LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefonisch verkoop energieleverancier

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hoogeboom

telefonisch verkoop energieleverancier

Ongelezen bericht door hoogeboom »

Vorige week werd ik gebeld door een telefonisch verkoper van Essent, met de vraag of een overstap naar Essent voor ons niet veel beter zou zijn. Immers Essent is tevens de transporteur in onze regio. En Essent zou een aantrekkelijke offerte kunnen doen, t.o.v. onze huidige energieleverancier.
Ik heb ingestemd met het sturen van een offerte. Deze zou ik thuis rustig kunnen beoordelen, om vervolgens al dan niet te besluiten over te stappen. Tijdens het gesprek met de verkoper lijkt het er even op dat de aanmelding al plaats zou vinden, en dat ik na ontvangt van de paperassen nog wel 7 dagen zou hebben om de aanmelding te annuleren. "Ho, ho", riep ik: "niets aanmelden". "Ik wil alleen een offerte; zodra ik mijn handtekening heb geplaatst, is er sprake van een overeenkomst en niet eerder". Ik ben van origine zeer huiverig voor telefonische verkoop, vandaar. Daar kon de verkoper inkomen, dus bevestigt hij dat ik eerst een offerte ontvang.
Wat blijkt na opening van de enveloppe; Toch "bevestiging aanmelding", die ik binnen zeven dagen na dagtekening brief kan annuleren. Ik baal daar behoorlijk van. Kan dat zo maar, dergelijke agressieve en misselijke verkooptrucs? Ik moet er nu energie in steken om dit terug te draaien, want "ik ben automatisch klant" als ik dit laat lopen, zoals de dame van de klantenservice mij meldde.
Twee dingen zijn zeker: 1. Essent krijgt mij niet als klant (is overigens zeker niet de goedkoopste nu ik de prijzen vergeleken heb); 2. Telefonische verkopers vangen vanaf nu weer standaard bot bij mij.
Wil Hoogeboom

forumessent

Re: telefonisch verkoop energieleverancier

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Wil Hoogeboom,

In uw bericht van 18 november op dit forum geeft u aan dat u ongewenst bent aangemeld bij Essent .
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Annemarie
Essent medewerker

Gesloten