| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Torenhoge rekening NUON gas
-
doornroosjes
Torenhoge rekening NUON gas
Hallo, ik woon nu officieel 1 jaar alleen in mijn tussenwoning in amsterdam. gebaseerd op het bedrag van de vorige bewoners (een gezin) heb ik 93 euro per maand betaald voor gas en elektra. Nu kreeg ik vorige maand een brief in de bus dat ik in mijn eentje 3000 m3 gas zou hebben gebruikt en dus opeens 223 euro gas per maand moet betalen?! dus of ik nog eens 1.850,00 euro naar ze wil overmaken?
Na contact te hebben opgenomen met de Nuon blijkt dat ik de gasmeter wel kan laten controleren, maar als het de meter niet is maar iets anders, dan moet ik 464 euro betalen, alleen om de meter te checken!
Maar ik kan nooit in mijn eentje 3000m3 gas hebben verbruikt terwijl ik alleen doordeweeks thuis ben en overdag werk!
wat moet ik nou doen?
Na contact te hebben opgenomen met de Nuon blijkt dat ik de gasmeter wel kan laten controleren, maar als het de meter niet is maar iets anders, dan moet ik 464 euro betalen, alleen om de meter te checken!
Maar ik kan nooit in mijn eentje 3000m3 gas hebben verbruikt terwijl ik alleen doordeweeks thuis ben en overdag werk!
wat moet ik nou doen?
Re: Torenhoge rekening NUON gas
Je kan de woningbouw vragen vragen om een soort apk voor de leidingen.
Deze hebben ze bij mij afgelopen week ook gedaan.
Dan kunnen ze kijken of er een "lek "zit in je leidingen.
Dit doen ze door in je meterkast een apparaatje aan te sluiten op je gasleiding;)
Deze hebben ze bij mij afgelopen week ook gedaan.
Dan kunnen ze kijken of er een "lek "zit in je leidingen.
Dit doen ze door in je meterkast een apparaatje aan te sluiten op je gasleiding;)
Re: Torenhoge rekening NUON gas
Eerst moet jezelf maar eens gaan controleren en op onderzoek uitgaan....
Trek de stekker van de CV ketel er eens uit. Draai de gaskraan dicht. En kijk dan of de gasmeter dan nog draait. Houd rekening dat hij nadat je alles hebt dichtgedraaid altijd nog even nadraait. Dat is normaal. Maar uiteindelijk moet hij compleet stilstaan.
Verder:
Hoe stookt je?
Wat is de nachttemperatuur die je hanteert?
Wat is de temperatuur als je er niet bent, en als jeu er wel bent?
Verder meterstanden !!!!
Zijn de standen van de voorgaande jaren geschat? Hebt je, toen u zich bij Nuon aanmeldde, wel uw beginstanden doorgegeven? Kloppen de meterstanden op de jaarafrekening?
Als er vragen en opmerkingen zijn inzake verbruik zijn meterstanden belangrijk. Niet de vermelding van slechts een verbruik.
Trek de stekker van de CV ketel er eens uit. Draai de gaskraan dicht. En kijk dan of de gasmeter dan nog draait. Houd rekening dat hij nadat je alles hebt dichtgedraaid altijd nog even nadraait. Dat is normaal. Maar uiteindelijk moet hij compleet stilstaan.
Verder:
Hoe stookt je?
Wat is de nachttemperatuur die je hanteert?
Wat is de temperatuur als je er niet bent, en als jeu er wel bent?
Verder meterstanden !!!!
Zijn de standen van de voorgaande jaren geschat? Hebt je, toen u zich bij Nuon aanmeldde, wel uw beginstanden doorgegeven? Kloppen de meterstanden op de jaarafrekening?
Als er vragen en opmerkingen zijn inzake verbruik zijn meterstanden belangrijk. Niet de vermelding van slechts een verbruik.