven van 4656kwh. Dat eerste had ik niet opgegeven maar is vermoedelijk een inschatting geweest van Eneco.
Nu geef ik elk jaar mijn standen door via internet. Helaas heeft Eneco hier geen boodschap aan en gaat uit van zelf ingeschatte (te lage standen) Dit had ik niet opgemerkt in 2011, ik lees niet altijd de volledige specificatie door(daar ben ik nu van genezen).

Eneco stelt nu dat ik in de periode van 2010/2011 ca 400kwh normaal-tarief heb verbruikt (veel te weinig voor een eensgezinstussenwoning met vier personen)
Eneco stelt ook dat ik in de periode van 2011/2012 c.a 4000kwh normaal-tarief heb verbruikt, dus 10x zoveel.
Op 15juni jl praten met een Eneco-medewerker hierover was frustrerend want "dit had ik zelf moeten constateren in 2011", ook als ik een bewijs zou overleggen met hierop vermeld dat Eneco wel degelijk een (andere) meterstand zou hebben ontvangen in 2011 zou volgens de medewerker niet baten. Het is mijn fout dus gewoon betalen was zijn oordeel, het kan niet meer teruggedraaid worden.(lees punt uit)

Ik heb ook bij de beheerder Stedin geinformeerd, hier was een medewerker begripvol. Er moest iets mis zijn gegaan met de meterstanden-verwerking in haar beleving. Ook werd opgemerkt dat het te laag ingeschatte verbruik is op basis van leegstand!

Waar zit nu de pijn?
Het is logisch dat je een eventueel hoger verbruik betaald, daar heb ik geen moeite mee. Maar omdat in deze afrekening gesteld wordt dat het verbruik geldt voor één jaar is de energiebelasting extra hoog en dat vind ik niet fair. Ik heb dus de indruk dat ik een afrekening krijg over twee jaar. Ik betaal dus veel te veel energiebelasting.
Overigens bleek wel de laagtariefstand te zijn verwerkt, en dat kan toch alleen als ik dat doorgeef?

Helaas, betalen dan maar.

Eneco mdw

Re: Te hoge energiebelasting door Eneco

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste efl,

In uw bericht op dit forum lees ik dat u het niet eens bent met de gecorrigeerde eindnota die we voor u gemaakt hebben, na uw overstap naar een andere energieleverancier.

Omdat we de meterstanden vorig jaar te laag geschat hebben, is er nu een bijbetaling ontstaan. U heeft het idee dat we u daardoor ook teveel energiebelasting in rekening brengen. Ik kijk dat graag voor u na. Ook kijk ik dan voor u naar de herkomst van de meterstanden om mogelijk te achterhalen waarom we vorig jaar het verbruik geschat hebben.

Als u het op prijs stelt dat ik de eindnota samen met u bekijk, stuurt u dan uw klantnummer en de omschrijving van uw klacht naar [email protected]. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

efl

Als je er niet uitkomt met Eneco, dan kun je altijd nog een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Energie en Water in Den Haag.

Maxiem.

(wel raar dat er bij dit bedrijf vaak iets fout gaat als je ex-klant wordt/bent)

efl

Ongelezen bericht door efl »

Beste MAXIEM,
Ik heb inmiddels een email gestuurd naar Eneco. Ik wacht even af op het antwoord.
Bedankt voor de tip.
mvg
EFL

Gesloten