In juli 2004 ben ik verhuist naar een nieuw adres.
Volgens Essent moest ik de voorschotten nog voldoen tot het einde van het jaar en dat heb ik dan ook keurig gedaan (ik dacht doe maar niet moeilijk).
Uit de eindafrekening van het oude adres blijkt dat ik de teveel betaalde voorschotten vanaf juli 2004 terug krijg omdat ik de geleverde energie op het oude adres immers niet verbruikt heb.
Aangezien van mij verwacht wordt dat ik netjes op tijd betaal dan verwacht ik ook dat Essent mijn teveel betaalde voorschotten op tijd terug stort.
Nu wacht ik al dik drie maanden.......
Nu ben ik best een geduldig mens en begrijp ik dat ik niet de enige ben met klachten over Essent en daarmee de afwikkeling bij Essent.
Ik vraag me alleen af: hoe moet dit nu verder als ik van al die inwoners van Nederland en hun klaaggezangen over Essent lees.
Wat een ballebedrijf zeg, enne telefoneren en e-mailen met Essent is ook geen garantie dat je je geld terug krijgt want de medewerkers van hun klantenservice kunnen net zo goed in een friture werken.
Ik heb gezegd.
Bovendien weet iemand nog een tip hoe snel ik mijn geld terug kan krijgen?
Patrick Jack
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] teruggave teveel betaalde voorschotten
Re: teruggave teveel betaalde voorschotten
Patrick
Probeer eens de weg van de geschillencommissie
a- Schrijf een ingebrekestelling naar Essent, en geef ze hierin 14 dagen om het bedrag alsnog over te maken
b- Als ze na deze 14 dagen niet hebben gereageerd, meld je via internet bij de SGC je klacht aan
c- Je betaald de 25 euro kosten ( krijg je later weer terug)
d- Grote kans dat Essent tegen die tijd geen extra kosten wil maken en jou al heeft terugbetaald.
Een soortgelijk traject heb ik ook doorlopen. Lees op
http://www.dse.nl/~lammert
het hele verhaal
Succes
Probeer eens de weg van de geschillencommissie
a- Schrijf een ingebrekestelling naar Essent, en geef ze hierin 14 dagen om het bedrag alsnog over te maken
b- Als ze na deze 14 dagen niet hebben gereageerd, meld je via internet bij de SGC je klacht aan
c- Je betaald de 25 euro kosten ( krijg je later weer terug)
d- Grote kans dat Essent tegen die tijd geen extra kosten wil maken en jou al heeft terugbetaald.
Een soortgelijk traject heb ik ook doorlopen. Lees op
http://www.dse.nl/~lammert
het hele verhaal
Succes
Re: teruggave teveel betaalde voorschotten
Beste Lammert,
Bedankt voor de tip, ik vroeg me al af waarom ik zo weinig reactie's binnen kreeg...
Het is toch eigenlijk van de zotte dat het allemaal op die manier moet gaan, toch?
Speel je het spel mee met hun regels om geen moeilijkheden te veroorzaken moet je nog een juridisch knokploeg inschakelen.
Ik ga asiel aanvragen in Belgie.
Patrick Jack
Bedankt voor de tip, ik vroeg me al af waarom ik zo weinig reactie's binnen kreeg...
Het is toch eigenlijk van de zotte dat het allemaal op die manier moet gaan, toch?
Speel je het spel mee met hun regels om geen moeilijkheden te veroorzaken moet je nog een juridisch knokploeg inschakelen.
Ik ga asiel aanvragen in Belgie.
Patrick Jack