Ik ben op zoek naar mensen die net als ik slechte ervaringen hebben met United Consumers.
Omdat ik nogal wat kilometers maak en de benzine steeds duurder wordt ben ik vorig jaar februari op zoek gegaan naar een mogelijkheid om goedkoper te tanken. Ik ben toen via Internet terecht gekomen bij United Consumers. Zij gaven aan dat er een aantal tankstations in Nederland zijn waar je kunt tanken en dan via United Consumers korting krijgt. Deze korting wordt opgespaard en wanneer je een minimum van 25 euro aan korting hebt gespaard kun je het laten uitkeren op een door jou opgegeven rekeningnr. Het leek mij wel interessant en heb me hiervoor opgegeven. 10 feb 2004 heb ik een bevestiging per E-mail ontvangen.
Zoals altijd ontving ik ook 'advertenties' waarin men aangaf dat ik ook op andere producten kon besparen. Ik ben 'ns gaan kijken, maar er zat niets bij wat interessant was. Op 13 maart 2004 ontving ik een leveringsovereenkomst via United Consumers met de mededeling dat ik me had aangemeld om via hen goedkoop stroom af te nemen. In de leveringsovereenkomst stond dat ik 2 weken de tijd had om mijn aanmelding te annuleren. Omdat mij niets bekend was van mijn registratie heb ik 14 maart 2004 een e-mail gestuurd dat ik van deze dienst afzag omdat ik me, zover ik kon herinneren, niet had aangemeld. United Consumers reageerde met de mededeling dat men het voor mij ging uitzoeken. Enige tijd later ontving ik een e-mail dat ik weer via mijn oude leverancier stroom ging afnemen.
Nooit heb ik meer iets van United Consumers gehoord. Tot afgelopen donderdag, 24 maart. Ik ontving de jaar afrekening met de mededeling dat ik 82 dagen stroom via hen had afgenomen en dat 123,- euro binnenkort afgeschreven zou worden. Ik heb direct contact gezocht met de klantenservice en gevraagd om een kopie van mijn inschrijving. Daar werd direct al moelijk over gedaan. Zij konden me wel een kopie van de leveringsovereenkomst sturen, maar aangezien United Consumers alles digitaal doet, is er nergens een overeenkomst voorzien van mijn handtekening. De meneer van de klantenservice gaf aan dat ik waarschijnlijk niet optijd heb geannuleerd anders had ik nu geen rekening ontvangen.
Afgelopen weekend ontving ik inderdaad een kopie van de leveringsovereenkomst, uiteraard zonder handtekening. Ik heb vandaag direct met United Consumers gebeld en gevraagd of ik ook nog een kopie van mijn aanmelding kon ontvangen. Volgens de meneer van de klantenservice had ik daar nooit om gevraagd. Uiteindelijk heb ik zojuist via de mail een bevestigingsemail ontvangen welke door Unted Consumers op 10 februari 2004 is toegestuurd. De enige bevestiging die ik op 10 februari heb ontvangen is de bevestiging voor het goedkope tanken. Volgens de meneer van de klantenservice is de leveringsovereenkomst op 12 februari toegestuurd, terwijl ik die op 13 maart pas heb ontvangen. Ik heb dus het idee dat men de boel bedonderd om het maar even zo te zeggen. Met name omdat alles digitaal is, zijn er nergens schriftelijke bewijzen wat het een stuk moelijker maakt. Zij kunnen me immers van alles toesturen zonder dat er enig bewijs is dat ik daarom heb gevraagd!
Voralsnog heb ik nog steeds geen kopie van mijn aanmelding ontvangen.
Tot slot wil ik nog vermelden dat op de jaarnota ook een begin- en eindstand van de meter stond vermeld. Toe ik vroeg hoe men hier aan kwam werd aangegeven dat dat een schatting is van de netbeheerder. Volgens de meneer van de klantenservice schat elke energieleverancier de meterstanden van haar cliënten. Men heeft keurig aangegeven dat ik in de desbetreffende periode 8,84 euro had bespaart. Geen wonder als men mijn verbruik heef geschat!
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die slachtoffer is van deze firma. Zijn er misschien meer die ook zo'n ervaring hebben met United Consumers.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] United Consumers
Re: United Consumers
wij zijn net aangesloten bij dit bedrijf. zijn er verder ook klachten bekend van energie?