LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van slimme meter af komen, en van OXXIO + verhuurder

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
antibib

Van slimme meter af komen, en van OXXIO + verhuurder

Ongelezen bericht door antibib »

Wij gaan begin volgende maand verhuizen.
En wilde graag van die slimme meter af.
Nu is het punt zo dat deze meter er al in hing, ik er nooit een contract ervoor heb getekend.
Maar ik natuurlijk wel meterhuur betaal voor dat ding.
Ik heb dus nooit een meetovereenkomst getekend. Hier ook geen papieren van.
Als ik nu verhuis. Kan ik dan gewoon zeggen dat ik geen diensten meer wil maken van de slimme meter per datum dat ik verhuis.
Op internet lees ik voorwaarden over een contract van 3 jaar.
Aangezien ik niks heb afgesloten. Mogen ze me toch niet aan die 3 jaar vasthouden?
En me nog resterende meterhuur in rekening brengen?
Ik vind dat de oude bewoner verantwoordelijk is voor dat ding.
Ook kan ik niks van standen uitlezen. En zijn er grote verschillen in gas stand.
Netbeheerder heeft maar gewoon laag ingeschat, omdat oude bewoner met de noorderzon vertrokken is.
500m3 gas verschil...
Standen worden daarna ook gewoon maar geschat.
Terwijl bij oxxio bekend is dat ze het ding gewoon niet werkt.(netbeheerder ook al vaker gemeld)

Communicatiemodule is blijkbaar verwijderd toen de oude bewoners hier nog zaten.
Hier heeft oxxio daarna niks meer mee gedaan. Maar me wel meterhuur aansmeren.
Geen problemen om meterhuur te betalen.
Maar contractueel hadden ze me dat dus eigenlijk niet in rekening mogen brengen.

Doordat de verhuurder(particuliere huisjesmelkers...) zo laks is geweest geen standen genoteerd heeft van de oude bewoner. Kan ik niet zo makkelijk een correctie laten uitvoeren.
Omdat oxxio zegt dat ze een blaadje moeten hebben van onze verhuurder.
En die geven ze niet, omdat ze niks genoteerd hebben. Hier is ook al slaande ruzie over geweest. Verhuurder heeft 2x richting me gezicht geslagen.
Alleen omdat we de juiste standen op papier willen hebben.
Die zegt dat ze er niks mee te maken hebben, en dat ze er niet verantwoordelijk voor zijn.

Wij hebben zelf de standen gewoon genoteerd. Maarja hoe bewijs je wanneer je ze genoteerd hebt?... Oxxio blijft stellig zeggen dat ik blaadje van de verhuurder moet hebben.

Ik weet nu al doordat er zo'n groot verschil is door alleen maar geschat werk van de netbeheerder en oxxio die niks doet.
En dat ik flink kom bij te betalen als we de eindafrekening krijgen.
Bijbetalen geen problemen mee, maar moet wel terecht zijn en me eigen verbruik zijn. En die niet van een ander.

Kan ik de verhuurder aansprakelijk stellen voor het niet noteren van de meterstanden?
Omdat ze verplicht zijn standen te noteren, als oude bewoner pand verlaat. Heb dit ook bij een woningstichting nagevraagd. En die zeiden ook dat ze altijd de standen noteren, en dat het verplicht is.
Alle panden hebben ze het gedaan, maar niet bij ons...
Heb al een advocaat ingeschakeld hiervoor.
Die is nog bezig met een brief op te stellen.
Maar die zegt ook dat het lastig aan te tonen is wat nu werkelijk de standen zijn.
En tegen die tijd dat het tot een zaak komt. Is oxxio al daar van mag ik even vangen?!?!

Dat moet maar via betalingsregeling

Zelfs stroom is hoog en laag omgedraaid
Heb zelf ook een vermoeden dat door Verhuurder verbruik is geweest van gas.
En dit over mijn rug willen verhalen.

betreft een stand volgens enexis van 1547m3, toen wij de woning betraden was dit 2027 m3. Dus zowat bijna 500m3 verschil..

Enigste wat echt klopt is het water. Voor de rest klopt er niks hier.

Dus bij betreding van de woning had ik dus al 500m3 aan me kont plakken om het zo maar te zeggen.

Hoe kan ik het beste hiermee handelen?

En als ik reken dat alles gewoon normaal was gelopen en alles klopte. Ik zelfs dik 2 a 300 euro terug moet krijgen...

3x om een reparatuur gevraagd voor die Domme meter.
Nooit gezien.

Als ik de meter op mijn naam zou pakken, dan kan ik de standen wel uitlezen ....
Maar niet heus... ( en heb nooit een contract gezien of getekend)
Betaal vanaf het begin al meterhuur, later begon ik achter de dingen van het verschil te komen. Hier heeft verhuurder namelijk niks over vermeld.
Ook niet over dat de slimme meter niet naar behoren werkte.

Ik wil dalijk lekker kunnen overstappen naar een andere leverancier als ik ga verhuizen. Zonder dat ik later nog kosten ga krijgen voor die slimme meter.

En hoe kan ik een correctie laten doen. Neem aan dat ik dalijk wat sterker sta omdat ik zelf al ingedekt heb door een advocaat in te schakelen. Maar zal dus wel meteen moeten betalen voordat de correctie gedaan is neem ik aan? Wil dat de verhuurder zijn verantwoordelijkheid neemt. Want die wilt niet voor die kosten opdraaien.
Maar ik vind dat ze er verantwoordelijk voor zijn. Heb ik hier gelijk in?

Verhuurder is gewoon handtastelijk. Kan niet tegen weerwoord.
Alleen maar ja en amen. Politie doet niks omdat het verhuurder tegen huurder is.
Dus moet maar civiel. Via de lange weg dus.

Maar aangezien ik die verhuurder niet vertrouw met betrekking tot meterstanden nu en verbruik.

Wil ik niet gaan opdraaien voor nog meer kosten door verhuurder.
Het liefste heb ik nog dat enexis de standen komt opmeten als we het pand verlaten.
Weet ik wel dat ik iets op papier heb waardoor ik veilig sta kwa verbruik als ik de woning verlaat.
De huur gaan we per 1 juli opzeggen. Dus laatste maand nog.
En dan naar de nieuwe woning toe.
En begint het gedoe over die 500m3, wat oxxio me dus lekker in rekening brengt.

Normaal moet het toch goed zijn als je zelf de standen noteerd?
Blijkbaar is dat niet goed genoeg, en moet je dus nog beter opletten als je eindelijk voor de 1ste keer op jezelf gaat wonen :evil: Vooral met particulier verhuurder(niet allemaal zijn ze zo)

Vervreemdeling

Re: Van slimme meter af komen, en van OXXIO + verhuurder

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Goedenavond,

U stelt wel behoorlijk wat vragen.. Maar wat mij als eerste opkomt: Hoe kan het dat u de meterhuur betaalt aan Oxxio, terwijl u nooit eerder een contract met hen bent aangegaan? Hoe komen ze dan aan uw gegevens (naam, rekeningnummer etc)?

Wat betreft het noteren van de beginstanden: Normaliter doet de woningbouwvereniging dit, of de (particuliere) verhuurder samen met de bewoners, maar uiteindelijk zien energieleveranciers dit als de (eind)verantwoordelijkheid van de bewoners. Dus helaas voor u, maar u had daarin ook een verantwoordelijkheid.

Als u daadwerkelijk geslagen bent in uw gezicht door de verhuurder, dan zou ik daarvan aangifte doen!

En verder wil ik u graag adviseren om verder op dit forum te kijken. Er staan veel topics en berichten met betrekking tot de slimme meters van Oxxio. Er zal vast één dezer dagen een Oxxio-medewerker op uw bericht reageren.

Succes!

deoxxiomedewerker

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste antibib,

Vervelend dat u problemen heeft met uw meterstanden. Wanneer u in een huis bent komen wonen waar al een slimme meter hangt, dient u alsnog zelf uw meterstanden door te geven aan uw (nieuwe) leverancier. Wanneer de meterstanden niet, of te laat, worden doorgegeven, zal de netbeheerder over gaan tot een schatting van de meterstanden. Hiervoor kan een correctieverzoek worden ingediend. Indien het om een begin- of eindstand gaat is er een overdrachtsformulier nodig. Dit dient als bewijs voor de meterstanden welke u had ten tijde van het betrekken of verlaten van de woning. Wij willen de situatie uiteraard voor u uitzoeken, daarom verzoeken wij u vriendelijk uw klantnummer door te geven via [email protected]. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

antibib

Ongelezen bericht door antibib »

deoxxiomedewerker schreef:Beste antibib,

Vervelend dat u problemen heeft met uw meterstanden. Wanneer u in een huis bent komen wonen waar al een slimme meter hangt, dient u alsnog zelf uw meterstanden door te geven aan uw (nieuwe) leverancier. Wanneer de meterstanden niet, of te laat, worden doorgegeven, zal de netbeheerder over gaan tot een schatting van de meterstanden. Hiervoor kan een correctieverzoek worden ingediend. Indien het om een begin- of eindstand gaat is er een overdrachtsformulier nodig. Dit dient als bewijs voor de meterstanden welke u had ten tijde van het betrekken of verlaten van de woning. Wij willen de situatie uiteraard voor u uitzoeken, daarom verzoeken wij u vriendelijk uw klantnummer door te geven via [email protected]. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

De meterstandenkaart is ingevuld geworden + opgestuurd.
Daar is niks mee gedaan geworden door oxxio.
Toen we die map kregen, hebben we die direct opgestuurd!!!
Dus vreemd als we die dan te laat hebben opgestuurt en dan het maar geschat word.
Als we net de map krijgen van OXXIO!!! en dan opsturen.
Dan moeten jullie eens opletten op de datums van versturen en ontvangen.
Hier niks meer van gehoord. Hierna contact opgenomen met oxxio over de stand.
Want toen kreeg ik te horen dat er een stand bekend was van 1547!
Toen we de woning betraden stond die op 2027! Nogal een verschil.

We hebben dus zelf de standen genoteerd op een blaadje Stroom/gas/water
Zoals iedereen dit doet.
Toen we de woning inkwamen lag er een brief van enexis in de bus over dat er geen energielevarancier bekend was ze over gingen tot afsluiting.
Dus meteen een energie contract afgesloten(normaal)

overdrachtsformulier moet die verhuurder die hebben van de oude bewoners?
En als de oude bewoners het pand verlaten hebben. Dan moet verhuurder toch ook een stand noteren?

Het is particulier verhuur.
De zoon van die verhuurder woont precies tegenover op hetzelfde terrein.
Zijn vaker aanwezig op het terrein, en heb ook het vermoeden dat hun ook verbruik hebben gemaakt.

Verhuurder had hier ook op in moeten springen van de oude bewoners.
De oude bewoner is met de noorderzon vertrokken. Dit is ook bij Oxxio bekend.
Hierna hebben ze de standen maar geschat.
Veels te laag in het voordeel van de oude bewoner.

Het gaat zich gewoon om de beginstand.
Want toen ik de jaaropgaaf kreeg. Hebben ze erg laag ingeschat.
Dat vanaf het moment dat ik die kreeg.
Had ik al het dubbele verbruik, van wat op de jaaropgave staat...

Met betrekking tot standen noteren met verhuurder.
Me partner staat onder bewind, wij hebben toen de sleutel gekregen van de verhuurder.
En dag erna is die het contract komen brengen. Particulier.
Want kon niet geprint worden... Dag erna is die pas gekomen.
Standen hebben we zelf gewoon netjes genoteerd.

Toen hadden we dus al oxxio aangevraagd omdat die meter hier al hing.
Dus alleen een leveringscontract voor energie!
Niks over de slimme meter, want die hing hier al.
Heb ook nooit een contract hiervoor getekend.
Of papieren hiervan liggen.
Heb al eerder contact gehad met de oxxiomedewerker over de slimme meter.
En dat er dan gezegd word dat ik de meter maar moet vervangen, en hier de kosten voor moet betalen. En het daarna wel vergoed krijgt.
De oude bewoner is hier voor verantwoordelijk. Niet ik.
Dus eigenlijk is het onterecht dat ze me meterhuur in rekening brengen omdat ik nooit een contract heb getekend.
Slimme meter heb ik dus zelf nooit aangevraagd.
Hangt hier dus al blijkbaar sinds 2005. En we wonen er pas sinds 7 april 2009.

Verhuurder die zegt alleen simpel HEB IK NIKS MEE TE MAKEN.
Terwijl ze wel de standen van de andere panden noteert.
Blijkbaar ben ik ook niet de enigste die **** ermee heeft.
Omdat verhuurder laks noteerd. Bij die ander viel het verschil nog mee.
Maar ik zit dadelijk dus met een verschil van 500m3

Omgerekend zal ik straks 494 euro moeten bijbetalen bij de eindafrekening hierdoor.

Nu heeft me partner oxxio aan de telefoon.
En word er nu gezegd dat ik over e-mail contact een contract heb afgesloten.
Nou heb ik toch alleen contact gehad met de OXXIOMEDEWERKER....

Dit vind ik niet kunnen en is de reinste oplichting!!
Hoe kan ik nu een contract afgesluiten over e-mail verkeer????
Pietje puk kan dat nog sturen :S
Dus die telefoniste die ik aan de lijn had, heb ik de naam gevraagd.
Dus bijv bel ik een energieboer op en sluit die af op haar naam en ze zit eraan vast.
Of stuur wat mailtjes en je zit aan een contract vast.

Hoe kan ik nu als ik INFORMATIE vraag via e-mail een contract afsluiten.
Pff word alleen maar bozer. Ben nu aan het typen terwijl me partner aan het bellen is met oxxio..

Zo ga je niet met mensen om. Je kan oxxio dus niet eens informatie en op dingen wijzen en ze sluiten een contract aan je kont af.
Omdat ze er lekker aan verdienen.
En dat e-mail verkeer is ook later geweest. Waardoor ik er ook achter kwam dat ze in 2008 al de communicatiemodule eruit hebben gehaald!
Hoe kan ik dan vanaf 2009 meterhuur betalen... Klopt ook iets niet van.
Meterhuur betalen oke
Is normaal als er gemeten word. Maar heb geen contract met de slimme meter.
Dus wil ik er ook makkelijk vanaf.
Als die meter dan toch niet werkt. Waarom niet vervangen?
Wel de communicatie module eruit halen.
En een meter laten hangen die niks doorzend.
Vanwege slecht gps signaal. Nou 3x geen reparatuur gezien.
Dan zou een telefoon nog een beter signaal hebben dan de slimme meter.
Zijn genoeg masten die voor gps beschikbaar zijn.
Maar reparatuur sturen ho maar.

Ik wil dat dit toch opgelost word, desnoods door die oxxiomedewerker.

Dit doet me denken aan een filmpje van tros radar of kassa.
Bij NEM dat iemand gewoon belde alleen JA JA JA zei en er een contract afgesloten was. Omdat die zich voordeed als dhr of mevr
Terwijl de mensen in het buitenland zaten.

Betere naam voor oxxio - NOXXIO...

p.s het komt er dus op neer dat OXXIO mij aan de telefoon zegt.
Dat DEOXXIOMEDEWERKER me dit aangesmeerd heeft. Door e-mail verkeer?
Dus wat is het nu OXXIOMEDEWERKER???
IK heb nooit een contract afgesloten via e-mail.
DINGEN OPLOSSEN? Beter gezegd veroorzaken.
Wat klopt hier dus van? En als je me dit aangesmeerd heb. Los het maar op!

Gesloten