LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweede telwerk uitgeschakeld

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
R.Eigenbrood

Tweede telwerk uitgeschakeld

Ongelezen bericht door R.Eigenbrood »

Wij zijn laatst verhuist naar een nieuwe woning. Wij kunnen in de regio dubbel tarief ( hoog laag tarief ) gebruiken mitst de meter dit ondersteund. De vorige bewoner heeft hier niet voor gekozen en is door de netbeheerde ( Liander ) het tweede telwerk uitgeschakeld. Nu willen wij wel dubbel tarief maar het tweede telwerk werkt op dit moment niet.
Zodoende heb ik met de klantenservice gebeld en kreeg ik het antwoord dat Liander inderdaad de vorige eigenaar het telwerk uit heeft laten schakelen en dat Liander het telwerk niet voor ons aan wilt zetten. Het aanbod wat wij kregen was het laten plaatsen van een nieuwe meter, maar hier wordt wel 75 euro voor gerekend.

Weet iemand of hier nog wat aan te doen is en het wel mogelijk is om dubbel tarief te nemen zonder vast te zitten aan de betaling van 75 euro aan Liander?

Alvast bedankt,

Robbert

aarie25

Re: Tweede telwerk uitgeschakeld

Ongelezen bericht door aarie25 »

MichielFRL schreef:Wachten tot de slimme meter geplaatst wordt. Dit is kostenloos.
Maar waarom dubbel tarief?
In de praktijk maakt het een paar euro per jaar verschil en er wordt al tijden gesproken over het afschaffen van dubbel tarief.
Klopt ik heb vorig jaar een nieuwe meter laten plaatsen, omdat de anders stuk was, liander heeft gelijk
er een enkeltarief van gemaakt, want dit zou ongeveer 20 euro per jaar schelen met dubbel tarief.
dus het is niet de moeite waar om s`avonds de wasmachine enz te laten lopen.

Gesloten