Beste trosradar,
De woningbouwvereniging wil ons dwingen een contract te tekenen van TECHEM een zeer onbetrouwbare partij.
Internet staat al vol met klachten dat met hun metertjes op de radiator stoken 3 x zo duur wordt...
Ook registreren deze meters de omgevingswarmte, dus dat wordt betalen voor de zon in de zomer.
Ik ben niet van plan om te tekenen...
Je hoeft toch zeker geen contract te tekenen van een bedrijf waar mensen steen en been over klagen???
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Techem warmtemeters....
-
Chanmaster
Re: Techem warmtemeters....
Nee dat hoeft u niet.
Er bestaan ijkbare meetmethoden welke op grote schaal worden toegepast in nieuwbouw woningen. Hier bij wordt de aangeleverde warmte minus de warmte in de retourleiding in rekening gebracht, dus eerlijk.
Hieraan is echter één nadeel verbonden. Het is niet toepasbaar op oudere serieële leidingstelsels.
Om het ijkbare systeem te kunnen toepassen moet er één warmte aan en afvoerleiding de woning dan wel het appartement binnen komen.
U hoeft met de voorgestelde wijziging niet akkoord te verklaren.
De woningbouwvereniging of stichting zal vervolgens naar de rechter stappen.
Ik raad u aan om over de kwaliteiten van de aangegeven meter contact op te nemen met TNO.
Deze mensen hebben voldoende technische onderzoeken gedaan en kunnen u voorzien in belangrijke info.
Succes.
Er bestaan ijkbare meetmethoden welke op grote schaal worden toegepast in nieuwbouw woningen. Hier bij wordt de aangeleverde warmte minus de warmte in de retourleiding in rekening gebracht, dus eerlijk.
Hieraan is echter één nadeel verbonden. Het is niet toepasbaar op oudere serieële leidingstelsels.
Om het ijkbare systeem te kunnen toepassen moet er één warmte aan en afvoerleiding de woning dan wel het appartement binnen komen.
U hoeft met de voorgestelde wijziging niet akkoord te verklaren.
De woningbouwvereniging of stichting zal vervolgens naar de rechter stappen.
Ik raad u aan om over de kwaliteiten van de aangegeven meter contact op te nemen met TNO.
Deze mensen hebben voldoende technische onderzoeken gedaan en kunnen u voorzien in belangrijke info.
Succes.