LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast of Variabel

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jvingen

Vast of Variabel

Ongelezen bericht door jvingen »

Zoals bij een ander forum al gemeld wordt iedereen momenteel bestookt met de mogelijkheid om de energieprijzen vast te zetten voor 3 of 5 jaar. Toen begin vorig jaar de prijzen voor energie de pan uitrezen kan ik me niet herrineren dt ik ook zo'n brief heb gehad. Ik hoorde op radio 1 onlangs dat de huidige prijzen gebasseerd zijn op de prijs van een half jaar geleden. De prijzen gelden dan ook voor het volgende half jaar. Echter nu de prijzen recent drastisch naar beneden zijn gegaan kunnen wij er pas over een 1/2 jaar van profiteren en nu komt men met de mogelijkheid om het vast te zetten tegen een aantrekkelijk (??)tarief. Dit is nu dus het nadeel van privatiseren (liberaliseren) van de energie. We moeten er van uitgaan dat deze bedrijven oprecht het beste met ons voor hebben. Maar dat had ik een aantal jaren gelden ook met mijn financieel adviseur die mij melde dat ik mijn overwaarde van mijn huis in een beleggingspotje moest stoppen. Ik ben nu nog op zoek naar die 100000 euro. Dus we kunnen en mogen ze niet vertrouwen want het gaat niet om ons maar om hun. Het jammere is dat de overheid hier ook voor wegloopt want hebben jullie er wel eens over nagedacht wanneer wij allemaal in die valkuil van energie besparing stappen dat wij ons zelf een strop om de nek leggen. Bij private ondernemingen draait het allemaal om winst. Als het nu blijkt dat wij allemaal minder energie gaan verbruiken dan zakt de omzet van de energie bedrijven :twisted: . Logisch gevolg de prijzen gaan naar boven. Enzo voort enzo voort. Al met al: OVERHIED NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID EN LAAT ONS NIET IN DE KOU STAAN !!!

D1RK

Re: Vast of Variabel

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik weet goedkopere aanbieders voor U....

Maar naast deze goedkopere Energie betaal je wel extra voor de vaste kosten zodat alleen grote vrijstaande villa's voordeel halen en als U die niet heeft is de winst nihil of negatief.

Verder hebben dit soort aanbieder hier meestal erg veel moeilijk op te lossen klachten.

Gesloten