Beste,
We zijn ten einde raad en ik weet niet goed waar ik moet starten met dit absurde verhaal. Iedereen die het hoort, inclusief medewerkers van Essent zelf en van de netbeheerders, familie, bankmedewerkers... en toch als het er dan op aankomt weet niemand hoe het kan of hoe we het moeten oplossen... (buiten alsnog betalen van het bedrag).
Mijn vriend is altijd klant geweest bij RWE, alleenstaande man destijds en administratief liep het wat in het honderd... Toen we samen gingen wonen in de zomer van 2007 regelde hij alles nog zelf en er zijn toen geschatte meterstanden gebruikt ipv de effectieve meterstanden simpelweg omdat hij het niet of te laat had doorgegeven. In 2009 is er heel veel reclame geweest op tv, opdringerige en vaak onbeschofte deur-aan-deur verkopers en telefoontjes van medewerkers van verschillende energiebedrijven... alsook een infopakket van de Nederlandse energiemaatschappij... We besteedden er geen aandacht aan want we zaten goed bij de RWE, tot we een eindafrekening ontvingen en een opzeg van ons contract met een herberekening van de meterstanden van 2 jaar... een kostenplaatje van ongeveer 1300 euro, tegelijkertijd welkomsbrieven van de Nederlandse energie maatschappij... Mijn vriend nam het te betalen bedrag voor lief, we hadden beter moeten opletten, als Belg zijnde snapte ik niet dat je zonder persoonlijke toestemming of handtekening hier in Nederland zomaar van maatschappij kan veranderd worden. Dat bedrag van de RWE hebben we netjes in termijnen afbetaald en ik heb de verantwoordelijkheid genomen om alles verder te regelen wat energie administratie betreft, heel veel telefoontjes, hoge telefoonkosten, brieven en mails later heb ik in de herfst van 2009 verkregen dat we per januari 2010 klant werden bij Essent. In die periode heb ik meermaals de meterstanden moeten doorgeven via telefoon om de overname tot een goed einde te brengen. De meterstanden doorgeven hoort bij één van de stappen die je als nieuwe klant moet doen om klant te worden. In 2010 is er zelfs een medewerker van de netwerkbeheerder Enexis de effectieve meterstanden komen opschrijven... Ook dit jaar heb ik netjes zoals het hoort de meterstanden doorgegeven, gelukkig via internet... jaarafrekening van net geen 2000 euro...
We hebben meteen gebeld, gemaild en wat was de reden.... sinds 2007 hadden ze geen meterstanden meer van ons.... en dit werd even rechtgezet.... ongeacht dat we al een rechtzetting hadden betaald van ongeveer 1300 euro aan de RWE over de periode van 2007 tot 2009
Na maanden van kastje naar de muur en uiteindelijk smeken om een vaste contactpersoon komt iets heel anders aan het licht... de nederlandse energiemaatschappij is met een lagere meterstand begonnen dan de rwe was geeïndigd. De Essent heeft geen bebruik gemaakt van de meterstand die ik telefonisch doorgaf om klant te kunnen worden, essent heeft ook geen rekening gehouden met de effectieve meterstand die opgenomen is door de medewerker van Enexis... de essent heeft de te lage eindstand van de nederlandse energie maatschappij gebruikt... met alle gevolgen vandien. Elke keer andere medewerkers en elke keer een ander verhaal.... Essent heeft de goedkoopste correctie uitgevoerd namelijk RWE heeft de eindstand aangepast aan de beginstand van de nederlandse energiemaatschappij... correctie in hun ogen klaar en de rest van de betaling van ongeveer 1400 euro blijft aan ons om te betalen ... reden??? we hebben geen meterstanden doorgegeven sinds 2007.
Het is te absurd voor woorden en ik hoop echt dat er iemand de moeite neemt om ons verhaal serieus te nemen en ons te helpen! We zijn echt ten einde raad!
Met vriendelijke groeten.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te hoge jaarafrekening Essent
-
Leo The Emperor
Re: Te hoge jaarafrekening Essent
Meterstanden worden opgenomen en beheerd door de netwerkbeheerder en niet door de energiemaatshappij.(Omdat deze 2 bedrijven vroeger 1 bedrijf waren kan er nog wel eens verwarring ontstaan over de namen )
Een netwerkbeheerder is bijvoorbeeld Enexis, Liander ...., maar het is niet Essent of NEM.
Het probleem zit bij jullie in de onjuiste meterstanden, en alle financiele perikelen zijn uitsluitend hier een gevolg van.
Je kunt bij je huidige energieleverancier een schriftelijke klacht indienen met betrekking tot de meterstanden. De energieleverancier stuurt deze klacht door aan de netwerkbeheerder die ze beoordeeld.
Maak een lijst met alle meterstanden zoals die gebruikt zijn vanaf 2007 tot nu, (dus ook de geschatte standen zoals die op de afrekeningen voorkomen) Maak een foto van de huidige stand van de meter, met datum erbij.
Geef ook aan welke standen je denkt dat incorrect zijn, en verzoek de netwerkbeheerder om een correctie van de verkeerde standen.
Je kunt ook eerst bellen met Essent en informatie vragen omtrent de procedure voor correctie van meterstanden.
Een netwerkbeheerder is bijvoorbeeld Enexis, Liander ...., maar het is niet Essent of NEM.
Het probleem zit bij jullie in de onjuiste meterstanden, en alle financiele perikelen zijn uitsluitend hier een gevolg van.
Je kunt bij je huidige energieleverancier een schriftelijke klacht indienen met betrekking tot de meterstanden. De energieleverancier stuurt deze klacht door aan de netwerkbeheerder die ze beoordeeld.
Maak een lijst met alle meterstanden zoals die gebruikt zijn vanaf 2007 tot nu, (dus ook de geschatte standen zoals die op de afrekeningen voorkomen) Maak een foto van de huidige stand van de meter, met datum erbij.
Geef ook aan welke standen je denkt dat incorrect zijn, en verzoek de netwerkbeheerder om een correctie van de verkeerde standen.
Je kunt ook eerst bellen met Essent en informatie vragen omtrent de procedure voor correctie van meterstanden.
-
forumessent
Beste Vlinder73,
In uw bericht van 7 augustus op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de meterstanden op de jaar/eindafrekeningen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 7 augustus op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de meterstanden op de jaar/eindafrekeningen.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
@ Leo,
We hebben verschillende keren de medewerkers van Enexis aan de lijn gehad, ze wijten de fouten aan het nieuwe computersysteem van de Essent waar ze zijn op overgeschakeld in 2010, de voorgaande info is weg of verkeerd dus ook de meterstanden die ik destijds telefonisch heb doorgegeven toen ik klant werd bij essent. Essent heeft toen een akkoord gemaakt voor ons met de nederlandse energiemaatschappij dat de overstap inging per 1-1-2010.
Vanaf dan startte ons effectieve verbruik bij essent, het kan niet dat essent dan een rekening presenteert van bijna 2000 euro extra met als reden dat we geen meterstanden zouden doorgegeven hebben sinds 2007
Mijn fout is dat ik dat toen niet de meterstand heb bewaard toen we klant werden in de veronderstelling dat alles goed was geregeld.
Ik heb mijn les geleerd, er gaat niets meer weg en alles wordt gekopieerd.
MVG en bedankt voor uw reactie.
@ Essent ,
Vanaf het moment dat we de jaarafrekening hebben ontvangen, hebben we op verschillende manieren onze klacht duidelijk gemaakt, bellen - geschreven brieven en gekopieerde papieren , zelfs emails. Heel veel medewerkers hebben er hun eigen versie aan gegeven, de laatste medewerker heeft zelfs telefonisch meegedeeld dat ze de moeite niet ging nemen om zich in het dossier van haar collega te verdiepen, we moesten gewoon maar betalen en er ons bij neerleggen.
Het liedje begint bij elke nieuwe medewerker die we spreken gewoon van voor af aan, ons vertrouwen wordt bij elke stap minder.
Het kan toch niet zo zijn dat we elk gesprek met de klanten of klachtendienst moeten opnemen om achteraf nog enig bewijs te hebben van wat er door al die verschillende medewerkers is beloofd of verteld. Ondertussen is wel de maandbijdrage verhoogd naar 211 euro en blijft het bedrag van de jaarafrekening gewoon staan.
MVG
We hebben verschillende keren de medewerkers van Enexis aan de lijn gehad, ze wijten de fouten aan het nieuwe computersysteem van de Essent waar ze zijn op overgeschakeld in 2010, de voorgaande info is weg of verkeerd dus ook de meterstanden die ik destijds telefonisch heb doorgegeven toen ik klant werd bij essent. Essent heeft toen een akkoord gemaakt voor ons met de nederlandse energiemaatschappij dat de overstap inging per 1-1-2010.
Vanaf dan startte ons effectieve verbruik bij essent, het kan niet dat essent dan een rekening presenteert van bijna 2000 euro extra met als reden dat we geen meterstanden zouden doorgegeven hebben sinds 2007
Mijn fout is dat ik dat toen niet de meterstand heb bewaard toen we klant werden in de veronderstelling dat alles goed was geregeld.
Ik heb mijn les geleerd, er gaat niets meer weg en alles wordt gekopieerd.
MVG en bedankt voor uw reactie.
@ Essent ,
Vanaf het moment dat we de jaarafrekening hebben ontvangen, hebben we op verschillende manieren onze klacht duidelijk gemaakt, bellen - geschreven brieven en gekopieerde papieren , zelfs emails. Heel veel medewerkers hebben er hun eigen versie aan gegeven, de laatste medewerker heeft zelfs telefonisch meegedeeld dat ze de moeite niet ging nemen om zich in het dossier van haar collega te verdiepen, we moesten gewoon maar betalen en er ons bij neerleggen.
Het liedje begint bij elke nieuwe medewerker die we spreken gewoon van voor af aan, ons vertrouwen wordt bij elke stap minder.
Het kan toch niet zo zijn dat we elk gesprek met de klanten of klachtendienst moeten opnemen om achteraf nog enig bewijs te hebben van wat er door al die verschillende medewerkers is beloofd of verteld. Ondertussen is wel de maandbijdrage verhoogd naar 211 euro en blijft het bedrag van de jaarafrekening gewoon staan.
MVG
-
Leo The Emperor
Heb je dan ook geen enkele eindafrekeningen meer? Daar staan ook altijd de gebruikte meterstanden op.Mijn fout is dat ik dat toen niet de meterstand heb bewaard toen we klant werden in de veronderstelling dat alles goed was geregeld.