Ik ben overgegaan op COGAS in Almelo als nieuwe elektriciteitsleverancier. Voorheen bij Eneco
Na vijf maanden kreeg ik van een incassobureau een laatste aanmaning voor het betalen van drie maanden transportkosten voor de energie aan Uneco.
Vijf man van Uneco hebben mij inmiddels te woord gestaan en iedereen gaf een of twee oorzaken.
Uiteindelijk blijkt dat de transportkosten door de provider (i.c. Cogas) aan eneco moeten worden betaald, maar dat kennelijk niet gedaan heeft, waardoor Eneco het aan de eindgebruiker (ondergetekende) in rekening brengt.
Dat die het al heeft betaald aan de provider doet Eneco af met de opmerking dan had u maar niet naar een andere provider moeten gaan, want de overheid stelt dat de eindgebruiker altijd aansprakelijk blijft voor de betaling van de transportkosten.
Mijn commentaar is tweeledig.
a. Ik ben geen partij in de overeenkomst tussen Uneco en Cogas. Ik kan dus bij Cogas niets inhouden, verrekenen of iets dergelijks.
b. Ik heb evenmin een overeenkomst bij Uneco voor de transportkosten en kan dus niet aansprakelijk gesteld worden voor een schuld voortvloeiende uit die (niet bestaande) overeenkomst.
Uneco stelt dat zij toch de voorziening zullen afsluiten.
Het betreft voor die drie maanden maar 200 euro, maar toch?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] transportkosten bij andere provider
Re: transportkosten bij andere provider
informeer is bij de WWW.dte.nl
deze site en mensen kunnen je veel vertellen.
deze site en mensen kunnen je veel vertellen.
Re: transportkosten bij andere provider
Ik snap er helemaal niets van. Cogas, Uneco en Eneco? Waar heb je het over? Vind je het gek dat je het zelf niet meer snapt?