LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transportkosten Eneco voor Nuon energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
supernov

Transportkosten Eneco voor Nuon energie

Ongelezen bericht door supernov »

Beste mensen,

Recentelijk zijn wij van Leiden naar Maarssen verhuisd. Nu hadden wij in Leiden een contract lopen met de Nuon en hebben deze, lekker gemakkelijk, hier in Maarssen door laten lopen. Nu krijg ik gisteren echter een rekening van Eneco, het bedrijf van de vorige bewoners, 48 Euro per maand. Bij navraag via het geweldige (ahum) telefoonteam, bleek dat dit transportkosten betrof, aangezien zij hier netbeheerder zijn. Klopt het dat deze kosten zo hoog zijn? Zo dwingt men mij eigenlijk om over te stappen.

Met vriendelijke groet,

Vincent G.

willemo

Re: Transportkosten Eneco voor Nuon energie

Ongelezen bericht door willemo »

Overstappen naar een andere netbeheerder kan niet.
De netbeheerder in Maarssen is Eneco.

Met vriendelijke groet,
Willem

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

supernov bedoelt natuurlijk dat hij zo min of meer gedwongen wordt om naar Eneco over te stappen.

Kun je (op je vorige jaarafrekening?) nagaan welk bedrag Nuon aan transportkosten berekende? Dan weet je in elk geval of je nu duurder uit bent of niet. En het lijkt me dat je aan Nuon nu geen transportkosten meer verschuldigd bent.

supernov

Ongelezen bericht door supernov »

Zal ik meteen doen wanneer ik thuis ben. Bedankt! Ik had in het forum ook al het een en ander gelezen over dubbele transport-kosten e.d. Het viel ons wel op dat het termijn-bedrag van de Nuon redelijk "laag" was in vergelijking met ons vorige adres, dus kan heel goed dat dit er ook mee te maken heeft.

Groet, Vincent

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Nuon factureert je op basis van netbeheerders model. Dus zonder transport.

chat

Ongelezen bericht door chat »

Die transportkosten zijn ook een voorschot. Na de jaarafrekening krijg je terug of moet je bijbetalen, afhankelijk wat je verbruikt hebt.

Ze zullen je niet meteen voor een laag bedrag voor laten schieten.
Dit zal dat team je ook wel verteld hebben.

Gesloten