LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unitedconsumers eindafrekening en uitbetaling

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
daytona12

Unitedconsumers eindafrekening en uitbetaling

Ongelezen bericht door daytona12 »

Hallo,

United consumers zou naar aanleiding van de jaarafrekening gas/elektra op 11 mei een door mij teveel betaald bedrag van 1000 euro storten op mijn girorekening.
Nadat Unitedconsumers de betreffende bestanden bij de postbank aangeboden, blijkt dat de postbank deze niet accepteerd en retour zend.
Unitedconsumers brengt de giro gebruiker hier niet direct van op de hoogte en bied de bestanden een tweede maal aan. Intussen is de uitbetalings datum (11 mei) verstreken.

Unitedconsumers bied de bestanden een tweede maal aan en werderom worden deze niet geaccepteerd door de postbank en pas op 18 mei worden de klanten op de hoogte gebracht van de problemen, maar kan men geen uitleg geven betreffende het probleem en ook niet over de uitbetalings datum.
Men heeft het over een "technisch" probleem en men belooft mij op de hoogte te houden!
Intussen is het 25 Mei en ook nu kan Unitedconsumers niets concreets zeggen, behalve dat de bestanden wederom zijn aangeboden bij de postbank en men op 30 mei pas weet of het nu wel gelukt is.

Wat precies het probleem is weet men niet terwijl een telefoontje richting postbank toch voldoende zou moeten zijn om de oorzaak te kunnen achterhalen. Bovendien claimen ze dat ze afhankelijk zijn van energie bedrijf Cogas als het gaat om het uitbetalen en incasso.
Dat is ook de reden dat Unitedconsumers geen spoedoverboeking naar mijn rekening kan doen.
Al met al een wazig verhaal en ik ben benieuwd of er hier Unitedconsumers/postbank klanten zijn die dit probleem ook hebben?

Groeten,

Peter

Lieske1958

Re: Unitedconsumers eindafrekening en uitbetaling

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Wij krijgen al een jaar of wat geld terug gestort door United Consumers.
En er zijn tot nu toe nog geen problemen geweest.
Hopelijk krijgen jullie snel je geld.

Lieske

Gesloten